logo
امروز : شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۶:۵۰
[ شناسه خبر : ۲۷۴۹۹ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
نماینده مردم خدابنده در مجلس شورای اسلامی درخواست کرد:

فیلم سینمایی از زندگی سهروردی ساخته شود

فیلم-سینمایی-از-زندگی-سهروردی-ساخته-شود-
نماینده مردم خدابنده در مجلس شورای اسلامی گفت: اولین خواسته ما از وزارت ارشاد این است که یک فیلم سینمایی از زندگی گوهر بار آسمان حوزه فلسفه حکمت؛ شیخ اشراق در دوران مختلف زندگی جوانی و نوجوانی و نحوه زندگی ایشان ساخته شود.

به گزارش موج رسا; البرز حسینی شامگاه روز گذشته در مراسم گرامیداشت شیخ شهاب‌الدین سهرودی اظهار داشت: قریب به ۱۲ سال است که بحث بنیاد سهروردی و شرایط ایجاد آن کلید خورده و اساسنامه آن تشکیل شده است، اما در چندین سال گذشته بنا به هر دلیلی بخشی از کار این بنیاد بر روی زمین مانده است.

نماینده مردم خدابنده در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه موسسه‌ای به صورت موازی از طریق وزارت ارشاد ثبت شده و پیگیر بحث امورات فلسفه شیخ اشراق است، گفت: به دلیل اینکه این دوگانگی و چند گانگی اتفاق نیفتد باید موضوع پیگیری می‌شد، تا ما بتوانیم از فضای ایجاد شده این موضوع که منشا آن استان زنجان است به نحو شایسته‌ای از ظرفیت‌های این حکیم فرزانه در جهت توسعه شهرستان و استان و ابعاد آن در سطح ملی و بین‌المللی استفاده کنیم.

وی اذعان کرد: بابت موضوع مذکور در طول دوره نمایندگی کاملا نامحسوس به دلیل حساسیت موضوع پیگیر بنیاد بودم با این حال من در سرانجام پیگیری‌ها به این نکته رسیده‌ام که اگر ما بخواهیم این مجموعه را به یک تعالی برسانیم قطع به یقین یک مطالعه جامع در خصوص نحوه ایجاد ساختار توسعه‌ای باید به یک جمع‌بندی برسیم.

حسینی بیان کرد: بعد از تکمیل اطلاعاتم خدمت وزیر ارشاد رسیده و جلسه‌ای داشتیم و مدارکی در اختیار ایشان قرار دادم، قرار بر این شد گروهی از وزارت ارشاد در منطقه حضور یابند، قریب به ۸ ماه این موضوع زمان برد؛ وزیر محترم تیمی ۱۲ نفره به شهرستان گسیل کردند و ظرفیت‌های منطقه و وجود شیخ اشراق و تک ستاره‌های دیگری که هر کدام منشا اثر فرهنگی فاخر در کشور هستند را بررسی کردند.

وی با بیان اینکه اگر می خواهیم سهروردی را معرفی کنیم باید همه جانبه در ابن شهرستان مطالعه انجام شود، افزود: باید شهرداری این شهر کاملا در یک شرایط خاص باشد، حوزه ساخت و ساز، زیر ساخت‌ها، حوزه گردشگری، فرهنگی، دانشگاهی، باید در شرایط ویژه قرار داشته باشند و همکاری حداکثری صورت پذیرد.

نماینده مردم خدابنده در مجلس شورای اسلامی گفت: اولین خواسته ما از وزارت ارشاد این است که یک فیلم سینمایی از زندگی گوهر بار آسمان حوزه فلسفه حکمت؛ شیخ اشراق در دوران مختلف زندگی جوانی و نوجوانی و نحوه زندگی ایشان ساخته شود.

وی گفت: عیب است ما چنین مفاخری و چنین شرایطی در کشور داشته باشیم اما مسئله اصلی جامعه و کشور ما مسئله حجاب باشد! در صورتی که در این حکمت برای ذره ذره زندگی افراد فرمول زندگی داریم که برگرفته از مسائل دینی ماست./ب

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر