logo
امروز : جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۵:۴۰
[ شناسه خبر : ۲۷۴۰۱ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
به بهانه تغییر مدیرکل میراث فرهنگی استان زنجان؛

از عملکرد تقریبا هیچ امیر ارجمند تا حاشیه‌های انتصاب سعید صفوی/ سلطانیه شهر ظرفیت‌های فراموش شده!

از-عملکرد-تقریبا-هیچ-امیر-ارجمند-تا-حاشیه‌های-انتصاب-سعید-صفوی-سلطانیه-شهر-ظرفیت‌های-فراموش-شده!
با اینکه امروز قرار است مراسم معارفه مدیرکل میراث فرهنگی استان زنجان برگزار شود اما برگزاری بی سر و صدای این مراسم انتقادات زیادی را متوجه برگزار کنندگان مراسم تودیع معارفه مدیرکل میراث استان کرده است.

به گزارش موج رسا; گویا قرار است مراسم تودیع ارجمند و معارفه صفوی با دعوت گزینشی از چند خبرنگار امروز سه شنبه برگزار شود اما حاشیه های این انتصاب به قدری بود اهالی رسانه و فعالان این حوزه از مدتها پیش منتطر چنین روزی بودند.

چند روز پیش بود که محسن افشارچی استاندار زنجان از کارشکنی عده ای در مسیر نهایی انتصاب صفوی به عنوان مدیرکل میراث فرهنگی استان خبر داد و در گذشته نیز برخی اخبار از حواشی این انتصاب پرده برداشته بود. البته آقای استاندار باید روشنگری نماید که این کارشکنی ها از سمت چه افرادی بوده و مدیر فعلی به خاطر کدام کارنامه به دنبال ابقا بوده است که حرف و حدیث آن این روزها در محافل رسانه ای پیچیده است. 

امیر ارجمند عملکرد ضعیف و تقریبا هیچ را در مدیریت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی دستی استان زنجان ثبت کرد به گونه ای که اکثر کارشناسان این حوزه به رها شدگی این بخش در دوره مدیریت وی تاکید داشتند اما باید این هشدار را به مدیریت جدید داد که مدیریت میراث فرهنگی و گردشگری استان زنجان با مدیریت فرهنگی شهرداری زنجان تفاوت‌های زیادی دارد و باید با نگاه تحول گرایانه این بخش را مدیریت کرد. 

از طرف دیگر با توجه به تاکیدات مقام معظم رهبری مبنی بر عدم دخالت نمایندگان در انتصاب مدیران، باید روشن شود که آیا تبریک نزدیکان یکی از نمایندگان استان به شخص نماینده برای این انتصاب به خاطر همین دخالت‌ها بوده است؟  

هرچند انتصاب شخصی از شهرستانی با دارا بودن آثار تاریخی زبانزد نوید روزهای خوبی را برای میراث فرهنگی استان زنجان و همچنین شهرستان سلطانیه می دهد اما نباید  از این موضوع غافل شد که حق شهرستان سلطانیه توسعه همه جانبه است نه فقط یک انتصاب! 

امید است مدیریت جدید میراث فرهنگی که خود زاده شهرستان سلطانیه بوده و آشنا به ظرفیت‌های این شهرستان است نقش خود را در عمل و با مدیریت جهادی ثابت کند تا سالها عقب ماندگی حوزه میراث فرهنگی و گردشگری به خصوص در شهرستان سلطانیه حداقل در این حوزه جبران شود. 

نکته پایانی اینکه شهرستان سلطانیه فقط گنبد سلطانیه و چمن نیست بلکه موقعیت جغرافیایی این شهرستان و نزدیکی آن به مرکز استان و همچنین شهرستانهای بزرگ استان این را می‌طلبد که مدیران ارشد استانی طرحها و پروژه‌های بزرگ را به سمت این شهرستان هدایت کنند و مانند طرحهای بزرگ دیگری که در گذشته به اشتباه در نقاط دیگری از استان جانمایی شدند، نشود. 

انتهای پیام/

نظرات
[ نام : ] [ ۱۰:۰۱ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۱ ]
مهندس امیر ارجمند خیلی مدیر خوب و لایقی بودند حرفهای شما نشانه حسادت شماست
فرم ارسال نظر