logo
امروز : جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۲۰:۰۴
[ شناسه خبر : ۲۷۵۱۷ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
مدیر‌عامل شرکت توزیع برق زنجان در گفت‌وگو با موج‌رسا:

۲۰ سازمان استان زنجان اخطاریه کاهش مصرف برق گرفتند/ ۵۳ درصد برق در بخش صنعت استفاده می‌شود

۲۰-سازمان-استان-زنجان-اخطاریه-کاهش-مصرف-برق-گرفتند-۵۳-درصد-برق-در-بخش-صنعت-استفاده-می‌شود
مدیر‌عامل شرکت توزیع برق زنجان گفت: در راستای کنترل مصرف برق تعداد محدودی از ادارات پر مصرف استان قطعی برق داشته‌اند به طوری که از آغاز طرح تاکنون به ۲۰ سازمان استان اخطاریه کاهش مصرف صادر شده است.

پیام جوادی در گفت‌وگو با خبرنگار موج رسا; اظهار داشت: بر اساس تصمیم ستاد هیئت وزیران کلیه ادارات، سازمان‌ها و نهاد‌های عمومی غیر دولتی باید در ساعات اداری ۳۰ درصد و ساعات غیر اداری ۶۰ درصد مصرف برق خود را نسبت به مدت مشابه سال گذشته کاهش دهند.

وی افزود: با توجه به اینکه کنتور ادارات و نهاد‌های عمومی غیر دولتی هوشمند‌سازی شده‌اند، میزان مصرف این دستگاه‌ها به صورت قرائت از راه دور انجام می‌شود و قابل روئیت لحظه‌ای است. بنابراین در صورت عدم رعایت مصوبه کاهش مصرف برق اخطار‌های تلفنی و کتبی برای این دستگاه‌ها ارسال می‌شود.

مدیر‌عامل شرکت توزیع برق زنجان با بیان اینکه کارشناسان مدیریت مصرف برق نیز به صورت حضوری و دوره‌ای از نحوه مدیریت مصرف برق ساختمان‌های ارگان‌های استان بازدید و راهکار‌های کاهش مصرف را ارائه می‌کنند افزود: در این راستا تعداد اندکی از ادارات پر مصرف استان قطعی برق داشته‌اند به طوری که از آغاز طرح تاکنون به ۲۰ سازمان استان اخطاریه کاهش مصرف برق صادر شده است.

وی با بیان اینکه خوشبختانه ۵۰ درصد انرژی توزیع شده در شبکه برق استان زنجان در دو بخش مولد صنعت و کشاورزی استفاده می‌شود، عنوان کرد: این دو بخش به عنوان زیرساخت‌های اقتصادی استان بیشترین مصرف برق را دارند به طوری که ۵۳ درصد در بخش صنعت و ۱۸ درصد در بخش کشاورزی مصرف برق وجود دارد.

جوادی با بیان اینکه افزایش مصرف برق در کشور ما به طور میانگین سالانه حدود ۵ درصد است، تصریح کرد: متاسفانه در سال‌های اخیر به دلیل افزایش دمای هوا و همچنین به مدار آمدن دستگاه‌های رمز ارز‌ها، مصرف برق افزایش یافته است./ب

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر