logo
امروز : پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۳:۳۶
[ شناسه خبر : ۲۷۳۹۰ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 3 دقیقه ]
پیگیری یک وعده؛

تامین آب شرب روستای جوجرگان طارم در حد وعده ماند

تامین-آب-شرب-روستای-جوجرگان-طارم-در-حد-وعده-ماند
با اینکه مدیر بهره‌برداری شرکت آب و فاضلاب استان زنجان وعده تامین آب شرب روستای جوجرگان تا آخر تیرماه را داده بود اما این وعده به سرانجام نرسید و هیچ اقدام راسخی در این باره انجام نشد.

به گزارش موج رسا; جوجرگان یکی از روستا‌های شهرستان طارم است که همواره در تمام فصول با مشکل دسترسی به آب شرب مواجه است.

در این روستا تابستان آب شرب کلا وجود ندارد، در فصل زمستان لوله‌های آب که از روی تیر برق رد شده‌اند، یخ میزنند! بهار و پاییز هم به دلیل تامین آب از رودخانه و نبود تصفیه، آب پر از گل و لای می‌شود.

با این حال در طول ماه‌ گذشته از شیر آب لوله‌کشی این روستا آب همراه با گل در جریان بود.

بنا به اذعان اهالی روستا، مشکل تامین آب شرب این روستا نیازمند نگاه جدی و دقیق می‌باشد و مشکل اصلی روستای جوجرگان نبود منبع تامین آب شرب پایدار است، ثانیا نبود شبکه توزیع آب در سطح روستا ثالثا عدم تصفیه آب ورودی که مستقیما از رودخانه فصلی تامین شده و در تابستان نیز به خشکی کامل می رسد.

اهالی روستا همچنان امیدوار هستند با همت مسئولان آب و فاضلاب مشکل چندین ساله آب شرب این روستا حل شود، با این وجود مردم نیز برای حمایت همه جانبه کنار مسئولان خواهد بود.

آنان اذعان دارند، مشکل آب روستای جوجرگان فراتر از یک شبکه توزیع آب هست، به دلیل افزایش جمعیت، سیستم موجود پاسخگو نیست. باید تامین آب شرب پایدار از منابع و روستاهای اطراف انجام پذیرد.

با این وجود خبرنگار موج‌رسا ۲۹ خرداد ماه در روند پیگیری این موضوع از شرکت آب و فاضلاب و اینکه چه زمانی مشکل تامین آب روستای جوجرگان حل خواهد شد، با معاون بهره‌برداری شرکت آب و فاضلاب استان زنجان اذعان کرده بود؛ اواخر فرودین سال ۱۴۰۱ مبلغ ۱۵۰ میلیون تومان اعتبار از محل فاقد دهیاری به حساب شرکت آب و فاضلاب استان زنجان واریز شده است. اما بدلیل اینکه حجم پروژه بسیار کوچک است پیمانکار استقبال چندانی برای اجرای پروژه ندارد و تاکنون نیز منجر به انتخاب پیمانکار نشده است، اما باید برای حل مشکل روستا پیمانکار انتخاب کنیم.

نادرخانی گفته بود؛ شرکت آب و فاضلاب تلاش می‌کند تا در طول یک ماه اخیر و نهایتا تا آخر تیر ماه احداث قنات در روستای جوجرگان را انجام دهد و مشکل روستاییان در تامین آب حل شود.

حال یک ماه از این وعده گذشته است و خبری از احداث قنات و حل مشکل آب شرب در این روستا نیست.

علی‌محمد نادرخانی در این باره و علت عدم احداث قنات در طول این یک ماه در گفت‌وگو با خبرنگار موج‌رسا، اظهار داشت: مبلغ ۱۵۰ میلیون تومان اعتباری که برای ایجاد قنات مورد نیاز است هنوز به حساب شرکت آب و فاضلاب واریز نشده است.

وی در پاسخ به این سوال که مسئول پیگیری دریافت ۱۵۰ میلیون تومان و آغاز اجرای تامین آب شرب روستای جوجرگان کدام ارگان است، گفت: شرکت آب و فاضلاب این وظیفه را بر عهده دارد، اما مشکل اصلی این است که هیچ پیمانکاری در طارم حاضر نیست تا اقدام به اجرای پروژه آب در روستای جوجرگان کند.

معاون بهره‌برداری شرکت آب و فاضلاب استان زنجان گفت: اگر از استان زنجان هم پیمانکاری بر این پروژه معرفی شود سایر کار‌ها بر روی زمین خواهد ماند اما باز پیگیر رفع مسئله خواهیم بود.

با تمام این‌ها آنچه که مشهود است این موضوع می‌باشد که احداث قنات توسط شرکت آب و فاضلاب در روستای جوجرگان در حد وعده مانده و مردم همچنان با مشکلات دسترسی به آب شرب باید دست و پنجه نرم کنند./ب

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر