logo
امروز : جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱:۴۳
[ شناسه خبر : ۲۷۳۶۲ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
دادستان مرکز استان زنجان:

نقاط حادثه خیز آزاد راه زنجان- تبریز و زنجان– قزوین تا پایان فصل تابستان برطرف شود

نقاط-حادثه-خیز-آزاد-راه-زنجان-تبریز-و-زنجان–-قزوین-تا-پایان-فصل-تابستان-برطرف-شود
دادستان زنجان گفت: نقاط حادثه خیز آزاد راه زنجان- تبریز و زنجان – قزوین تا پایان فصل تابستان برطرف شود.

به گزارش موج رسا; به نقل از روابط عمومی دادگستری استان زنجان بهروز عباسی در جلسه کارگروه نظارت و پیگیری حقوق عامه استان زنجان اظهار کرد: نقاط حادثه خیز آزاد راه زنجان- تبریز و زنجان – قزوین تا پایان فصل تابستان برطرف شود.

دادستان زنجان گفت :موضوع مشکلات و ایرادات در آزاد راه زنجان –تبریز و زنجان –قزوین را جدی و در حد بحران پیگیری کردیم و با توجه به اهمیت موضوع مشکلات و ایرادات به مدیر کل راهداری استان اعلام شد .

وی با بیان اینکه با مطالعات و بررسی‌های صورت گرفته متاسفانه در هر دو مسیر مشکلات و ایرادات فنی مشاهده شد که عوامل موثر و دخیل در تصادفات بودند، افزود: در این زمینه کارشناسان فنی تصادفات رانندگی باید نظریه کارشناسی خود را منطبق بر واقعیت و با بررسی همه علل ارائه کنند؛ اگر چنانچه شرکت آزاد راه زنجان – تبریز مقصر حادثه باشد، مقصر بودن شخصیت حقوقی شرکت مانع از تعقیب کیفری شخص حقیقی نمی شود و قانون در این زمینه مسیر را روشن کرده است.

دادستان زنجان با اشاره به اینکه با وقوع تصادفات مکرر و با خسارت‌های جانی و مالی برای مسافرین در این مسیر تاکید کرد : شرکت آزاد راه زنجان-تبریز اقدام جدی برانجام روکش سراسری مسیر و رفع ایرادات فنی در فصل تابستان انجام دهد و با توجه قرار گرفتن استان زنجان در منطقه سردسیر انجام پروژه های عمرانی از قبیل آسفالت‌ریزی در نیمه دوم سال از کیفیت مناسبی برخوردار نیست .

عباسی در ادامه بر ضرورت حضور پررنگ نیروهای پلیس راه در محور های مواصلاتی زنجان و نظارت دقیق بر عملکرد رانندگان خودرو های سنگین که خودرو ممنوعه خود را در خط سرعت طی مسیر می‌کنند، تاکید کرد.

قزوینیان مدیر کل اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان زنجان ضمن تشکر از تشکیل جلسه برای رفع معضل موجود اظهار کرد: راهداری متولی نگهداری آزاد راه زنجان-قزوین است و اعتباری که در این زمینه اختصاص پیدا می‌کند، جهت رفع خرابی و بهسازی آزاد راه می‌شود و برآوردی که از خرابی سطح آسفالت آزاد راه زنجان –قزوین داریم حدود ۳۰ درصد است که باید مرمت شود.

وی افزود: اولویت اداره راهداری رفع مشکل و ایرادات آزاد راه است که برای این کار نیازمند حمایت دستگاه قضا هستیم. البته آزاد راه زنجان-تبریز در اختیار سرمایه گذار بخش است. طبق برآودردی که انجام شده حدود ۶۷ درصد آزاد راه نیازمند تعمیرات و بازسازی اساسی است.//ک

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر