logo
امروز : پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۳:۰۲
[ شناسه خبر : ۲۷۵۹۹ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
امام جمعه زنجان:

مسئولان راستگویی را سرلوحه کار خود قرار دهند/اجتماع بزرگ یوم العباس امسال در زنجان با شکوه‌تر برگزار می‌شود

مسئولان-راستگویی-را-سرلوحه-کار-خود-قرار-دهند-اجتماع-بزرگ-یوم-العباس-امسال-در-زنجان-با-شکوه‌تر-برگزار-می‌شود
امام جمعه زنجان با اشاره به اینکه لذت ایمان در صداقت است و کسی که دروغ بگوید در حقیقت لذت ایمان را درک نکرده است، گفت: کسانی که مسئولیت دارند باید به این موضوع توجه ویژه داشته باشند.

به گزارش موج رسا; آیت‌الله علی خاتمی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه زنجان، با اشاره به اینکه زنده نگه داشتن اسلام یکی از برکات ارزشمند ماه محرم و صفر به شمار می‌رود، اظهار داشت: برگزاری عزاداری برای سید و سالار شهیدان در ماه محرم هر سال پرشورتر از سال‌های قبل برگزاری می‌شود.

آیت‌الله خاتمی با تاکید بر اینکه ماه محرم ماه جهاد و حماسه است، گفت: یکی از اهداف نهایی قیام سید‌الشهدا(ع) در ارتباط با امر به معروف و نهی از منکر بود.

وی با اشاره به اینکه بالاترین معروف حکومت عادل است و بالاترین باطل نیز حکومت ظالم است، عنوان کرد: وقتی جامعه  اسلامی اصلاح شود مظلومان می توانند حق خود را بگیرند.

وی بیان کرد: صاحبان قدرت از حقوق بشر به عنوان سکوت در برابر جنایات آمریکا و اسرائیل صحبت می‌کنند در صورتی که هیچ مفهومی از حقوق بشر نمی‌دانند، با این وجود هدف دشمنان این است که مردم ایران اسلامی را تحت فشار قرار دهد، بنابراین یکی از مهم‌ترین اقداماتی که امروز باید در چنین شرایطی در پیش بگیریم، این است که بصیرت و بینش کافی داشته باشیم.

امام جمعه زنجان با بیان اینکه باید در جامعه امروزی تعاون، همکاری وجود داشته باشد و دستگیری از نیازمندان در راس امور قرار گیرد، یاد‌آور شد: باید نسبت به همنوع خود خیرخواه باشیم هر چند مومنان در این امور مشارکت دارند و یاریگر هم دیگر هستند.

آیت‌الله خاتمی با بیان اینکه در دو سال گذشته شیوع ویروس کرونا سبب شد تا مراسمات عزاداری ایام محرم با محدودیت برگزار شود، گفت: مراسم عزاداری مردم زنجان در یوم‌العباس زبانزد است و این شهر با دسته حسینه اعظم در جهان شناخته شده است با این حال امیدواریم امسال نیز این مراسم با شکوه و جلوه ویژه‌ای برگزار شود.

وی با بیان اینکه زنجانی ها  یک روز مانده به عاشورا به یاد باب الحوائج عشق و ارادت خود را به اهل بیت نشان می دهند افزود: میلیون ها عاشق حسینی در این اجتماع حضور می یابند که امسال نیز چنین خواهد بود.

امام جمعه زنجان با اشاره به اینکه لذت ایمان در صداقت است و کسی که دروغ بگوید در حقیقت لذت ایمان را درک نکرده است، خاطر‌نشان کرد: کسانی که مسئولیت دارند نباید دروغ بگویند و وعده‌های دروغ به مردم بدهند./ب

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر