logo
امروز : جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۸:۲۶
[ شناسه خبر : ۲۷۴۷۷ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
امام جمعه ماهنشان:

رهبر انقلاب مواضع نظام را با نکته‌سنجی و بدون لفافه به روسای جمهوری روسیه و ترکیه بیان کردند/ اقتصاد مقاومتی با کارآفرینی و آموزش نیروی متخصص محقق می‌شود

رهبر-انقلاب-مواضع-نظام-را-با-نکته‌سنجی-و-بدون-لفافه-به-روسای-جمهوری-روسیه-و-ترکیه-بیان-کردند-اقتصاد-مقاومتی-با-کارآفرینی-و-آموزش-نیروی-متخصص-محقق-می‌شود
امام جمعه ماهنشان با اشاره به دیدار روسای جمهوری روسیه و ترکیه با رهبر معظم انقلاب اسلامی گفت: رهبر حکیم، دانشمند و سیاستمدار ایران انقلابی با نکته‌سنجی، دقت نظر، شجاعت و صلابت تمام، اهداف و منافع نظام را بدون لفافه به آن‌ها بیان کرده و از عواقب بعضی از اَعمال بر حذر داشتند.

به گزارش موج رسا; حجت‌الاسلام محمدرضا علی‌اکبری امروز در خطبه‌های نماز جمعه ماهنشان با اشاره به دیدار پوتین (رئیس‌جمهوری روسیه) و اردوغان (رئیس‌جمهوری ترکیه) با رهبر حکیم انقلاب اسلامی اظهار داشت: رهبر معظم انقلاب اسلامی در این دیدارها 4 موضع را به‌صورت صریح بیان فرمودند.

وی افزود: مواضع رهبر انقلاب شامل هشدار نسبت به تهاجم ترکیه به شمال سوریه، هشدار نسبت به مسدودسازی مرز ایران و ارمنستان، اخراج آمریکا از شرق فرات در سوریه و کنار گذاشتن تدریجی دلار از مبادلات اقتصادی جهان بود.

حجت‌الاسلام علی‌اکبری تصریح کرد: رهبر حکیم، دانشمند و سیاستمدار ایران انقلابی با نکته‌سنجی، دقت نظر، شجاعت و صلابت تمام، اهداف و منافع نظام را بدون لفافه به این 2 رئیس‌جمهوری بیان کرده و از عواقب بعضی از اَعمال بر حذر داشتند.

امام جمعه ماهنشان با اشاره به سفر بدون دستاورد رئیس‌جمهوری آمریکا به منطقه خاورمیانه گفت: ایران، نقطه محوری در منطقه است نه عربستان و رژیم صهیونیستی؛ همانطور که سفر بایدن به منطقه، بی‌نتیجه بود اما رؤسای جمهوری روسیه و ترکیه در سفر به تهران به دستاوردهای بزرگی دست یافتند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به روز مباهله اظهار داشت: بزرگان دین، روز مباهله را به عنوان غدیر ثانی نام نهاده‌اند که دلیل اثبات حقانیت امیرالمومنین(ع) است.

حجت‌الاسلام علی‌اکبری با اشاره به سالروز عملیات مرصاد خاطرنشان کرد: سازمان منافقین در جریان عملیات مرصاد با اقدام علیه جمهوری اسلامی ایران، هویت و ماهیت خود را برای همه به‌ویژه ملت ایران به خوبی روشن ساخت.

وی افزود: جمهوری اسلامی ایران نیز به جهان ثابت کرد که در سخت‌ترین و پیچیده‌ترین زمان قادر خواهد بود بهترین و سریعترین واکنش را علیه متجاوزان نشان دهد.

امام جمعه ماهنشان همچنین به نزول سوره «هل اَتی» که در شأن حضرت امیرالمومنین(ع) و اهل بیت(ع) است، اشاره کرد و گفت: روز خانواده را گرامی می‌داریم چرا که خانواده، رکن اصلی جامعه است و مودّت و رحمت را  باید در آن جاری کرد.

وی با اشاره به پنجم مرداد، روز نماز جمعه اظهار داشت: نماز جمعه از برکات نظام جمهوری اسلامی بوده و کارکردهای فراوانی دارد و دشمن همیشه به فکر مبارزه با این نهاد مقدس است.

حجت‌الاسلام علی‌اکبری در ادامه با اشاره به روز کارآفرینی و آموزش‌های فنی و حرفه‌ای خاطرنشان کرد: تحقق اقتصاد مقاومتی در گرو کارآفرینی و آموزش نیروهای انسانی متخصص است.// آ

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر