logo
امروز : جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۶:۵۰
[ شناسه خبر : ۲۷۴۹۴ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 3 دقیقه ]
استاندار زنجان خبرداد؛

کمک ۵۲۸ میلیاردی به شهرداری‌ها و دهیاری‌های استان زنجان

کمک-۵۲۸-میلیاردی-به-شهرداری‌ها-و-دهیاری‌های-استان-زنجان
استاندار زنجان گفت: در سه ماه ابتدایی سال ۵۲۸ میلیارد تومان از محل مالیات بر ارزش افزوده به شهرداریها و دهیاریها استان کمک کرده‌ایم.

به گزارش موج رسا; محسن افشارچی صبح امروز در جلسه عمران شهری با بیان اینکه گزارشات ارائه شده توسط شهرداری نشان‌دهنده آن است که تحرک و فعالیتی وجود دارد امیدواریم این تحرک بیشتر شود، اظهار کرد: وظیفه ما در استانداری پشتیبانی و گره گشایی است.

وی با بیان اینکه اگر مشکلاتی که بین دستگاه‌ها وجود دارد با ورود استانداری و استاندار حل می‌شود این مشکلات را حل خواهیم کرد، ابراز کرد: بهتر است دستگاه‌ها با هماهنگی یکدیگر قبل از ورود استانداری مسائل و مشکلات خود را حل کنند.

استاندار زنجان با اشاره به اینکه کل بودجه عمرانی استان زنجان ۹۵۰ میلیارد تومان است، تصریح کرد: نسبت درآمد به مصرف استان بالاست.

وی با بیان اینکه استان زنجان در سال گذشته ۴۲۰۰ میلیارد تومان مالیات داده است، عنوان کرد: این نشان دهنده آن است که صنایع در استان وجود دارد که کشور را در حوزه مالیات کمک می‌کنند.

افشارچی با بیان اینکه یکی از استراتژی های نظام جمهوری اسلامی در مقابله با تحریم این است که منبع درآمدی خود را صرفاً از نفت جدا کند و بخشی از آن را مانند سایر کشورهای پیشرفته از مالیات تامین کند، ادامه داد: نسبت درآمد به مصرف استان زنجان ۷۱ درصد است.

وی با بیان اینکه در سال ۱۴۰۰ از محل مالیات بر ارزش افزوده ۶۲۵ میلیارد تومان به شهرداریها و دهیاری‌ها کمک کرده‌ایم، ادامه داد: در سه ماه ابتدایی سال ۵۲۸ میلیارد تومان اعتبار از محل مالیات بر ارزش افزوده به شهرداریها و دهیاریها داده شده است.

استاندار زنجان با بیان اینکه در سال ۱۴۰۰ شهرداری‌ها ۴۳۰ میلیارد از محل مالیات بر ارزش افزوده پرداخت شده است افزود: در سه ماه ابتدایی سال ۳۵۰ میلیارد تومان پرداخت شده است‌.

وی با بیان اینکه ۴۵ میلیارد تومان از محل مالیات بر ارزش افزوده به دهیاری‌ها کمک شده است، افزود: در سال گذشته از محل مالیات بر ارزش افزوده ۲۸۰ میلیارد تومان به شهرداری زنجان کمک شده بود که این مبلغ در سه ماهه ابتدایی سال ۲۲۸ میلیارد تومان است.

افشارچی با بیان اینکه وظیفه استانداری پشتیبانی و حل مشکلات قانونی دستگاه‌ها است، خاطرنشان کرد: استانداری زنجان برای گرفتن ۴ پیمانکار در زنجان برای نهضت آسفالت مشکلاتی را حل کرده است تا مردم شاهد نهضت آسفالت در زنجان باشند.

وی با بیان اینکه شهرداریها در پیشانی امور عمرانی استان قرار دارند، ابراز کرد: آسفالت مبنای کار شهرداریها است و در طول چند سال گذشته متاسفانه آسفالت‌ریزی انجام نشده بود.

استاندار زنجان با بیان اینکه مشکل گاوازنگ در حال بررسی و رفع شدن است، ابراز کرد: جنوب شهر مشکل فاضلاب دارد؛ شهرداری‌ ورود کند اگر هم ورود نکند خودمان مشکل را حل می‌کنیم.

وی با بیان اینکه دو حوزه در رضایتمندی مردم بسیار مهم است، تصریح کرد: خدمات بهداشتی و شهرداری‌ها در راضی نگه داشتن مردم نقش بسزایی دارند.

افشار چی با بیان اینکه حمل و نقل باید هوشمند شود، خاطرنشان کرد: شرکت برق، برق را قطع نکنند و با نهادها تعامل داشته باشد.

وی بیان کرد: اکنون جمهوری اسلامی ایران سیاستی را در پیش گرفته است تا از تزریق نقدینگی به جامعه جلوگیری کند تا تورم کاهش پیدا کند.

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر