logo
امروز : جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۲:۰۴
[ شناسه خبر : ۲۷۵۹۶ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 3 دقیقه ]
امام جمعه خرمدره:

ایران امروز به محور مقاومت تبدیل شده است

ایران-امروز-به-محور-مقاومت-تبدیل-شده-است
امام جمعه خرمدره با اشاره به توانایی کم نظیر بومی ایران در ساخت سلاح‌های مختلف از قبیل موشک، پهپاد و زیردریایی گفت: این امور زمینه‌ساز اقتدار بی‌نظیر ایران در عرصه منطقه‌ای و بین‌المللی بوده و همین واقعیت ایران امروز را به محور مقاومت تبدیل کرده است و نگرانی غرب از فروش سلاح ایرانی به کشورهای دیگر از همین واقعیت است.

به گزارش موج رسا; حجت‌الاسلام حسینعلی زاهدی پور در خطبه‌های این هفته نماز جمعه خرمدره ضمن تسلیت به مناسبت ایام محرم و عزاداری سرور و سالار شهیدان اظهار داشت: عزاداری مردم استان در این ایام زبانرد است و در گوشه گوشه شهرستان خرمدره نیز با حال و هوای خاصی مراسم عزاداری امان حسین(ع) برگزار می‌شود.

وی با اشاره به سیل اخیر و تسلیت به خانواده‌هایی که در این حادثه عزیزان خود را از دست دادند، افزود: داشتن ثبات در سیاست‌ها و برنامه‌های مقابله با بحران یک ضرورت مهم در ارتباط با پدافند غیر عامل است و اگر سیاست‌های بلند در ارتباط با مدیریت بحران و اجرای به موقع و کافی آبخیزداری و آبخوان‌داری، باشد قطعاً شاهد بحران سیل در مقیاس امروز نبودیم.

امام جمعه خرمدره با تاکید بر اینکه با مدیریت درست بحران سیل، ضمن رفع خطرات و آسیب‌های جانی و مالی آن، ظرفیت‌سازی برای ذخیره آب و مدیریت بحران آب ایجاد می‌شود، عنوان کرد: علاوه بر موارد مذکور از فرسایش خاک نیز جلوگیری می‌شود.

وی در ادامه با اشاره به صدور فرمان مشروطیت، اذعان کرد: امام خامنه‌ای(مدظله‌العالی) فرموده‌اند: در سه مقطع، ما یك بیداری عمومی و ملی داشتیم اول، مقطع مشروطیت، دوم، مقطع نهضت ملی آیت‌الله كاشانی و دكتر مصدق و سوم، مقطع انقلاب اسلامی؛ این‌ها حركتهای ملی است. البته حركت‌ها و اقدام‌ها و نهضت‌های غیر عمومی هم وجود داشته؛ مثل نهضت تنباكو و این‌ها یك حركت ملی برای تغییر بنیادین و تحول در كشور نبود.

حجت‌الاسلام زاهدی‌پور ادامه داد: رهبران مشروطه آخوند خراسانی، شیخ فضل الله نوری، سید عبدالله بهبهانی، سید محمد طباطبایی به دنبال عدالت و برچیده شدن استبداد بودند.

وی با اشاره به تحلیل نهضت مشروطه، تصریح کرد: نهضت مشروطه یکی از قیام‌های بنیادین بود که به نوعی از پلکان پیروزی انقلاب اسلامی ایران به شمار می‌رود.

امام جمعه خرمدره با اشاره به توانایی کم نظیر بومی ایران در ساخت سلاح‌های مختلف از قبیل موشک، پهپاد و زیردریایی ابراز داشت: این امور زمینه‌ساز اقتدار بی‌نظیر ایران در عرصه منطقه‌ای و بین‌المللی بوده و همین واقعیت ایران امروز را به محور مقاومت تبدیل کرده است و نگرانی غرب از فروش سلاح ایرانی به کشورهای دیگر از همین واقعیت است.

وی همچنین با اشاره به سفر بن سلمان یا قاتل اره به دست به فرانسه با وجود جنایت‌های متعدد از جمله قاشقچی و یمن، گفت: استقبال فرانسه از سفر بن سلمان به این کشور ضمن به مسلخ بردن انسانیت و حقوق بشر، می‌‌تواند بیدارباش برای غربگرایانی باشد که به زعم باطل خود کشورهای غربی را مهد تمدن و انسانیت می‌دانند.

حجت‌الاسلام زاهدی پور با اشاره به بیانات رهبری در دیدار با ائمه جمعه تصریح کرد: تاریخ روحانیت نشان داده که ارتباط تنگاتنگ مردم و روحانیت منشأ افتخارات فراوان برای ایران اسلامی بوده و نماز جمعه پویا و فعال از نشانه‌های همین ارتباط است.

وی در پایان با اشاره به روز خبرنگار و تبریک این روز بیان کرد: خبرنگاران انقلابی و امین یکی از مهمترین بازوان جهاد تبیین و تدوین تاریخ انقلاب و نظام اسلامی هستند./ب

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر