logo
امروز : شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۹:۳۵
[ شناسه خبر : ۲۷۵۰۹ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 9 دقیقه ]
در جریان بازدید از پروژه های شهری زنجان مطرح شد

پروژه سبزه میدان نیازمند ۲۵۰ میلیارد تومان اعتبار است/ اتمام آسفالت معبر پادگان تیپ ۲۱۶ زنجان تا یک ماه آینده

پروژه-سبزه-میدان-نیازمند-۲۵۰-میلیارد-تومان-اعتبار-است-اتمام-آسفالت-معبر-پادگان-تیپ-۲۱۶-زنجان-تا-یک-ماه-آینده-
تکمیل پروژه سبزه میدان با ۲۵۰ میلیارد تومان اعتبار و همچنین اتمام آسفالت معبر پادگان تیپ ۲۱۶ زنجان تا یک ماه آینده از مواردی بود که در جریان بازدید خبرنگاران از پروژه‌های شهری زنجان مطرح شد.

به گزارش موج رسا; علیرضا فیروزفر امروز در حاشیه بازدید خبرنگاران از پروژه‌های شهرداری زنجان، اظهار داشت: در حال حاضر هر فرد با مجازی شدن رسانه برای خود یک رسانه شده است، اما در گذشته اطلاع‌رسانی در فضای محدودی انجام می‌شد با این حال اطلاع‌رسانی در فضای مجازی بسیار گسترده شده است.

وی با بیان اینکه هر کس می‌تواند به راحتی با یک گوشی موبایل و با یک مطلب؛ یک موضوع را ۱۸۰ درجه متفاوت‌تر از واقعیت جلوه دهد، افزود: با این شرایط نمی‌توانیم در این فضا در مدیریت شهری رضایت ۱۰۰ درصدی را از مردم داشته باشیم.

شهردار زنجان با اشاره به اینکه نهضت آسفالت زنجان در کشور مشهور شده است گفت: باید ذکر کرد صحبت از حجم کار نیست، بلکه صحبت از فعالیت نسبت به مساحت موجود است با این وجود ما هیچ وقت نمیتوانیم در کلیات مطلب یک اطلاع‌رسانی درست از مدیریت شهری برسیم.

وی با اشاره به اینکه رسانه‌ها با تحقیق و بررسی، موضوع را به درستی به اطلاع شهروندان می‌رسانند، عنوان کرد: از رسانه‌ها نیز درخواست داریم مطالب را به درستی به مردم القا کنند.

فیروزفر با بیان اینکه در شهر زنجان نسبت به گذشته فضای سبز بیشتری ایجاد شده است ابراز داشت: امسال سمپاشی فضای سبز به موقع انجام شد چراکه به صورت منحصر به فرد کار‌ها شروع شد و قبل از شروع آفت درختان نیز سمپاشی شدند.

شهردار زنجان با اشاره به سختی مدیریت کف‌سازی بازار عنوان کرد: نزدیک به ۴۰ سال بود که کف بازار بدون هیچ اصلاحی دست نخورده باقی مانده بود و شرایط اسفبار، اما شهرداری توانست با قطعه‌بندی و مدت کوتاه کف‌سازی بازار را با همکاری اصناف و مغازه‌داران مدیریت کند.

وی با اشاره به اینکه فاز جنوبی پروژه سبزه میدان در سال جاری افتتاح خواهد شد، گفت: در حال حاضر قرارداد برخی فازهای پروژه‌ به صورت بلاتکلیف مانده و سد راه پروژه سبزه میدان شده است که باید حل شده و تعیین تکلیف شوند.

فیروزفر با بیان اینکه تا زمانی که قرارداد ذوب برف به پایان نرسیده است، کف‌سازی پروژه سبزه‌میدان انجام نمی‌شود، یادآور شد: این پروژه با برآورد مالی امروز اعتباری قریب به ۲۵۰ میلیارد تومان را می‌طلبد، با این وجود در مدیریت شهری ما هیچ نقطه‌ای مغفول وجود ندارد.

وی با بیان اینکه قرارگاه خدمات شهری یک روز در میان برگزار می‌شود، گفت: از امروز یک قرارگاه در مورد مناطق محروم آغاز شده و اولین نقطه کوی وحدت است. با این وجود هر روز جلساتی با قرارگاه‌های عمرانی خدمات شهری برگزار می شود و پیگیری مشکلات هستیم.

شهردار زنجان با بیان اینکه موفقیت مدیریت شهری در برون سپاری خواهد بود، یادآور شد: بنابراین تمام خدمات شهری و برون سپاری خواهد شد و شهرداری مدیریت خواهد کرد که در مرحله اول سه پارک شهرداری به بخش خصوصی واگذار خواهد شد.

فیروز‌فر در ارتباط با پارک هاشمی نژاد گفت: این قرارداد از طرف شهرداری با مبلغ ۱۳۴ میلیارد تومان امضا شده و منتظر امضا از طرف قرارداد خاتم الانبیا هستیم.

 

3 میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان اعتبار برای کف‌سازی بازار زنجان در نظر گرفته شد

ناصر صفا، شهردار منطقه ۳ زنجان در تور بازدید خبرنگاران استان زنجان از پروژه‌های شهرداری، اظهار داشت: میراث فرهنگی این تاکید را دارد که در بحث کف‌سازی بازار حداکثر از ۳ رنگ استفاده شود و رنگ‌بندی متنوع به کار نرود و تمام این موارد رعایت شده و مجوز لازم نیز اخذ شده است.

وی با بیان اینکه در راسته کوچه باشگاه از سنگ در کف‌سازی استفاده خواهد شد چراکه ریزش آب محدود است و از پیور استفاده نمی‌شود، گفت: تمام مسائل مربوط به فاضلاب حل شده و کسبه همکاری بسیار خوبی با ما دارند.

شهردار منطقه ۳زنجان گفت: در حال حاضر ما از برنامه سه ماهه زمانبدی جلوتر هستیم، با این حال قسمت عمده و نقطه بحرانی در کف سازی، بخش مربوط به میوه فروشان است که تمایل بسیار اندکی برای تعطیلی بازار دارند.

وی با اشاره به اینکه مقاومت بتن استفاده شده در کف‌سازی ۳۵۰ است، یادآور شد: پیور‌ها نیز در حد وانت با بار مشکلی را ایجاد نخواهد کرد.

صفا با بیان اینکه برای کف‌سازی بازار بالا در سال ۱۴۰۱ در حدود ۳ میلیاردو ۸۰۰ میلیون تومان اعتبار در نظر گرفته شد، اذعان کرد: ۲ هزار متر مربع مساحت پیور به کار رفته است و پیور‌ها از شرکت‌های معتبر خریداری شده و دارای ضمانت ۱۵ تا ۲۰ سال هستند.

وی خاطر‌نشان کرد: نما و حتی چهارچوب مغازه‌ها در حیطه وظایف میراث فرهنگی است و شهرداری دخالتی در آن ندارد.

 

تولید روزانه ۷۰۰ تن آسفالت

سعید رضایی رئیس سازمان عمران و بازآفرینی فضاهای شهری شهرداری زنجان در جمع خبرنگاران استان در محل کارخانه تولید آسفالت با بیان اینکه مصالح آسفالت در دو بخش سنگدانه و قیر است اظهار کرد: برای اولین بار شهرداری تصمیم برخریداری مصالح مرغوب دولیموتی پایه آهکی را از معادنی که مورد تایید آزمایشگاه مکانیک خاک استان است و خریداری کرد و در حال حاضر به اندازه کافی دپو مصالح داریم.

وی تصریح کرد: در این کارخانه هرروز مصالح خردایش و شستشو می‌شود و توسط ماشین آلات به کارخانه و بچینگ آسفالت منتقل و تحویل ماشین جهت حمل به پای کار انجام می‌شود.

رضایی با بیان اینکه این کارخانه بصورت  اختصاصی برای شهرداری و در خدمت نهضت آسفالت است افزود: روزانه تا ۷۰۰ تن آسفالت  در ۲ کارخانه آسفالت آماده می‌شود ولی بر اساس نیاز مصرفی که در پای کار داریم تولید می‌کنیم، ولی ظرفیت اسمی کارخانه بالاتر از این مقدار است.

وی با اشاره به اینکه معیار آسفالت را آزمایشگاه فنی و میکانیکی استان که طرح اختلاط  آن داده شده است ،منطبق بر این طرح کارها انجام می‌شود خاطرنشان کرد: هرروزه آسفالت توسط آزمایشگاه نمونه برداری می‌شود و بالافاصله همان روز جواب آزمایش داده می‌شود و در صورت انحراف مشکل را برطرف می‌کنیم که اگر اینچنین نباشد کیفیت آسفالت پایین خواهد بود.

شاخص‌های کمی و کیفی آسفالت ریزی کنترل می‌شود

پریسا حمدملکی ناظر پروژه آسفالت‌ریزی معابر زنجان اداره فنی مکانیک خاک استان زنجان نیز در جمع خبرنگاران با اشاره به آسفالت‌ریزی معابر شهر زنجان اظهار کرد: امسال برای اولین بار آسفالت ریخته شده کاملا به حالت کنترل شاخص‌های کمی و کیفی انجام  می‌شود.

وی تصریح کرد:  این پروژه از بابت چند شاخص‌ اعم از دما که نکته مهم در آسفالت ریزی است  کنترل می‌شود، ضخامت آسفالت، تنظیم باد غلطک‌های چرخ لاستیکی، سرعت غلطک آهنی و فلزی، کیفیت آسفالت  و... کنترل می‌شود.

حمدملکی با بیان اینکه عمر آسفالت فی‌مابین قرارداد شهرداری و پیمانکاران منعقد شده، ضمن کار پنج سال است، خاطرنشان کرد: این پروژه پنج سال با پیمانکار بوده و پس از آن تحویل قطعی به شهرداری داده می‌شود.

اتمام آسفالت معبر پادگان تیپ ۲۱۶ زنجان تا یک ماه آینده

شریفی ظهر ناظر پروژه آسفالت‌ریزی معابر زنجان اداره فنی مکانیک خاک استان زنجان نیز در حاشیه بازدید خبرنگاران از آسفالت پادگان تیپ ۲۱۶ زرهی زنجان، اظهار کرد: روزانه دمای محیط و دما، ضخامت و کیفیت آسفالت پادگان تیپ ۲۱۶ زرهی زنجان کنترل می‌شود و اکنون در آخرین مراحل آسفالت‌ریزی هستیم و یک لایه روکش مانده است‌.

وی با بیان اینکه کار آسفالت پادگان تیپ ۲۱۶ زرهی زنجان تا یک ماه آینده به پایان می‌رسد، افزود: آسفالت مورد استفاده در این پادگان، آسفالت بیندر ۰۱۹ است که آزمایشگاه فنی مکانیک خاک استان با تست سینی قیر، قیر را می‌سنجیم و در سازمان منبع تهیه آسفالت توسط آزمایش‌های مختلف کنترل می‌شود.

این مسئول با بیان اینکه حین کار دانه‌بندی و ضخامت آسفالت براساس کُرگیری‌ سنجیده می‌شود، خاطرنشان کرد: طبق مشخصا ت فنی و نشریه ۱۰۱ سعی می‌کنیم پیش برویم و کارها را تحویل دهیم.، گفتنی است طبق نشریه ۱۰۱ و آیین‌نامه‌های موجود حداقل ضخامت ۴ سانت به بالا ریخته می‌شود.

پیشرفت فیزیکی ۷۵ درصدی  پروژه سبزه میدان

احمد صفا، مدیر پروژه سبزه میدان در جریان بازدید از پروژه سبزه میدان در جمع خبرنگاران با بیان اینکه این طرح ۲۴ شهریور ماه ۹۸  شروع به کار کرده است گفت : قرارداد اولیه این پروژه به ارزش  ۶۴ میلیارد تومان به صورت EPC پ(طرح و ساخت) منقعد شده است.

وی در رابطه با پیشرفت پروژه سبزمیدان زنجان، اظهار کرد: پروژه سبزمیدان زنجان نسبت به قرداد اصلی خود پیشرفت فیزیکی ۷۵ درصدی دارد اما نسبت به قردادهای دیگر درصد پیشرفت در حد ۲۰ الی ۳۰ درصد است.

مدیر پروژه سبزه میدان زنجان از افتتاح ضلع جنوبی پروژه سبزمیدان  در اوایل پاییز سالجاری خبر داد و افزود : در صورت نبود مشکلات امکان دارد تا پایان شهریورماه افتتاح شود .

صفا با اشاره به ظلع جنوبی این پروژه گفت: در  این ضلع شیبرو جنوبی، پله مشاهیر، راه‌باغ شرقی، راه‌باغ غربی و واحدهای تجاری تاسیسات خدماتی لحاظ شده است.

وی علت تغییرات کندی پروژه سبزمیدان زنجان را بحث معارضات تأسیساتی، شبکه‌های اب، برق، گاز و مخابرات عنوان کرد و افزود : تغییر لوله‌های فولادی به ۵ لایه، ایجاد ذوب برف از کف، افزایش ارض خیابان گنج دانش، افزایش عرض و یکی از تغییرات مهم ایجاد پارکینگ با ظرفیت ۱۳۴ واحد احداث شده، از جمله عوامل کندی پروژه سبزمیدان است.

صفا با بیان اینکه طبق آخرین تملاکات انجام شده پروژه سبزمیدان زنجان، ۳۵۰ الی ۴۰۰ میلیارد تومان برای شهرداری تمام شده است، اظهار کرد: پروژه سبزمیدان زنجان یک محل تفرجگاه بوده و محلی برای مکث، مراسمات اجتماعی و مذهبی دیده شده و در پله مشاهیر، ۱۷ تندیس مشاهیر نصب خواهد شد که محل جالبی برای نشستن مردم و برگزاری جشن و مراسم خواهد بود.

وی با بیان اینکه مشکل مالی زیاد در پروژه سبزمیدان زنجان نداشتیم ولی مشکل قراردادی در این پروژه داشتیم، افزود: پروژه سبزمیدان زنجان تقریبا از پارک آب و آتش الگو برداری شده است.

این مسئول با بیان اینکه پروژه سبزمیدان تمام شدنی است، خاطرنشان کرد: پروژه سبزمیدان زنجان به صورت خوشبینانه تا پایان امسال یا اوایل ۱۴۰۲ تکمیل خواهد شد./ع

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر