logo
امروز : سه شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۴:۵۰
[ شناسه خبر : ۲۷۵۵۹ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 4 دقیقه ]
امام جمعه زنجان:

هیچ شخصیتی در دل تاریخ به اندازه امام حسین(ع) شناخته شده نیست

هیچ-شخصیتی-در-دل-تاریخ-به-اندازه-امام-حسین(ع)-شناخته-شده-نیست
امام جمعه زنجان با اشاره به اینکه بیش از  ۱۳۰۰ سال است که از حادثه عاشورا می‌گذرد گفت: هیچ شخصیتی در بین مردم و در دل تاریخ و در بین قهرمانان سربلند تاریخ به اندازه امام حسین علیه السلام شناخته شده نیست.

<!doctype html>

به گزارش موج رسا; آیت‌ الله علی خاتمی، ظهر روز امروز در یادواره شهدای جهادگر بسیجی با بیان اينكه عمر جهان خیلی طولانی است، ۵ سال پیش می‌گفتند ۶ میلیارد سال قبل هستی ایجاد شده است و ۱۲ میلیارد سال جلو رفتیم ولی به آخر نرسیده‌ایم یعنی اگر علم توسعه پیدا کند و دانش گسترش پیدا کند هنوز به تشخیص این مسئله دست نیافته‌ایم.

وی اضافه کرد: حوادث بزرگ و کوچکی که امروزه در دنیا اتفاق افتاده است و بیش از دو سوم جهانیان به مرگ طبیعی از دنیا نرفته‌اند این در حالی است که بسیاری از این حوادث در دل صفحات تاریخ قرار داده است.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زنجان  با بیان اينکه  هرچه قدر از زمان می‌گذرد حادثه عاشورا جلوه بیشتری پیدا می‌کند افزود: رمز این جلوه گیری چیست؟‌ که یکی از آن این است که این حرکت  ۱۰۰ درصد رنگ خدایی داشته است و دیگری نیز این است که حسین (ع) در  آسمان ها شده تر از زمین است که این موضوع در روایات مختلف بیان شده است.

حجت‌الاسلام خاتمی با اشاره به اینکه بیش از  ۱۳۰۰ سال است که از حادثه عاشورا می‌گذرد افزود: هیچ شخصیتی  در بین مردم و در دل تاریخ و در بین قهرمانان سربلند تاریخ  به اندازه امام حسین علیه السلام شناخته شده نیست.

وی با بیان اینکه دوسال شیوع کرونا مراسمات را با محدودیت برگزار کرد افزود: امسال با برگزاری عزاداری ها شور و شوقی در مساجد و هیئات عزاداری و...برای عزاداری امام حسین بوجود آمد که در اولین روز ماه محرم در مساجد شاهد بودیم که تمام این ها عشق خدایی است و دستوری و تمام شدنی نیست و لایتناهی است . 

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زنجان با اشاره به اینکه باید شکر گذار خداوند و قدردان کسانی باشیم که این راه به ما نشان داده‌اند، افزود: معلم، پدر، مادر، واعظ، شاعر، مداح و.‌‌..ما را با این مکتب امام حسین علیه السلام آشنا کردند و دل های ما را کانون محبت امام قرار دادند و دل های تمام خداپرستان کانون محبت حسین (ع) است.

حجت الاسلام خاتمی در ادامه  با اشاره به معنای  لغوی جهاد،بیان کرد:  جهاد به معنای جنگ نیست بلکه به معنای کوشش مستمر برای رسیدن به یک هدف مشترک است.  و با بیان اینکه جهاد کشاورزی، جهاد سازندگی فکر بلند اندیشه محرومیت زدایی معمار کبیر انقلاب بوده است افزود : امروز این واژه به قدری نمود پیدا کرده است که محرومیت زدایی در جامعه به قدر نمود پیدا کرده است که هر اقدامی و حرکتی  در جامعه انجام می‌شود در وهله نخست می‌گویند کار جهادی و جهادگونه  است.

این مسئول با اشاره به فرمایشات اخیر رهبری که  در ۹ محور بیان فرموده اند  اظهار کرد:چهار چوب و قالب همین است ، و امروز میدان جنگ است و دیروز میدان جنگ نظامی بوده و تلاش دشمن این است مزاج جامعه را عوض کند و قضاوت نسل جوان را اثر گذار باشد با دروغ و ابزارهای جدید.

حجت‌الاسلام خاتمی با اشاره به اینکه یکی از زمینه های جهاد تبیین محرومیت زدایی است بیان کرد: طعم شیرین عدالت را جامعه محروم وقتی بچشد به نظام  و انقلاب و رهبری و... خوشبین می شود .  وی تصريح کرد:قدر در مراسمات و آیین های مذهبی شرکت کنیم و نمازهای یومیه را بجا آوریم ولی به روستایی که آب آشامیدنی نداشته باشد بی تفاوت باشیم در اجرای عدالت که هدف انقلاب است قدمی برنداشته ایم .

نماینده ولی فقیه در استان زنجان  با بیان اينکه خدمت به مردم یک نوع عبادت است افزود :باید به اولویت‌ها توجه شود و خوشبختانه گروه‌های جهادی علاوه بر کارهای عمرانی،  فرهنگی و ... گروه جهادی پزشکی را هم در مناطق محروم شاهد هستیم .

حجت الاسلام خاتمی با اشاره به گروه‌های جهادی طلاب که به عنوان امام روستا  فعالیت می‌کنند افزود : کارها و خدمات این افراد قابل تقدیر است چرا که عملا سبک زندگی اسلامی را در قالب های مختلف ترویج می‌دهند که آثار و برکات فراوانی دارد.

وی با بیان اینکه تقسیم عادلانه فقر، هنر نیست افزود : هنر وقتی است که رفاه و ثروت، تولید شود و بعد  بصورت عادلانه توزیع شود./ب

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر