logo
امروز : شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۰:۵۹
[ شناسه خبر : ۲۷۴۲۰ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 4 دقیقه ]
استاندار زنجان:

مدیران نسبت به وظایف خود حساس باشند/ قرار نیست بنده، پیگیر ریز کار مدیران باشم

مدیران-نسبت-به-وظایف-خود-حساس-باشند-قرار-نیست-بنده،-پیگیر-ریز-کار-مدیران-باشم
استاندار زنجان با بیان اینکه به‌صورت موردی حواسم به عملکرد مدیران است، گفت: بعد از حدود یک سال حضور مدیریت در استان، انتظار حرکت از مدیران داریم و مدیران نسبت به وظایف خود باید حساس باشند.

به گزارش موج رسا; محسن افشارچی، ظهر امروز در جلسه شورای اداری استان زنجان اظهار داشت: با نگاه به اتفاقاتی که در کشور می‌افتد، مشخص است که نگاه در مدیریت کلان کشور متفاوت می‌شود و طبق فرمایش رهبر معظم انقلاب اسلامی، در عین حال که هیچ مشکلی برای رفع تحریم‌ها نداریم و به سراغ هر کاری می‌رویم اما هیچ کدام از راه‌ها از جمله مذاکره، استراتژی رفع تحریم‌ها نیست.

وی با بیان اینکه روند حرکت مدیریت کلان کشور نشان می‌دهد که در کنار تلاش برای رفع تحریم به مقابله با آن نیز می‌پردازیم، خاطرنشان کرد: امروز توافق هسته‌ای، خیلی موضوع حیاتی نیست و آمریکایی‌ها هم همین فکر و احساس را می‌کنند که ترامپ در خروج از برجام اشتباه کرد.

افشارچی تاکید کرد: آمریکایی‌ها هم می‌دانند که ترامپ در وارد کردن فشار اقتصادی بر ایران اشتباه کرد و اگر برجام را نگه داشته بودند می‌توانستند گام‌هایی بردارند و این موضوعی است که متخصصان سیاست بین‌الملل نیز می‌گویند که نظام جمهوری اسلامی از طرفی به دنبال ساخت بمب هسته‌ای نیست و از طرفی هم نمی‌خواهد توانمندی هسته‌ای خود را از دست بدهد.

استاندار زنجان با اشاره به تحولات منطقه و جهان گفت: فشار کمرشکن، رد شده و نظام فهمید که در برابر فشارها چه کند و راهکارهای آن را پیدا کرد ضمن اینکه نظام در تحولات بین‌المللی نیز با وجود اینکه از جنگ حمایت نمی‌کند اما باید منافع خود را دنبال کند.

وی با اشاره به سفر جو بایدن به غرب آسیا اظهار داشت: عربستان‌ها در این سفر، روی خوشی به بایدن نشان ندادند و امروز دنیا از یک‌قطبی به سمت چندقطبی حرکت می‌کند و شرایط نشان می‌دهد که در برابر فشاری که بر ما وارد می‌آید می‌توانیم بازی کنیم و امیدواریم گشایش‌هایی در چند وقت آینده اتفاق بیفتد.

افشارچی با بیان اینکه بنابراین باید به‌صورت جدی حرکت کنیم چرا که وضعیت استان نیز با گشایش‌های مذکور بهتر خواهد شد، خاطرنشان کرد: در دور دوم سفر ریاست‌جمهوری به استان باید متفاوت‌تر عمل کنیم.

وی با بیان اینکه اعتبارات سفرهای استانی رئیس‌جمهوری در برخی استان‌ها به مدت 3 سال و در برخی 2 ساله مصوب شده که اعتبارات استان زنجان طی 2 سال تخصیص می‌یابد، افزود: پروژه‌های مصوب دور اول سفر ریاست‌جمهوری و سایر امور مدیران به‌صورت نرم‌افزاری رصد می‌شود.

افشارچی تصریح کرد: قرار نیست بنده در رابطه با تک‌تک وظایف مدیران، دغدغه داشته باشم چرا که دغدغه بنده در انجایی خواهد بود که مدیران در انجام وظایف خود با موانعی مواجه شوند و نیاز به مذاکره و هماهنگی با مدیران ملی باشد.

استاندار زنجان با بیان اینکه در جایی که همه چیز مشخص است و مانعی وجود ندارد نباید کارها به عقب بیفتد و هر مدیری وظایف خود را به درستی باید انجام دهد، گفت: مدیران باید تمام مصوبات را پیگیری کنند و مدیریت ارشد استان نیز موانع و گیرهای موجود را پیگیری و حل می‌کند اما اینطور نیست که بنده پیگیر ریز کار مدیران باشم.

وی با بیان اینکه نیامده‌ایم که هیچ کاری انجام ندهیم، اظهار داشت: به اندازه 1.5 تا 2 برابر پولی که به پیمانکاران داده می‌شود باید بتوانید از آن‌ها کار بکشید و اینطور نباشد که کارها به دلیل تاخیر در اعتبارات به تعویق بیفتد.

افشارچی با بیان اینکه وقتی استان را تحویل گرفتم در رتبه دوم تورم در کشور قرار داشت و امروز در رتبه 9 کشور قرار داریم، ابراز کرد: وضعیت استان در حوزه‌های مختلف مشخص است و نشان می‌دهد که اتفاقات خوبی افتاده و اتفاقات خوبی نیز در اینده خواهد افتاد.

وی به بیان اینکه به‌صورت موردی، حواسم به مدیران است، خاطرنشان کرد: بعد از حدود یک سال حضور در استان، انتظار حرکت از مدیران داریم و مدیران نسبت به وظایف خود باید حساس باشند.

افشارچی با تاکید بر اینکه مدیران باید اخبار رسانه‌ها، صداوسیما و فضای مجازی را رصد کنند، افزود: مدیران در مواردی که از سوی مردم و رسانه‌ها در فضای مجازی مطرح می‌شود و به حوزه آن‌ها برمی‌گردد باید پاسخگو باشند. و امیدواریم سرعت حرکتی مدیران در ماه‌های اینده بیشتر شود.// آ

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر