logo
امروز : جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۵:۱۵
[ شناسه خبر : ۲۷۵۴۶ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان:

44 واحد تولیدی در زنجان احیا شد/ افزایش قیمت گوگرد منجر به گرانی اسید سولفوریک شده است

44-واحد-تولیدی-در-زنجان-احیا-شد-افزایش-قیمت-گوگرد-منجر-به-گرانی-اسید-سولفوریک-شده-است
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان گفت: ۴۴ واحد تولیدی در نیمه دوم سال ۱۴۰۰ با بیش از ۶۰۰ نفر اشتغال و بیش از ۸۰۰۰ میلیارد ریال سرمایه‌گذاری احیا شده است.

به گزارش موج رسا; ناصر فغفوری امروز در جلسه ستاد رفع موانع تولید که با حضور معاون صنایع وزرات صمت برگزار شد، اظهار داشت: اقدامات مهمی توسط کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید در استان انجام شده است به طوری که اجازه مجوز ترک تشریفات واگذاری پساب شهری توسط آبفا به شرکت شهرک‌های صنعتی برای استفاده واحد‌های صنعتی مستقر در شهرک‌های صنعتی داده شده است.

وی افزود: رفع مشکل استقرار طرح‌های بزرگ از جمله طرح‌های مهم سرمایه گذاری گروه نجفی در شهرک شهید شهریاری، جهان فولاد دقیق؛ تعریف تعرفه گمرکی محصول پارچه کیسه هوای خودرو و حمایت از تولید داخل؛ ارائه مصوبه بابت تخفیفات ویژه برای واحد‌های تولیدی توسط سازمان نظام‌ مهندسی ساختمان با پیگیری اداره کل راه و شهرسازی از جمله مهمترین اقدامات کارگره رفع موانع تولید استان بوده است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان با اشاره به پروژه‌های احیا شده و همچنین واحد‌های غیر فعال گفت: ۴۴ واحد تولیدی در نیمه دوم سال ۱۴۰۰ با بیش از ۶۰۰ نفر اشتغال و بیش از ۸۰۰۰ میلیارد ریال سرمایه‌گذاری احیا شده است.

وی عنوان کرد: از جمله واحد‌های مهم، راه‌اندازی واحد حامیران با اشتغال ۱۲۰ نفر، کیان گرم نان با اشتغال ۵۰ نفر، فلزات رنگین پاسارگاد با اشتغال ۱۱۰ نفر است.

فغفوری با اشاره به اینکه طرح‌های مهمی در استان زنجان به اجرا در خواهد آمد یادآور شد: در شهرستان ابهر نساجی پر نخ زنجان، نساجی پر باف، طرح توسعه اطلس جین بافت؛در شهرستان ایجرود تعیین و تکلیف شهرک خصوصی پتروشیمی؛ در شهرستان خدابنده طرح توسعه شرکت جهان فولاد دقیق، ایجاد شهرک تخصصی قطعات بتنی انجام خواهد شد.

وی ادامه داد: نگین سبز پایدار، فارمد سلامت سینا، ساخت خودروبرقی توسط شرکت ایران ترانسفو و بروز‌رسانی تصفیه خانه شهر زنجان از جمله طرح‌های مهم قابل اقدام در استان است.

رئیس سازمان صنعت معدن و تجارت استان زنجان گفت: در سطح استان ۶ واحد تولید کننده اسید سولفوریک وجود دارد که تامین کننده اسید سولفوریک مورد نیاز واحد‌ها هستند اما به دلیل افزایش قیمت گوگرد در سطح جهان سبب افزایش قیمت اسیدسولفوریک شده است و واحد‌ها به مشکل خورده‌اند.

وی گفت: درخواست ما این است ابتدا اسید سولفوریک مورد نیاز واحد‌های استان تامین شود و سپس اقدام به ارسال آن به سایر مناطق داشته باشیم./ب

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر