logo
امروز : جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۵:۵۸
[ شناسه خبر : ۲۷۳۶۸ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
رئیس سازمان صمت استان زنجان در گفت‌وگو با موج رسا خبرداد؛

قیمت‌ها در بازار از پاییز به ثبات می‌رسد/ زنجان نهمین شهر گران کشور+ صوت

قیمت‌ها-در-بازار-از-پاییز-به-ثبات-می‌رسد-زنجان-نهمین-شهر-گران-کشور+-صوت
رئیس سازمان صمت استان زنجان با اشاره به روش‌های جدید کنترل و نظارت بر بازار که به صورت الکترونیکی و مجازی انجام می شود، گفت: امیدواریم ثبات قیمت را در فصل پاییز نسبت به فصل‌های دیگر شاهد باشیم.

ناصر فغفوری در گفت‌وگو با خبرنگار موج رسا; با بیان اینکه بر اساس گزارشات اعلام شده استان زنجان جزو دو استان گران کشور بود، اظهار کرد: استان زنجان در حوزه مواد غذایی جزو استان‌های است که از میانگین کشور ارزان‌تر است.

وی بیان کرد: در حوزه خدمات و به خصوص مسکن از نظر استانی وضعیت خوبی داریم اما در شهر زنجان و به ویژه در برخی از مناطق خاص شاهد جهش قیمتی متفاوتی هستیم که میانگین گرانی استان را بالا می کشد.

رئیس سازمان صمت استان زنجان ابراز کرد: بر اساس آخرین گزارش اعلامی استان زنجان از نظر گرانی جزو استانهای نهم و دهم کشور است.

وی با اشاره به اقدامات انجام گرفته برای کاهش گرانی در استان زنجان، عنوان کرد: تشدید بازرسی ها با ورود بسیج اصناف به این حوزه و پیش بردن کار توسط سازمان صمت و جهاد کشاورزی به کمک بسیج و با به کار بردن روش‌های علمی که آغاز شد این توفیقات حاصل شده است.

فغفوری با اشاره به افزایش تعاملات با اصناف و راه اندازی و حمایت از بازارهای مجازی و موازی که برای ارائه کالاهای اساسی تلاش شد، افزود: نمایشگاه های عرضه مستقیم کالا و خدمات جهت تامین نیاز های اولیه برگزار شد.

وی با اشاره به اقدامات انجام شده و کاهش رتبه استان زنجان در حوزه گرانی، ادامه داد: این نشانده آن است که مسیر حرکتی مسیر درستی است.

رئیس سازمان صمت استان زنجان با اشاره به روش های جدید کنترل و نظارت بر بازار که به صورت الکترونیکی و مجازی انجام می‌شود، ابراز کرد: امیدواریم ثبات قیمت را در فصل پاییز نسبت به فصل‌های دیگر شاهد باشیم.

وی با بیان اینکه به دنبال این هستیم که هزینه‌های مترتب به تولید کاهش پیدا کند تا کالا گران نشود، خاطر نشان کرد: گرانفروشی و گرانی دو مقوله جدا از هم است.

فغفوری با بیان اینکه بخش عمده‌ای از اصناف به دنبال گرانفروشی نیستند و قیمت‌ها به گونه‌ای است که اگر صنف گرانفروشی کنند کالا به فروش نمی‌رسد، تصریح کرد: هزینه تمام شده کالا از زنجیره‌های مختلف افزایش پیدا می‌کند و بر قیمت تمام شده تاثیر می‌گذارد.

خبرنگار: محمد کریمی

 

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر