logo
امروز : پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۲۰:۳۷
[ شناسه خبر : ۲۷۵۳۵ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
امام جمعه سلطانیه:

عزادار امام حسین (ع) باید در صف اول امر به معروف و نهی از منکر باشد

عزادار-امام-حسین-(ع)-باید-در-صف-اول-امر-به-معروف-و-نهی-از-منکر-باشد
امام جمعه سلطانیه با اشاره به اینکه امام حسین (ع) برای اقامه امربه به معروف و نهی از منکر قیام کردند، گفت: عزادار امام حسین (ع) باید در صف اول امر به معروف و نهی از منکر باشد.

به گزارش موج رسا; حجت الاسلام حسینی نسب امام جمعه شهرستان سلطانیه در خطبه های نماز جمعه، با توصیه به تقوای الهی و دوری از گناه و معصیت، اظهار کرد: آموزش خداشناسی و دین شناسی از حقوق فرزندان بعد از تولد است.

وی با اشاره به دیدار ائمه جمعه سراسر کشور با مقام معظم رهبری و با بیان اینکه ذکرالله و اجتماع، آمیختگی سیاست و معنویت و استمرار هفتگی را از خصوصیات استثنایی نماز جمعه دانست و ابراز کرد: نماز جمعه قدرت نرم نظام اسلامی و امام جمعه سخنگوی انقلاب اسلامی و شبکه امامت جمعه مردمی‌ترین نهاد است.
امام جمعه سلطانیه به مسئله زن و عفاف و حجاب اشاره کرد و با بیان اینکه همانطور که رهبر معظم انقلاب فرمودند: سالهاست که غرب می گوید زن اگر از قیود شرعی و دینی خارج نشود، پیشرفت نمی کند اما زنان جمهوری اسلامی را ادعای غرب را تکذیب کرده اند، تصریح کرد: حجاب علاوه بر اینکه حکم خداست، قانون هم است و همه باید به قانون کشور احترام بگذارند همانطور که چراغ قرمز و ماسک و ... قانون است و رعایت می شود.
حسینی نسب آغاز ماه محرم و عزای امام حسین علیه السلام اشاره کرد و با بیان اینکه اول محرم آغاز هفته امر به معروف و نهی منکر است، به اهمیت این فریضه پرداخت و عنوان کرد: امام حسین علیه السلام معروف را دوست داشتند و از منکر نفرت داشتند و عزادار امام حسین علیه‌السلام باید در صف اول امر به معروف و نهی از منکر باشد.
امام جمعه سلطانیه با بیان اینکه عزاداری همراه با فطرت انسان و هماهنگ با آفرینش است و خداوند اولین روضه خوان امام حسین علیه‌السلام بود، خاطر نشان کرد: عزاداری ها باید هماهنگ با فلسفه قیام امام حسین علیه‌السلام و همراه با معرفت باشد.
حسینی نسب با قدردانی از افزایش وام مسکن روستایی به ۲۰۰ میلیون تومان ادامه داد: یکی از راه های حمایت از روستانشینان مقاوم سازی منازل انهاست و بانک‌ها باید طبق مقررات در اعطای تسهیلات بانکی سهل گیری کنند.
امام جمعه سلطانیه با اشاره به روز صدا و سیما و با قدردانی از برنامه های فاخر دینی و تاریخی تصریح کرد: صدا و سیما دانشگاه عمومی برای تربیت مردم و تدریس اصول اسلام و انقلاب است، گفت: باید در برخی از برنامه های صدا و سیما و اجرای برخی برنامه آن هم با حضور سلبریتی ها که تقید به ارزشهای اسلام و انقلاب ندارند، تجدید نظر شود.//ک

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر