logo
امروز : جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۰:۰۰
[ شناسه خبر : ۲۷۴۷۸ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 4 دقیقه ]
امام جمعه سلطانیه:

اجلاس سه جانبه دستاورد های سیاسی و اقتصادی خوبی برای کشور داشت

اجلاس-سه-جانبه-دستاورد-های-سیاسی-و-اقتصادی-خوبی-برای-کشور-داشت
امام جمعه سلطانیه گفت: اجلاس سه جانبه دستاوردهای سیاسی و اقتصادی خوبی هم برای سه کشور داشت که قرارداد ۴۰ میلیارد دلاری با روسیه و افزایش روابط تجاری به ۳۰ ميليارد دلار با ترکیه از جمله دستاوردهای اجلاس سه جانبه بود.

به گزارش موج رسا; حجت الاسلام حسینی نسب امام جمعه شهرستان سلطانیه در خطبه های نماز جمعه با توصیه به تقوای الهی و دوری از گناه و معصیت، و با اشاره به احکام تکلیفی سقط جنین اظهار کرد: سقط جنین در هر مرحله که باشد حرام است و دیه دارد مگر اینکه برای نجات جان مادر باشد.

وی با اشاره به فصل برداشت گندم و با بیان اینکه هر چند وضعیت محصول گندم مناسب نیست ولی در هر حال اگر به حد نصاب برسد پرداخت فریضه زکات واجب است، ابراز کرد: دولت نیز در پرداخت پول خرید تضمینی گندم از کشاورزان به وعده خود در وقت مقرر عمل کند.
امام جمعه سلطانیه با گرامیداشت پنجم مرداد سالروز اقامه اولین نماز جمعه بعد از پیروزی انقلاب اسلامی و روز نماز جمعه، به اهمیت نماز جمعه اشاره کرد و با بیان اینکه در ظهر روز جمعه رفتن به نماز جمعه بهتر از هر کار دیگری است، تصریح کرد: اصحاب پیامبر از روز پنجشنبه برای نماز جمعه آماده می شدند. 
حسینی نسب با بیان اینکه نماز جمعه دین و تقوا، سیاست و معنویت و کسب و کار را مورد توجه قرار داده و هر سه را به همدیگر پیوند داده، عنوان کرد: نماز جمعه قرارگاه فرهنگی و سنگر بصیرت آفرینی و قرارگاه مطالبه گری و خدمت رسانی به مردم است. 
امام جمعه سلطانیه با بیان اینکه دفاع واقع بینانه و نقد منصفانه از سیاست نماز جمعه در قبال مسئولان و دولتمردان بعنوان زبان گویای مردم است، ادامه داد: مسئولان باید مطالباتی که از تربیون نماز جمعه می شود را بشنوند و پیگیر باشند و در صدد پاسخگویی برآیند.
وی با اشاره به اجلاس سه جانبه آستانه در تهران با حضور رؤسای جمهور روسیه و ترکیه و با بیان اینکه هر چند این اجلاس با هدف بررسی مسائل سوریه برگزار شد اما دیدار دیدار دو رئیس جمهور روسیه و ترکیه با رهبر انقلاب اسلامی و بیانات، نصایح و هشدارهای مقام معظم رهبری خصوصا تاکید ایشان بر هوشیاری در مقابل سیاست های فریبکارانه غرب و تاکید ایشان بر همکاری منطقه ای برای ایجاد امنیت در منطقه، اجلاس را به فراتر از یک موضوع تبدیل کرد، و از طرفی آمریکا نیز در مقابله با اجلاس ناکام ماند، افزود: اجلاس سه جانبه دستاوردهای سیاسی و اقتصادی خوبی هم برای سه کشور داشت که قرارداد ۴۰ میلیارد دلاری با روسیه و افزایش روابط تجاری به ۳۰ ميليارد دلار با ترکیه از جمله دستاوردهای اجلاس سه جانبه بود.
خطیب جمعه سلطانیه با گرامیداشت سه روز بسیار مهم در تاریخ اسلام یعنی روز مباهله و روز انگشتر بخشی امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام و روز نزول سوره انسان در شأن اهلبیت پیامبر، هر سه مناسبت را از فضائل اهلبیت پیامبر دانست و ابراز کرد: مباهله غدیر دوم است زیرا دلیلی دیگر بر ولایت امیرالمؤمنین علیه السلام است.
وی با بیان اینکه سالروز نزول سوره انسان در شأن اهلبیت پیامبر علیهم السلام، روز خانواده نامگذاری شده، خانواده را یک بنای مقدس و محبوب در نزد خداوند دانست، تصریح کرد: هدف از تشکیل خانواده ایجاد رحمت و مودت است و زن و شوهر باید مایه آرامش همدیگر باشند.
حسینی نسب با تاکید بر پرهیز از هر کاری که موجب از بین رفتن آرامش و محبت در خانواده می شود، مدارا با همدیگر را از راه های مودت و محبت و آرامش در خانواده دانست و عنوان کرد: همانطور که تشکیل خانواده بعنوان محبوب‌ترین بنا موجب خوشحالی خداوند می شود، طلاق نیز موجب خشم و غضب خداوند می شود و  مبغضوترین حلال است.
امام جمعه سلطانیه حجاب و رعایت موازین شرعی را از راه های تحکیم خانواده دانست و با بیان اینکه عده ای که هر چند شیعه و مسلمان هستند، حجاب اجباری را مطرح می کنند، ادامه داد: حجاب قرآنی و ایمانی است و طرح حجاب اجباری خطایی بزرگ و از منکرات است اگر چنین باشد دیگر واجبات مثل نماز و روزه و ... نیز قدم به قدم مورد هجمه قرار می گیرد.//ک

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر