logo
امروز : جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۹:۴۰
[ شناسه خبر : ۲۷۶۱۰ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
مبلغ اسلامی در کشورهای اروپایی و آمریکای جنوبی:

نگاه ما به قیام و نهضت امام حسین(ع) نباید سطحی و ظاهری باشد

نگاه-ما-به-قیام-و-نهضت-امام-حسین(ع)-نباید-سطحی-و-ظاهری-باشد
مبلغ اسلامی در کشورهای اروپایی و آمریکای جنوبی گفت: هر زمانی که امت با امام همراهی کرد کارها به نتیجه رسید اما هر زمان امت حرکتی نکرد کار‌ها بی‌ثمر ماند اما وظیفه ما این است که همراه امام باشیم تا ظالمان بر ما تسلط پیدا نکنند و نباید نگاه ما به قیام و نهضت امام حسین(ع) سطحی و ظاهری باشد.

به گزارش موج رسا; سهیل اسعد در نشست بین المللی با موضوع اعتلای نهضت حسینی، تحقق تمدن نوین اسلامی، با تسلیت تاسوعا و عاشورای حسینی در خصوص قیام امام حسین (ع) اظهار داشت: خیلی از پدیده‌هایی که در سیره ائمه اطهار مشاهده می‌کنیم باید طبق نگاه خود اهل بیت مورد تحلیل و بررسی قرار گیرد.

وی با بیان اینکه در مورد قیام امام حسین(ع) تحلیل‌های زیادی با تنوع فکری زمان و مکان در تاریخ ثبت شده است گفت: در یکی از دعاها امام حسین(ع) می‌فرماید، شما می‌دانید حرکت و قیامی که من شروع کردم در واقع به خاطر سلطه طلبی و مسائل دنیوی نبوده است.

وی با بیان دیدگاه اهل سنت نسبت به قیام امام حسین(ع) بیان کرد: در واقع در یک جنگ بین دو گروه اولین چیزی که در ذهن شکل می‌گیرد این است که آنها به دنبال سلطه طلبی و قدرت خود هستند، یزید می‌خواهد قدرت خود را تحمیل کند و امام حسین(ع) از قدرت خود دفاع کند و متاسفانه بسیاری از تحلیل هایی که در طول تاریخ در مورد قیام امام حسین(ع) مخصوصاً بین اهل سنت این تفکر بوده است.

این مبلغ اسلامی در کشورهای اروپایی و آمریکای جنوبی بیان کرد: قیام و نهضت امام حسین(ع) به خاطر مسائل دنیوی نبوده بلکه در واقع اهداف از قیام احیای سنت پیامبر(ص)، تشکیل اسلام واقعی، اصلاح امت، امر به معروف و نهی از منکر بود که به فراموشی سپرده شده بود.

وی به وظایف امت در مقابل امام اشاره کرد و گفت: با توجه به اینکه امام در مقابل امت خود وظایفی دارد امت نیز متقابلاً وظایفی در مقابل امام خویش دارد در واقع نظام امامت در مکتب شیعه امام امت است و امامت در تشیع با حرکت امت معنای واقعی پیدا می‌کند.

اسعد عنوان کرد: متاسفانه برخی مسائل و مسئولیت ظهور نیز را به گردن امام می‌گذارند و می‌گویند اگر فضا و جامعه خوب بود امام خوب می‌شود، اما اینگونه نیست زیرا امامت و ولایت مسئله دو طرفه است، امام امت ساز است و امت است که اهداف امام را محقق می‌کند.

وی تصریح کرد هر زمانی که امت با امام همراهی کرد کارها به نتیجه رسیده اما هر زمان امت حرکتی نکرده کار‌ها بی‌ثمر ماند و وظیفه ما این است که همراه امام باشیم تا ظالمان بر ما تسلط پیدا نکنند و نباید نگاه ما به قیام و نهضت امام حسین(ع) سطحی و ظاهری باشد./ب

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر