logo
امروز : پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۰:۴۴
[ شناسه خبر : ۲۷۵۴۹ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 4 دقیقه ]
اخبار انتظامی روز؛

کشف قاچاق 21 میلیارد ریالی در زنجان/ کشف 35 تن گندم قاچاق در زنجان

کشف-قاچاق-21-میلیارد-ریالی-در-زنجان-کشف-35-تن-گندم-قاچاق-در-زنجان
فرمانده انتظامی استان از شناسایی و کشف انواع کالای قاچاق به ارزش تقریبی 21 میلیارد ریال توسط ماموران پلیس آگاهی شهرستان سلطانیه خبر داد.

به گزارش موج رسا; به نقل از پایگاه خبری پلیس، سردار " محمد طراقیه " با اعلام این خبر بیان داشت: در تداوم طرح هاي عملياتي پليس در مبارزه با قاچاق كالا، ماموران پلیس آگاهی شهرستان سلطانیه در هنگام کنترل خودروهای عبوری به 2 دستگاه خودروی سواری مشکوک و برای بررسی بیشتر آن ها را متوقف کردند.

وی به عدم ارائه مدرک معتبر مبنی بر حمل قانونی بار از سوی رانندگان خودروها در بررسی اولیه مأموران اشاره و افزود: در بازرسی نهایی پلیس از خودروهای مورد نظر، هندزفری، گوشی هوشمند، تبلت، تاچ الی سی دی و 350 دستگاه کارت خوان خارجی قاچاق کشف شد.
فرمانده انتظامی استان زنجان بیان داشت: کارشناسان ارزش تقریبی اموال مکشوفه را 21 ميليارد ريال برآورد کردند و همچنين در اين راستا تعداد 2 متهم دستگير و دو دستگاه خودروی شوتی توقیف و براي سير مراحل قانوني به مراجع قضايي معرفي شدند.
سردار طراقیه خاطر نشان كرد: مبارزه با قاچاق کالا و ارز مهم ترين راه حمايت از توليد داخلي، کوتاه نمودن دست افراد سودجو و فرصت طلب که در فکر ضربه زدن به اقتصاد داخلي و به تبع آن ايجاد نارضايتي در صنف توليد کنندگان داخلي است، می باشد.
 
کشف 35 تن گندم قاچاق در زنجان
 سرهنگ "ایرج خانی پور" اظهار داشت: ماموران انتظامی شهرستان سلطانیه حین کنترل خودروهای عبوری در محور " دندی به تکاب" به دو دستگاه کامیون مشکوک و جهت بازرسی آن ها را متوقف کردند.
وی با اشاره به اینکه ماموران در بازرسی های انجام گرفته از خودرو ها 35 تن گندم قاچاق را کشف کردند ، افزود : کارشناسان ارزش تقریبی گندم های کشف شده را بیش از 4 میلیارد ریال برآورد کردند.
جانشین فرمانده انتظامی استان زنجان از دستگیری 2 نفر در این راستا و معرفی به دستگاه قضائی جهت صدور حکم لازم خبر داد.
 
 توصیه های پیشگیرانه پلیس زنجان در پیشگیری از سرقت
آرش خلخالی در برنامه تلویزیونی حواس جمع شبکه اشراق در خصوص راههای پیشگیری از سرقت خودرو و لوازم آن گفت : از ميان جرايم عليه اموال، «سرقت خودرو» و «سرقت لوازم خودرو» از جمله سرقت های رایج بوده و داراي اهميت ویژه ای است و آمارها حاكي از آن است ­كه سرقت لوازم اتومبيل به دلیل سهولت در سرقت در ­مقايسه با سرقت خودِ خودرو به ­مراتب بيشتر رخ مي‌دهد.
وی با تقسیم سارقان خودرو به دو گروه حرفه ای و غیر حرفه ای افزود: سارقان غيرحرفه‌اي، با استفاده از فرصت به‌دست آمده وسايل نقليه‌اي را كه فاقد لوازم و تجهيزات ايمني مناسب بوده و در ­مكان خلوت پارك باشند يا سوئيچ بر­روي ­آن‌ها باقي ­مانده باشد، به ­سرقت مي‌برند.
رئیس پلیس پیشگیری فرماندهی انتظامی استان زنجان تصریح کرد: اين‌گونه ­وسايل نقليه معمولاً به­منظور اوراق شدن و استفاده از قطعات و لوازم آنها و ­يا براي انجام اعمال مجرمانه، مورد سرقت قرار مي‌گيرند و خوشبختانه درصد بالايي از اين خودروهاي مسروقه توسط پليس كشف مي‌شود.
سرهنگ خلخالی خاطر نشان کرد : سارقان حرفه‌اي خودرو، افرادي هستند كه از مهارت و سرعت عمل بالايي براي راه‌اندازي و روشن کردن وسايل نقليه از قبيل قطع سيستم هشداردهنده، بازكردن درب خودرو و قفل و زنجير برخوردار بوده و پس از مبادرت به سرقت با انجام جعل اسناد و مدارك اقدام به فروش خودرو مي‌كنند و خودروهايي ­كه توسط اين سارقان مورد سرقت قرار مي‌گيرند، معمولا به سختي كشف مي‌شوند.
وی اظهار داشت : حتي حرفه‌اي‌ترين سارقان خودرو نيز به دنبال سرقت‌هاي كم دردسر هستند و بالا بودن امنيت خودروها و يا نصب لوازم ايمني و بازدارنده بر روي آنها، تا­حد زيادي باعث مي‌شود تا از سرقت اين­نوع وسايل نقليه چشم‌پوشي كنند، بنابراين انجام اقدامات پيشگيرانه توسط افراد جامعه را مي‌توان اصلي‌ترين گام براي مبارزه با وقوع سرقت خودرو دانست.
رئیس پلیس پیشگیری استان زنجان در خصوص سرقت لوازم خودرو، از آن به عنوان پرشمارترين جرم نام برد و گفت: وقوع اين نوع سرقت‌ها با خريد اموال مسروقه لوازم داخلي خودرو كاملاً در ارتباط مي‌باشد و آنچه كه ادامه‌ي فعاليت مجرمانه‌ي سارقان لوازم خودرو را تضمين مي‌كند، خريد اموال مسروقه توسط افراد مالخر است.
سرهنگ خلخالی در پایان با هدف پیشگیری از وقوع سرقت به عموم شهروندان بویژه دارندگان خودرو توصیه کرد: از پارك کردن خودرو در محيط‌ هاي خلوت و تاريك و يا در يك نقطه به­مدت طولاني كه زمينه را ­براي ارتكاب عمل مجرمانه از طريق بازكردن قفل‌ها، بريدن زنجير، قطع دزدگير و خنثي كردن ساير تجهيزات ايمني فراهم مي‌كند جدا خودداری کنند ،خودرو خود را با درب باز يا شيشه‌هاي پايين همراه با سوئيچ حتی برای یک لحظه کوتاه هم رها نکنند ، نسبت به نصب لوازم و تجهيزات ايمني و بازدارنده نظير سوئيچ مخفي، قفل سوئيچي، دزدگير، قفل پدال و فرمان اقدام نمایند و از گذاشتن اشياء لوكس ، قیمتی و اسناد و مدارك در داخل خودرو جدا پرهیز کنند.//ک

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر