logo
امروز : جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۹:۳۵
[ شناسه خبر : ۲۷۴۴۶ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 4 دقیقه ]
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان:

کارخانه‌های تحت تملک بانک‌ها باید در کمترین زمان تعیین و تکلیف شوند

کارخانه‌های-تحت-تملک-بانک‌ها-باید-در-کمترین-زمان-تعیین-و-تکلیف-شوند
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان با تاکید بر اینکه یکی از سیاست‌هایی که پیگیری می‌شود این است که کارخانجاتی که در تملک بانک‌ها هستند، هرچه سریع‌تر تعیین و تکلیف شود، گفت: این امر باید یا توسط شرکت‌های سرمایه‌گذاری و یا مولدسازی خود بانک به تولید برسند.

به گزارش موج رسا; ناصر فغفوری پیش از ظهر امروز در جمع خبرنگاران، با اشاره به اینکه امروز پنجمین جلسه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید برگزار شد، اظهار کرد: برگزاری پنجمین جلسه با حضور استاندار برای بررسی موانع و مشکلات واحدهای تولیدی، نشان می‌دهد که حساسیت بالایی بر روی این موضوع وجود دارد.

وی با بیان اینکه یکی از مهم‌ترین مصوبات این جلسه رای هیئت چهار نفره در رابطه با نحوه محاسبه و تهیه نقشه‌های ساختمانی و مکانیکی و برق واحدهای صنعتی بود، افزود: که این امر سبب ایجاد هزینه‌های زیاد شده بود اما با رای هیئت چهار نفره و مساعدت‌های ایجاد شده کمک خیلی خوبی برای واحدهای تولیدی از حیث صرفه‌جویی در هزینه‌های احداث واحدها اتفاق بیفتد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان با بیان اینکه یکی از واحد‌های تعطیل در جاده طارم که در سال ۶۳ راه‌اندازی شده بود اما تعطیل گشته بود، عنوان کرد: خوشبختانه با مساعدت تامین‌اجتماعی، بانک تجارت و شهرداری مراحل انتقال این واحد در حال انجام بوده هرچند سرمایه‌گذار مجموعه را تحویل گرفته و در حال حاضر برای ۲۵ نفر اشتغال‌زایی در این مجموعه ایجاد شده است.

وی با اشاره به اینکه یکی از سیاست‌ها احیای واحدهای تعطیل است، گفت: اما نکته دوم، تامین برق پروژه‌های بزرگ بود که یکی از مصوبات اصلی این جلسه تامین برق طرح و توسعه‌های گروه صنعتی کیلوس است که در ارتباط مالت، عصاره و دانه مالت فعالیت خواهند کرد و امیدواریم در بهمن‌ماه خط مالت و عصاره مالت به بهره‌برداری برسد مجموعه‌ای که در سال ۸۳ کلنگ‌زنی شده بود خوشبختانه با پیگیری‌هایی که انجام شد، خط ماءالشعیر و عصاره مالت این مجموعه به بهره‌برداری رسیده و تا پایان سال نیز شاهد راه‌اندازی خط مالت خواهیم بود که یکی از بی‌نظیرترین و کامل‌ترین کارخانجات می‌شود، خواهد بود.

فغفوری ابراز داشت: کل سرمایه‌گذاری این مجموعه انجام شده اما در تامین برق مشکلی وجود دارد، اما ما دنبال این هستیم که هزینه‌های واحد کاهش یابد، بر این حساب تامین برق از فیدرهای اختصاصی باعث ایجاد هزینه‌های اشافی در واحد خواهد بود، اما یک آرامش خاطر و اطمینان خاطر به واحد خواهد داد که برق اختصاصی، خط اختصاصی برای خود داشته باشد.

وی عنوان کرد: در این جلسه دو طرح مصوب شد اینکه هم سرمایه‌گذار را ترغیب به احداث خط و فیدر اختصاصی کند و هم اینکه به موازات این طرح توسعه را پیش ببریم و برق را به صورت مجزا برای این امر در نظر بگیریم.

فغفوری خاطر نشان کرد: عدم امکان مسدودی ریالی واحد‌ها توسط بانک‌ها، به عنوان وثیقه در جلسه مطرح شد؛ بنابراین بانک‌ها اجازه مسدود کردن بخشی از تسهیلات را نزد خود به عنوان وثیقه ندارند.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان با بیان اینکه این امکان وجود دارد که شاید بشود قانون را دور زد، ادامه داد: که این مسئله را معاونت اقتصادی وزارت کشور کتباً اعلام کرده است.

فغفوری با بیان اینکه طرح توسعه‌ها بسیار مهم بود، گفت: طرح توسعه مشابه به طرح‌های ایجادی اجازه استفاده از معافیت‌های مالیاتی را دارند، در صورتی که این امکان باشد، و بتوان برای آن طرح توسعه مشخصات مجزا و تفکیکی در نظر گرفت.

وی با تاکید بر اینکه یکی از سیاست‌هایی که پیگیری می‌شود این است که کارخانجاتی که در تملک بانک‌ها هستند، هرچه سریع‌تر تعیین و تکلیف شود، گفت: این امر باید یا توسط شرکت‌های سرمایه‌گذاری و یا مولدسازی خود بانک به تولید برسند، یا واحدها از طریق مزایده واگذار شود و یا سرمایه‌گذار قبلی خود اقدام لازم را انجام دهد.

فغفوری گفت: خوشبختانه با سه بانک در سطح استان جلساتی خوبی برگزار شده و برای تمام واحد‌هایی که تحت تملک این بانک‌ها بودند راهکارهایی از قبیل پرداخت ۱۰ درصد بدهی، به شرط برگشت سریع انجام شد و مقرر شد برخی واحد‌ها تا پایان شهریور ماه به چرخه تولید برگردد. تمام تلاش این است با مساعدت بخش اقتصادی استان واحدی که تحت تملک بانک است حداقل ۵۰ درصد از این‌ها در مرحله عمل به چرخه تولید بازگردد./ب

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر