logo
امروز : سه شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۲۱:۴۶
[ شناسه خبر : ۲۷۵۰۲ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 3 دقیقه ]
گزارش موج رسا از راهیان نور غرب؛

اعزام بیش از 1600 نفر به راهیان نور غرب/ جهاد تبیین اساس راهیان نور است

اعزام-بیش-از-1600-نفر-به-راهیان-نور-غرب-جهاد-تبیین-اساس-راهیان-نور-است
اردوی راهیان نور هرسال‌ها حضور تعداد زیادی از زائران برگزار می‌شود که امسال نیز 1600 نفر در این اردو شرکت کرده‌اند.

به گزارش موج رسا; اردوهای راهیان نور، نه یک سفر، نه‌تنها یک فرهنگ و یا نوستالژی بلکه بیداری فکر و اندیشه است.

راهیان نور یک اندیشه جهادی و تلاش به نفع مردم و رضایت ولی امر است.

راهیان نور یادآور رشادت‌ها و شجاعت‌ها و غریبی‌های بهترین فرزندان و جوانان این مرزوبوم است که مردانه در میدان‌های سخت ایستادند.

یادآور شور مردانگی و خلوص و اوج تجدید میثاق با شهدای گران‌قدری است که درراه اعتقادات سر دادند تا اسلام سرافراز بماند.

قتلگاهی که بهترین دلیرمردان روزگار خود را نظاره‌گر بوده است که چگونه با خدای خود معامله کردند. آن‌ها رفتند تا ایران، سرافراز بماند تا اسلام برای همیشه در تاریخ پایدار بماند.

مقام معظم رهبری در خصوص اهمیت راهیان نور چنین می‌فرمایند: خاطره‌ی این سرزمین‌ها[ی دفاع مقدس] را زنده نگه‌دارید. این سرزمین‌ها، این بیابان‌ها، این رود کارون، این جاده‌ی اهواز - آبادان یا اهواز - خرمشهر، این مناطق گوناگون که با اسم‌های مختلفی امروز خودشان را به شما معرفی می‌کنند، این‌ها شاهد بهترین فداکاری‌ها و مجاهدت‌ها و ازخودگذشتگی‌ها بوده‌اند.

راهیان نور هرساله با حضور تعداد زیادی از متقاضیان روبه‌رو است که نسل جوان پرچم‌دار این رویداد بزرگ فرهنگی است.

دلدادگی جوانان به این رویداد فرهنگی نشان از آن دارد که جوانان دل درگرو رهبری و شهدا دارند و فرهنگ شهدا و دفاع مقدس در دل جوانان زنده است و پرشور.

حضور بیش از 1600 زائر زنجانی در راهیان نور غرب

حسین حیدری در گفت‌وگو با خبرنگار با اشاره به برگزاری اردوی راهیان نور غرب، اظهار کرد: این عملیات فرهنگی از سی و یکم تیرماه تا ۱۰ مردادماه برگزار می‌شود.

وی با اشاره به اعزام ۵ کاروان اردوی راهیان نور به مناطق عملیاتی غرب کشور، اظهار کرد: ۳ کاروان برادر و دو کاروان خواهر به این اردو اعزام می‌شوند.

معاون اردویی سپاه انصار المهدی(عج) استان زنجان با اشاره به تعداد زائران حاضر در این اردو، تصریح کرد: بیش از یک هزار و ۶۰۰ زائر در این اردوهای زیارتی حضور خواهند داشت.

وی با اشاره به حضور کاروان‌های راهیان نور استان زنجان در مناطق عملیاتی بانه و سردشت، عنوان کرد: زائران از یادمان‌های بلفت در سردشت و سیرانبند و بوالحسن در بانه بازدید می‌کنند.

حیدری با بیان اینکه هر کاروان با ظرفیت ۶ اتوبوس به مناطق عملیاتی اعزام می‌شود، خاطرنشان کرد: برنامه‌های فرهنگی ویژه‌ای برای این کاروان‌ها در نظر گرفته‌شده است.

وی با اشاره به فرمان رهبری در خصوص جهاد تبیین، تأکید کرد: جهاد تبیین به‌صورت ویژه در اردوی راهیان نور در دستور کار است.

اعزام ۵۶۰ زائر زنجانی به اردوی راهیان نور غرب

محسن سهندی با اشاره به برگزاری اردوهای راهیان نور غرب، اظهار کرد: اردوی راهیان نور غرب شهرستان زنجان با ظرفیت ۵۶۰ نفر برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه اردوی راهیان نور غرب خواهران با ظرفیت ۲۸۰ نفر امروز آغاز می‌شود و تا ۱ مردادماه ادامه دارد، ابراز کرد: اردوی راهیان نور غرب برادران با ظرفیت ۲۸۰ نفر در بازه زمانی ۴ و ۵ مردادماه برگزار می‌شود.

فرمانده ناحیه زنجان با بیان اینکه اردوی راهیان نور غرب در قالب ۲ کاروان دوروزه به مناطق عملیاتی بانه و سردشت اعزام می‌شوند، تصریح کرد: زائران زنجانی از یادمان‌های سیرانبند و بوالحسن و بلفت بازدید خواهند کرد.

وی با اشاره به هدف برگزاری اردوی راهیان نور، عنوان کرد: هدف از برگزاری اردوی راهیان نور نشر ارزش‌های دفاع مقدس و فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه است.

سهندی با بیان اینکه اهمیت برگزاری اردوی راهیان نور امسال با توجه به فرمان جهاد تبیین مقام معظم رهبری پررنگ‌تر از گذشته است، ادامه داد: راهیان نور بهترین فرصت برای انجام جهاد تبیین است.//ک

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر