logo
امروز : پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۱:۲۸
[ شناسه خبر : ۲۷۵۳۶ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 3 دقیقه ]
امام جمعه خرمدره:

سفر رؤسای جمهوری روسیه و ترکیه به ایران نمودی از رشد اقتدار کشور است/ ظرفیت‌های متقابل اقتصادی در روابط ایران و ترکیه می‌تواند به رونق اقتصادی دو کشور منجر شود

سفر-رؤسای-جمهوری-روسیه-و-ترکیه-به-ایران-نمودی-از-رشد-اقتدار-کشور-است-ظرفیت‌های-متقابل-اقتصادی-در-روابط-ایران-و-ترکیه-می‌تواند-به-رونق-اقتصادی-دو-کشور-منجر-شود
امام جمعه خرمدره گفت: سفر رؤسای جمهوری روسیه و ترکیه به ایران با نتایج اقتصادی مثبت در مقابل سفر کم نتیجه رئیس جمهور آمریکا با هدف حمایت از رژیم اشغالگر قدس و تقویت جبهه ایران‌ستیزی، نمودی از افول سلطه آمریکا و رشد اقتدار ایران و جبهه مقاومت است.

به گزارش موج رسا; حجت‌الاسلام حسینعلی زاهدی پور در خطبه‌های این هفته نماز جمعه خرمدره با اشاره به اینکه سفر رئیس جمهور روسیه به ایران در راستای توسعه و راهبردی کردن روابط دو کشور بود، اظهار داشت: همکاری‌ها در زمینه اقتصادی، تجاری و سرمایه‌گذاری‌های بلندمدت ایران با روسیه منافع ملی کشور را در بر دارد.

وی افزود: با وجود تحریم‌های شدید آمریکا علیه ایران، مقدمات سرمایه گذاری چهل میلیارد دلاری در ایران انجام شده و به‌ دنبال همکاری‌های راهبردی ایران و روسیه، توافق اولیه برای سرمایه‌گذاری شرکت‌های بزرگ نفتی روسیه از جمله گازپروم روسیه در ایران صورت گرفت در صورتی که این شرکت بزرگترین شرکت گازی جهان است.

امام جمعه خرمدره گفت: در حال حاضر میزان سرمایه‌گذاری شرکت‌های روسی در ایران، چهار میلیارد دلار است که به چهل میلیارد دلار خواهد رسید.

وی عنوان کرد: از طرفی اتصال شبکه شتاب ایران و روسیه و تعیین جایگزین دلار برای مبادلات تجاری، عامل مهمی برای دور زدن تحریم‌ها بوده و البته مورد اخیر بعد تهاجمی نیز دارد. ضمن آن که ظرفیت‌های متقابل اقتصادی زیادی نیز در روابط ایران و ترکیه وجود دارد که می‌تواند به رونق اقتصادی دو کشور منجر شود.

حجت‌الاسلام زاهدی‌پور خاطر نشان کرد: سفر رؤسای جمهوری روسیه و ترکیه به ایران با نتایج اقتصادی مثبت در مقابل سفر کم نتیجه رئیس جمهور آمریکا با هدف حمایت از رژیم اشغالگر قدس و تقویت جبهه ایران‌ستیزی، نمودی از افول سلطه آمریکا و رشد اقتدار ایران و جبهه مقاومت است. همچنانکه صحنه دیگر افول آمریکا، بطلان نقشه سلطه طلبانه کشورهای عضو ناتو علیه روسیه بود که رهبر معظم انقلاب در دیدار با رئیس جمهور بر آن تأکید کردند.

وی با تأکید بر مذموم بودن جنگ و کشتار، عنوان کرد: همان گونه که موضع حکیمانه و هوشمندانه رهبر معظم انقلاب نمایانگر آن است، حمله روسیه به اوکراین‌، مقابله پیشگیرانه با یک جنگ تحمیلی تمام عیار علیه روسیه از جانب ناتو بود. به عبارت دیگر، حمله به اوکراین توسط روسیه تبدیل یک جنگ تمام عیار به یک حمله کنترل شده و ایجاد امنیت برای منطقه بود.

امام جمعه خرمدره ابراز داشت: بر کسی پوشیده نیست که موضع خاص نظام جمهوری اسلامی ایران با سیاستگذاری حکیمانه رهبری انقلاب در رابطه با جنگ اوکراین، داعش و امثال آن، بهترین و کم‌هزینه‌ترین نوع حاکمیت با رویکرد تأمین امنیت کشور و هم پیمانان آن و دور کردن سایه جنگ از کشور است.

وی بیان کرد: روسیه یکی از مهمترین خاستگاه‌های یهودیان مهاجر به سرزمین‌های اشغالی بوده و روابط دو کشور تا قبل از آغاز جنگ گرم بوده است، با این حال حمایت صهیونیستها از اوکراین باعث شده تا مسکو به اقدامات تنبیهی علیه صهیونیست‌ها روی بیاورد. در اقدام مقابله‌ای، روسیه به آژانس یهود موسوم به «سوخنوت» دستور داده تمام فعالیت‌های خود را در این کشور متوقف کند.

حجت‌الاسلام زاهدی‌پور ادامه داد: آژانس یهود، که نزدیک به یک قرن پیش با نام آژانس یهود برای فلسطین تأسیس شد، بزرگترین سازمان غیرانتفاعی یهودی در جهان محسوب می‌شود.

وی با بیان اینکه روس‌ها چنان از دست صهیونیست‌ها خشمگین هستند که اخیراً قطعنامه‌ای را برای محکوم کردن حملات این رژیم به خاک سوریه به شورای امنیت سازمان ملل برده‌اند که در نوع خود بی‌سابقه است، گفت: دستور تعطیلی آژانس یهود در روسیه توسط دولت این کشور، گامی دیگر در به چالش کشیدن هویت و موجودیت رژیم صهیونیستی و تحقق وعده اضمحلال و نابودی این رژیم در آینده‌ای نزدیک از سوی رهبر معظم انقلاب است./ب

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر