logo
امروز : جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۴:۳۴
[ شناسه خبر : ۲۷۵۶۸ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
فرمانده انتظامی استان زنجان:

آمادگی پلیس برای تامین نظم و امنیت عزاداری های ماه محرم در زنجان

آمادگی-پلیس-برای-تامین-نظم-و-امنیت-عزاداری-های-ماه-محرم-در-زنجان
فرمانده انتظامی استان زنجان با اشاره به آمادگی کامل پلیس استان برای تامین نظم و امنیت عزاداری های ماه محرم خصوصا" دسته حسینیه اعظم و زینبیه اعظم زنجان که شهره جهانی دارد، گفت: همدلی و یکی شدن یکی از پیام های واقعه عاشورا است.

به گزارش موج رسا; به نقل از پایگاه خبری پلیس ؛ سردار " محمد طراقیه " در جلسه هم افزایی با اعضای هیئت امنای حسینیه اعظم زنجان که با حضور جانشین ، رئیس حفا و جمعی از معاونان و روسای پلیس های تخصصی انتظامی استان در محل حسینیه اعظم زنجان برگزار شد ، با تسلیت ایام سوگواری سرور و سالار شهیدان امام حسین ( ع) بیان داشت : پلیس استان با ایجاد قرارگاه عملیاتی عاشورا آمادگی کامل برای تامین نظم و امنیت مراسمات ماه محرم را دارد .

 وی با اشاره به اینکه یکی از مسائل اساسی و مهم در مراسم های سوگواری ابا عبداله الحسین (ع) مباحث ترافیکی و عبور و مرور است ، خاطر نشان کرد : پلیس استان با بررسی و پایش مسیر های حرکت هیئت ها و دسته های عزاداری به ویژه در هشتم محرم " یوم العباس " و یازدهم محرم " یوم الزینب " که شهرت جهانی دارد برنامه ریزی های مناسب را انجام داده است .   

فرمانده انتظامي استان زنجان اظهار داشت : تمام تلاش خود را در اين ايام به كار مي گيريم تا بتوانيم به نحو مطلوب امنيت اين عزاداري ها را تامين و تداوم دهنده راه سرور و سالار شهيدان باشيم .   

سردار طراقیه با اشاره به اینکه خدمت به عزاداران حسینی در پایتخت شور و شعور حسینی افتخار بزرگی است ، بیان داشت : نهضت امام حسین ( ع) یک نهضت بسیار بزرگی است که در طول تاریخ در حال حرکت است و تحولات تاریخ هم به حرکت آن تاثیر نگذاشته است .   

وی، نحوه‌ي برگزاري آيين‌های سوگواري سالار شهيدان در استان زنجان را الگوي مناسبي براي هيات و دستجات مذهبي ديگر شهرها دانست و گفت : شكوه و عظمت دسته‌هاي عزاداري حسينيه و زينبيه زنجان در سطح كشور بي‌نظير است ، که انشالله با از بین رفتن ویروس کرونا دوباره مردم در سال های بعد ، این شور و شعور را به نمایش خواهند گذاشت .   

فرمانده انتظامی استان زنجان مکتب حسینی را یک مکتب فکری است دانست و بیان داشت :در این مکتب تمامی دروس مردانگی ، جوانمردی ، ایثار ، ایمان، جهاد ، شهادت ، انقلابی بودن و هر چیزی که در تراز جمهوری اسلامی است یافت می شود.   

سردار طراقیه با بيان اينكه موضوع امنيت در جامعه بسيار مهم است و همه بايد در جهت برقراري آن تلاش كنيم، گفت: بايد از همه ظرفيت هاي موجود و سرمایه های اجتماعی در اين زمینه استفاده شود.//ک

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر