logo
امروز : پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۹:۴۲
[ شناسه خبر : ۲۷۴۷۶ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 3 دقیقه ]
امام جمعه خرمدره:

نشست آستانه در ایران، عامل مهمی برای اخراج آمریکا از منطقه است/ عدم همراهی کشورهای منطقه با نقشه‌های بایدن، نمایانگر اقتدار ایران است

نشست-آستانه-در-ایران،-عامل-مهمی-برای-اخراج-آمریکا-از-منطقه-است-عدم-همراهی-کشورهای-منطقه-با-نقشه‌های-بایدن،-نمایانگر-اقتدار-ایران-است
امام جمعه خرمدره با اشاره به نشست آستانه در سطح سران با عضویت 3 کشور مهم ایران، روسیه و ترکیه گفت: این نشست، عامل مهمی برای اخراج آمریکا و منزوی کردن آن در منطقه خاورمیانه است.

<!doctype html>

به گزارش موج رسا; حجت‌الاسلام حسینعلی زاهدی‌پور امروز در خطبه‌های نماز جمعه خرمدره با بیان اینکه آیه مباهله، سوره دهر و غدیر، یک مجموعه منسجم اعتقادی است که باید در کنار هم قرار گیرد، اظهار داشت: پیام این مجموعه اعتقادی این است که نبوت بدون امامت، قادر به هدایت جامعه نیست.

وی با اشاره به روز کارآفرینی و آموزش‌های فنی و حرفه‌ای خاطرنشان کرد: آموزش‌های فنی و حرفه‌ای ضامن اشتغال و تولید باکیفیت و تامین اقتصاد باثُبات و مقاوم است.

حجت‌الاسلام زاهدی‌پور در ادامه با اشاره به عهدشکنی‌های متعدد آمریکا و دشمنی استراتژیک آنان با ایران بیان کرد: مطالبه تضمین در مذاکرات برجامی، یک مطالبه منطقی و اصولی است و باید توجه داشت که بخش مهمی از تحریم‌های ظالمانه امروز، محصول نبود تضمین در مذاکرات برجامی است.

امام جمعه خرمدره گفت: راه‌اندازی ناودسته پهپادی ارتش با گسترش نفوذ نیروی دریایی در حوزه رصد و عملیات دریایی با کاهش وابستگی به خشکی، زمینه‌ساز اقتدار بین‌المللی ایران اسلامی در تامین امنیت بین‌المللی ایران در دنیای چندقطبی آینده است.

وی با اشاره به آسیب‌های تفکیک و تخصصی کردن افراطی شبکه‌های صدا و سیما اظهار داشت: تخصصی کردن بیش از حد شبکه‌های صدا و سیما به‌ویژه در حوزه برنامه‌های دینی و خبری، منجر به سکولاریزه کردن صدا و سیما و جامعه خواهد شد در حالی که نظام ما یک نظام دینی است و صدا و سیما باید مردم را در معرض اخبار و برنامه‌های دینی قرار دهد.

حجت‌الاسلام زاهدی‌پور با اشاره به سفر بایدن (رئیس‌جمهوری آمریکا به غرب آسیا) خاطرنشان کرد: عدم همراهی کامل کشورهای منطقه مانند قطر و حتی عربستان با نقشه‌های ضدّ روسی و ضدّ ایرانی بایدن در این سفر، نشان از فروپاشی سیاست‌های بین‌المللی آمریکا بوده و نمایانگر اقتدار رو به رشد ایران است.

وی افزود: در عین حال باید توجه داشت که صدور اجازه پرواز هواپیماهای رژیم صهیونیستی بر فراز شهرهای مکه و مدینه، جُرم بزرگی است که توسط دولت عربستان انجام شده و امنیت حرمین شریفین را مخدوش می‌سازد.

حجت‌الاسلام زاهدی‌پور ادامه داد: اشاره بایدن به طرح دو دولتی در سفر به فلسطین اشغالی و عدم استقبال کشورهای منطقه از عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی از نشانه‌های شکست طرح معامله قرن بود.

امام جمعه خرمدره گفت: مقایسه نگرانی امروز آمریکا از فروش سلاح توسط ایران به روسیه و کلاهبرداری تسلیحاتی دیروز آمریکا از ایران، بیانگر عظمت و عزت بی‌بدیل ایران در چند سال اخیر است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه اقدام دادستان زنجان در ورود به رفع خرابی‌ جاده‌ها یک حرکت منطقی و دلسوزانه است، ابراز کرد: وضعیت فعلی آزادراه زنجان - قزوین موجب تصادفات و تضییع حقوق عامه جانی و مالی مردم بوده و باید در کوتاهترین زمان و قبل از فصل سرما به‌صورت صحیح و استاندارد، ترمیم و بازسازی شود.

حجت‌الاسلام زاهدی‌پور با بیان اینکه بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار با رؤسای جمهور روسیه و ترکیه، بیان صریح، هوشمندانه و عزتمندانه سیاست خارجی ایران بود، تصریح کرد: ایران اسلامی بر اساس این سیاست‌ها ضمن احترام به اصول همسایگی به هیچ وجه اجازه معامله بر سر عزت خود را نداده و در عین حال امنیت منطقه‌ای و نه جزیره‌ای را عامل تضمین و تامین امنیت برای همه کشورهای منطقه می‌داند.

وی ادامه داد: بر اساس این سیاست‌ها، حضور آمریکا در منطقه و به‌ویژه حمایت از رژیم صهیونیستی، مهمترین مانع بر سر امنیت کشورهای منطقه است.

امام جمعه خرمدره با اشاره به نشست آستانه در سطح سران با عضویت 3 کشور مهم ایران، روسیه و ترکیه گفت: این نشست، عامل مهمی برای اخراج آمریکا و منزوی کردن آن در منطقه خاورمیانه است.// آ

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر