logo
امروز : جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱:۵۶
[ شناسه خبر : ۲۷۵۹۴ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 3 دقیقه ]
رئیس میراث‌فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان زنجان:

ظرفیت اقامت بیش ازسه هزار نفر از زائران در زنجان فراهم شد/ توزیع یک وعده غذای گرم تبرکی حسینیه اعظم بین زائران

ظرفیت-اقامت-بیش-ازسه-هزار-نفر-از-زائران-در-زنجان-فراهم-شد-توزیع-یک-وعده-غذای-گرم-تبرکی-حسینیه-اعظم-بین-زائران
رئیس میراث‌فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان زنجان با بیان اینکه ظرفیت اقامت بیش ازسه هزار نفر از زائران حسینیه و زینبیه اعظم ایجاد شده گفت: در طول روزهای هفتم، هشتم و نهم محرم ستاد اسکان حسینیه اعظم زنجان یک وعده غذای گرم تبرکی حسینیه بین زائران توزیع خواهد کرد.

مهدی باقری در گفت‌وگو با خبرنگار موج رسا; اظهار داشت: شهر زنجان به دلیل مراسم یوم العباس که توسط حسینیه اعظم زنجان برگزار می‌شود شهرت فراوانی پیدا کرده تا جایی که مراسم محرم به عنوان یکی از میراث ناملموس ایران در فهرست آثار ملی قرار گرفته است.

وی با اشاره به اینکه امسال پیش‌بینی می‌کنیم که با حجم زیادی زائر نسبت به دو سال گذشته روبه‌رو باشیم، افزود: در این امر وظیفه ما خدمت‌رسانی و اسکان زائران حضرت اباعبدالله‌الحسین (ع) است.

این مسئول با بیان اینکه هر شخصی که در ایام محرم به زنجان سفر می‌کند یک گردشگر مذهبی است و باید خدمات مطلوبی را به آن‌ها ارائه دهیم به‌گونه‌ای که گردشگران این خدمات را لمس کنند، خاطر نشان کرد: امسال با هماهنگی‌های انجام شده ظرفیت اقامت بیش از سه هزار نفر از زائران حسینیه و زینبیه اعظم در مهمانسراهای اداره‌ها و نهادهای مختلف زنجان ایجاد شده است.

رئیس میراث‌فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان زنجان گفت: شماری از شهروندان زنجانی با مراجعه به واحد ستاد اسکان زائران حسینیه اعظم، برای میزبانی و پذیرایی از مسافرانی که جهت شرکت در مراسم عزاداری حسینیه و زینبیه اعظم به زنجان سفر می‌کنند، اعلام آمادگی کرده‌اند.

وی عنوان کرد: آماده‌سازی و نظارت بر مراکز اقامتی به لحاظ کیفی و کمی، هماهنگی و هم‌افزایی با ادارات مختلف در زمینه اسکان یا رفاه گردشگران، کنترل نرخ‌گذاری واحدهای اقامتی و اطلاع‌رسانی نرخ مصوب با همکاری بخش خصوصی در ایام محرم انجام می‌شود.

باقری با اشاره به اینکه تأمین حمل و نقل، اسکان، تغذیه و سلامت زائران حسینی مورد تأکید قرار دارد، تصریح کرد: سفر ارزان و دسترسی آسان به وسایل نقلیه در مراسم بسیار مهم است و این توقع از ما وجود دارد که چه در زمینه حمل و نقل و چه اسکان تلاش کنیم این سفر برای زائران پرهزینه نباشد.

وی با تاکید بر اینکه برگزاری هر چه باشکوه‌تر این مراسم هم آثار بسیار مثبتی برای در توسعه شهر وزیرساختها و توسعه گردشگری مذهبی ایفا خواهد کرد گفت: باید برای اسکان اضطراری نیز آمادگی کامل داشته باشیم و نمازخانه‌های بین راهی نیز باید در تمام ساعات شبانه روز در خدمت مسافران باشد.

رئیس میراث‌فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان زنجان با اشاره به اینکه فعالیت ستاد اسکان حسینیه اعظم زنجان از صبح روز گذشته در حسینه اعظم زنجان آغاز شد، ادامه داد: این ستاد فعالیت خود را تا روز دوازدهم محرم ادامه خواهد داد و دستگاه های دولتی، دانشگاه‌ها و برخی از شهروندان فضاهایی را برای اسکان زائرین غیربومی در اختیار ستاد اسکان حسینیه اعظم قرار دادند.

وی با بیان اینکه فضاهایی که برای اسکان عزاداران قرار می‌گیرد کاملا رایگان بوده و مبلغی در این زمینه دریافت نخواهد شد، ابراز داشت: طی روزهای هفتم، هشتم و نهم محرم ستاد اسکان حسینیه اعظم زنجان یک وعده غذای گرم تبرکی حسینیه بین زائران توزیع خواهد کرد./ب

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر