logo
امروز : پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۲۳:۵۲
[ شناسه خبر : ۲۷۵۹۷ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 3 دقیقه ]
امام جمعه ماهنشان:

شهرستان ماهنشان نگاه ویژه به لحاظ سیل‌خیزی را می‌طلبد

شهرستان-ماهنشان-نگاه-ویژه-به-لحاظ-سیل‌خیزی-را-می‌طلبد
امام جمعه ماهنشان با بیان اینکه در شرایط طبیعی کشور ما می‌طلبد که ساختار مدیریت بحران در ایران متحول و به روزرسانی شود، گفت: با توجه به شرایط خاص شهرستان ماهنشان باید نگاه و توجه ویژه به این شهرستان داشت.

<!doctype html>

به گزارش موج رسا; حجت‌الاسلام محمدرضا علی‌اکبری امروز در خطبه‌های نماز جمعه ماهنشان با اشاره به بازگشت تیم‌های مذاکره کننده به وین و با بیان اینکه ۸ دور مذاکرات فشرده میان نمایندگان ایران و گروه ۱+۴؛ موفقیت و شکست مذاکرات به تصمیمات سیاسی آمریکا به عنوان مقصر اصلی بستگی دارد، اظهار داشت: توافق نهائی در صورتی حاصل خواهد شد که تحریم‌های ظالمانه علیه ایران به صورت موثر و پایدار رفع شود هم حقوق ملت ایران تضمین گردد و از خطوط قرمز نظام و منافع ملت نباید عبور شود.

وی با اشاره به سیلاب اخیر در کشور که تاکنون ۸۰ کشته و ده‌ها مجروح داشت، افزود: علاوه بر این، خسارات این سیلاب هزاران میلیارد تومان برآورد می‌شود.

امام جمعه ماهنشان با بیان اینکه در شرایط طبیعی کشور ما می‌طلبد که ساختار مدیریت بحران در ایران متحول شود و به روزرسانی شود، گفت: مجلس انقلابی و دولت مردمی در این راستا برای ریل گذاری درست و برنامه ریزی و اقدام آینده نگرانه مسئولیت ویژه‌ای دارند.

وی با بیان اینکه خسارات سیل همواره متوجه شهرستان ماهنشان نیز هست، اذعان کرد: با توجه به شرایط خاص شهرستان ماهنشان نگاه و توجه ویژه به این شهرستان لازم است.

علی‌اکبری در ادامه با بیان اینکه آبخیزداری و آبخوانداری علاج بحران مزمن سیلاب‌ها می‌باشد تصریح کرد: لزوم اجرای این طرح‌ها هم از فرسایش خاک جلوگیری نموده، از هدر رفت آب و خسارات ناشی از سیلاب ممانعت می‌کند بنابراین لازم است صرف بودجه و مدیریت دقیق ونظارت در این مورد انجام شود.

وی با اشاره به سفر بن سلمان به فرانسه و ذبح حقوق بشر و گدایی انرژی غربی‌ها از بن سلمان گفت: کشورهای غربی تا زمانی حقوق بشر را در بوق و کرنا می‌کنند که منافع آنها تامین شود با توجه به حقوق بشر ادعایی غربی‌ها شخص بن سلمان نه تنها باید منزوی میشد بلکه محاکمه و مجازات می‌شد چرا که سازمان سیاه به صراحت از مشارکت بن سلمان در قتل خاشقچی پرده برداشته است اما مورد بن سلمان نشان داد که غربی ها تنها با استفاده از حقوق بشر سعی می‌کنند افکار عمومی را در مسائل مختلف مدیریت کنند.

امام جمعه ماهنشان با اشاره به روز حقوق بشر اسلامی و کرامت اسلامی و با بیان اینکه دین مبین اسلام مدافع حقوق بشر و کرامت انسانی میباشد تصریح کرد: تفسیر‌هایی که بعضی کشورها و بعضی گروه‌های انحرافی از اسلام می کنند غیر از اسلام ناب می‌باشد.

وی با اشاره به شانزدهم مرداد روز تشکیل جهاد دانشگاهی به فرمان امام در سال ۵۹ ضمن گرامیداشت این روز، عنوان کرد: هدف از جهاد دانشگاهی بالابردن سطح علمی بوده الحمدلله پیشرفت‌های قابل ملاحظه‌ای انجام گرفته ولی نباید به این مقدار پیشرفت اکتفا شود باید به منویات مقام معظم رهبری در این مورد توجه داشت.

علی‌اکبری در پایان با اشاره به شهادت شهید صارمی، گرامیداشت و تبریک روز خبرنگار به تمام فعالان عرصه خبر، گفت: خبرنگاران چشمان بینا و زبان گویای مردم هستند بنابراین باید به این گروه ارزش و بها داده شود و مشکلات آنها رفع گردد./ب

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر