logo
امروز : جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۹:۴۷
[ شناسه خبر : ۲۷۶۱۸ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 4 دقیقه ]
مسئول دفتر نماینده ولی فقیه در سپاه انصار‌المهدی(عج) استان زنجان

قمه زنی در فرهنگ عاشورایی امام حسین(ع) وجود ندارد/ دشمنان با ترویج بدعت قمه‌زنی به دنبال ضربه زدن به فرهنگ عاشورایی هستند

قمه-زنی-در-فرهنگ-عاشورایی-امام-حسین(ع)-وجود-ندارد-دشمنان-با-ترویج-بدعت-قمه‌زنی-به-دنبال-ضربه-زدن-به-فرهنگ-عاشورایی-هستند
مسئول دفتر نماینده ولی فقیه در سپاه انصار‌المهدی(عج) استان زنجان گفت: دشمنان به لحاظ اینکه نگاه مردم را به حرکت عظیمی که برای عزاداری امام حسین(ع) انجام می‌شود را بد بین بکنند، مسئله‌ای مانند قمه‌زنی را تبلیغ و ترویج می‌کنند. مسلما فرهنگ قمه زنی در فرهنگ عاشورایی امام حسین(ع) وجود ندارد، فرهنگ عاشورا فرهنگ مبارزه با ظالمان، داعش، ستمگران است

حجت‌الاسلام حسن بیگدلی در گفت‌وگو با خبرنگار موج رسا;ضمن تسلیت به مناسبت ماه محرم و عزاداری امام حسین(ع) اظهار داشت: بحث عزاداری سرور و سالار شهیدان یک حرکت سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و امنیتی است؛ محتوای اصلی حرکت و این اقدام در طول بیش از هزار سال چندین هدف را دنبال می‌کند.

وی افزود: یکی از اهداف بحث مبارزه با ظلم و ستم است در همه جامعه انسانیت چه مسلمان و غیر مسلمان هر جا ظلم و ستمی واقع شود، این حرکت آن را محکوم و مبارزه می‌کند.

مسئول دفتر نماینده ولی فقیه در سپاه انصار‌المهدی(عج) استان زنجان با بیان اینکه یکی از اهداف دیگری که در این اجتماع‌های عظیم و حسینی مورد توجه قرار دارد؛ حمایت از مظلومان و مستضعفان در اقصی نقاط عالم هستی است و در درون و محتوای این حرکت آن را نشان می‌دهد.

وی با بیان اینکه این حرکت یک اجتماع مردمی است و مردم این اجتماع را مدیریت، هدایت می‌کنند و این اجتماع اهداف امام حسین(ع) را پشتیبانی و پیگیری می‌کند گفت: یکی از مسائلی که این حرکت و دستجات امام حسین(ع) دارد مبارزه با حاکمان ظالم و ستمگر است که در طول تاریخ از زمان امام حسین(ع) مبارزه با حاکمیت یزید آغاز و تا زمان حاضر نیز ادامه یافته است و تا آینده نیز ادامه خواهد داشت.

حجت‌الاسلام بیگدلی تصریح کرد: وقتی که این حرکت با این اهداف عظیم دنبال می‌شود مسلما دشمنان آزاد‌اندیشی، دشمنان مبارزه با ظالمان، کسانی که منافع مادی و دنیایی را در راستای به استضعاف کشاندن جامعه می‌بینند به خصوص جامعه اسلامی و جامعه تشیع را و کسانی که در راستای رسیدن به اهداف خودشان عقب‌ماندگی جوامع را دنبال می‌کنند، با اقتضای دشمنی مسلما تحریفات را در مراسمات امام حسین(ع) وارد خواهند کرد، این تحریفات شامل تحریفات محتوایی، نوشتاری، اقدامی و عملی و گاهی تحریفاتی است که هدفش نا امید کردن جوامع دینی از این حرکت انسانی است.

وی بیان کرد: معاندان به لحاظ اینکه نگاه مردم را به این حرکت بد بین بکنند، نگاه مردم را از مثبت نگری بگیرند و نگاه منفعالانه ایجاد کنند، قضاییایی همانند قمه‌زنی را تبلیغ و ترویج می‌کنند. مسلما فرهنگ قمه زنی در فرهنگ عاشورایی امام حسین(ع) وجود ندارد، فرهنگ عاشورا فرهنگ مبارزه با ظالمان، داعش، ستمگران است و فرهنگ عاشورا را مردم در جنگ تحمیلی نشان دادند و در مقابل دشمنان ایستادند.

مسئول دفتر نماینده ولی فقیه در سپاه انصار‌المهدی(عج) استان زنجان اذعان کرد: حرکت‌هایی مانند قمه‌زنی مورد تایید تاریخ، مراجع و ولی امر مسلمین نیست و مقام معظم رهبری به این موضوع ورود کرده‌اند و فرموده‌اند که قمه زنی درست نیست.

وی گفت: در صحنه بین‌المللی، حرکت سیستم تفکر لیبرالی غربی دنبال این است که حقیقت‌ها را پنهان کند بنابراین هیچ زمانی سعی نمی‌کند حقیقت‌ها مثل دسته حسینیه، زینبیه، فرهنگ‌های ایثار، گذشت، مهربانی و همدلی را بزرگنمایی کند، مسلما این افراد اهداف خود را دارند اما عالم اسلام و تشیع در مقابل این‌ها تا به امروز ایستاده است و این ایستادگی ادامه خواهد داشت و حرکت اصیل عاشورایی و نهضت امام حسین(ع) را به جوامع معرفی خواهند کرد.

حجت‌الاسلام بیگدلی با بیان اینکه نمیتوان گفت همه افرادی که اقدام به قمه زنی می‌کنند، انسان‌های نادانی هستند بلکه بسیاری از این افراد انسان‌های معتقدی هستند و فکر می‌کنند عزاداری درستی انجام می‌دهند. و این نشان‌دهنده این امر می‌باشد که کسانی باید روشنگری داشته و به صحنه بیایند و به صورت چهره به چهره با این افراد صحبت کرده و با استدال منطقی این افراد را توجیه نمایند، یقینا بسیاری از این افراد که وفادار امام حسین(ع) خواهند پذیرفت؛ هرچند که برداشت درستی نداشته‌اند. با این وجود در کنار افرادی که وفادار به امام حسین(ع) هستند نفوذی هم وجود دارد که می‌توانند زمینه‌سازی با اهداف دیگر داشته باشند./ب

 

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر