logo
امروز : سه شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۶:۴۲
[ شناسه خبر : ۲۷۵۸۴ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 3 دقیقه ]
معاون توسعه مشارکت‌‌های مردمی کمیته امداد امام خمینی (ره) خبر داد:

کمک ۱۰ هزار میلیارد تومانی ایرانیان به کمیته امداد/ ۴۰ هزار نیروگاه خورشیدی بر بام خانه افراد تحت پوشش کمیته امداد نصب می‌شود

کمک-۱۰-هزار-میلیارد-تومانی-ایرانیان-به-کمیته-امداد-۴۰-هزار-نیروگاه-خورشیدی-بر-بام-خانه-افراد-تحت-پوشش-کمیته-امداد-نصب-می‌شود-
معاون توسعه مشارکت‌‌های مردمی کمیته امداد امام خمینی (ره) گفت: در طول سال گذشته ۱۰ هزار میلیارد تومان کمک‌های مردمی به کمیته امداد انجام شده که بیش از نیمی از آن توسط مراکز نیکوکاری در سطح کشور جمع آوری شده است.

به گزارش موج رسا; حبیب‌الله آسوده، ظهر امروز در نشست خبری با خبرنگاران استان زنجان، با اشاره به آغاز طرح "نذر امسال من حمایت از یک یتم" اظهار داشت: این پویش آغاز شده و مردم خیر در سطح کشور می‌توانند نذورات خود را در راه حمایت از افراد تحت حمایت کمیته امداد به کار گیرند.

وی با بیان اینکه این پویش در حال اطلاع‌رسانی از طریق رسانه‌های جمعی است، افزود: در این پویش ۵ هزار آشپزخانه که مردمی است شرکت خواهند داشت با این وجود در سطح کشور در حال حاضر بیش از ۹ هزار مرکز نیکوکاری در حال ارائه خدمات به نیازمندان خواهند بود.

معاون توسعه مشارکت‌‌های مردمی کمیته امداد امام خمینی(ره) با اشاره اینکه در سطح کشور ۲ میلیون و ۲۵۰ هزار خانوار و در حدود ۵ میلیون نفر به صورت مستقیم و غیر مستقیم تحت پوشش کمیته امداد قرار دارند، گفت: در طول سال گذشته ۱۰ هزار میلیارد تومان کمک‌های مردمی به این نهاد انجام شده است.

وی با اشاره به اینکه یکی از فعالیت‌های کمیته امداد توانمندسازی خانواده‌های تحت پوشش کمیته امداد است، خاطر‌نشان کرد: سال گذشته ۳۰۰ هزار شغل در مشاغل خانگی و خرد در سطح کشور ایجاد شد و خوشبختانه توانست تاثیر مثبتی در توانمندسازی مدد جویان داشته باشد.

این مسئول یادآور شد: با همکاری دولت و مجلس شورای اسلامی ۵۰۰ هزار فرصت شغلی با ۲۵ هزار میلیارد تومان تسهیلات بانکی از محل تبصره ۱۶ در کشور ایجاد می‌شود که با تحقق آن و همکاری دولت و مردم بخشی از مشکلات در این حوزه برطرف خواهد شد.

آسوده با بیان اینکه هم‌اکنون در سطح کشور ۵ میلیون صندوق صدقه کوچک در منازل وجود دارد، ابراز داشت: از مجموع صندوق‌های ثبت شده ۴۸۸ میلیارد تومان جذب شده است که این مبلغ در امور مختلف از جمله مسکن، جهزیه، سلامت مورد استفاده قرار گرفته است.

وی با اشاره به اینکه در طول سال گذشته یک هزارو ۷۰ میلیارد تومان زکات، فطریه در کشور جمع‌آوری شده است، عنوان کرد: این مبالغ در همان مناطق جمع‌آوری شده در راستای فقر‌زدایی به کار گرفته شده است.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه سال گذشته خیران به میزان ۲۷۰۰ میلیارد تومان در طرح اکرام محسنین کمک کردند، گفت: در این طرح مردم به مردم کمک کرده و مستقیم پول به حساب یتیم و محسنین واریز می‌شود و پول به حساب کمیته امداد امام خمینی‌(ره) واریز نمی‌شود اما رصد انجام می‌گیرد.

معاون توسعه مشارکت‌‌های مردمی کمیته امداد امام خمینی (ره) در پاسخ به سوال موج‌رسا مبنی اینکه مقرر بود تا برای توانمندسازی افراد تحت پوشش کمیته امداد قرار دادی با شرکت توزیع برق برای نصب نیروگاه‌ها و پنل‌های خورشیدی انجام شود، گفت: ۴۰ هزار نیروگاه خورشیدی مقرر است نصب شود و در این راستا تفاهمات نیز منعقد شده است و به صورت جدی این امر در حال انجام بوده و تقسیم بندی استانی نیز صورت گرفته است و در این راستا بسیج سازندگی، بانک و دولت همراهی دارد.

وی عنوان کرد: کمیته امداد آغاز کننده حرکت نصب پنل‌های خورشیدی و استفاده از نیروی خورشید و تولید برق و فروش آن به شرکت توزیع برق بود که در توانمند‌سازی خانواده‌های تحت پوشش یقینا اثر گذار خواهد بود./ب

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر