logo
امروز : جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۱:۲۷
[ شناسه خبر : ۲۷۳۵۳ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 3 دقیقه ]
امام جمعه ماهنشان:

غدیر خم یک فرهنگ فرامذهب شیعه و بشری است/ وظایف بهزیستی و تامین اجتماعی منطبق با اصل فلسفه نظام اسلامی است

غدیر-خم-یک-فرهنگ-فرامذهب-شیعه-و-بشری-است-وظایف-بهزیستی-و-تامین-اجتماعی-منطبق-با-اصل-فلسفه-نظام-اسلامی-است
امام جمعه ماهنشان گفت: عید سعید غدیر خم را نباید یک رویداد تاریخی صِرف دانست بلکه یک فرهنگ فرامذهب تشیع، فرامذهب اسلام، یک فرهنگ بشری است و مستند آن آیات و روایات و عقل و سیره عقلا است.

به گزارش موج رسا; حجت‌الاسلام محمدرضا علی‌اکبری امروز در خطبه‌های نماز جمعه ماهنشان با اشاره به محورهای اصلی پیام رهبر انقلاب برای مراسم حج اظهار داشت: معنویت و وحدت، پایه‌های اساسی حج است.

وی با بیان اینکه دشمن در صدد تضعیف 2 اکسیر زندگی‌بخش یعنی وحدت و معنویت است، خاطرنشان کرد: معنویت را با سبک زندگی غربی، فضای مجازی، فیلم‌های بی‌محتوا و سبک و... و وحدت را با راه انداختن دعوای بین شیعه و سنی می‌خواهند از بین ببرند که مسلمانان باید هوشیار باشند و در تله دشمن نیفتند.

حجت‌الاسلام علی‌اکبری در ادامه با اشاره به سفرهای جو بایدن (رئیس‌جمهوری پیر و فرتوت آمریکا) به مناطق غرب آسیا بیان کرد: این سفرها با اهدافی از قبیل نمایش اتحاد و انسجام بین آمریکا و دولت‌های هم‌پیمان غرب، تنفس مصنوعی دادن به دولت رو به زوال صهیونیستی، تکرار و برجسته‌سازی ایران‌هراسی و فشار به ایران و ایجاد شبکه پدافندی در منطقه انجام می‌شود که همه اهداف در پی ناکامی دولت بایدن در طرح ننگین معامله قرن انجام می‌گیرد و چیزی جز رویا برای آمریکا نخواهد بود.

امام جمعه ماهنشان با اشاره به مجدد به گرانی‌های موجود در بازار گفت: گرانی غیر از گرانفروشی است همچنان که باید با گرانفروشی و کمبود اقلام و مایحتاج مردم مقابله شود، همانطور با گرانی افسارگسیخته هم باید برخورد ریشه‌ای شود.

وی افزود: منشا اصلی گرانی باید شناسایی شده و توسط دولت کنترل شود و نباید فرافکنی صورت گیرد چرا که مردم دیگر تاب و تحمل گرانی را ندارند.

حجت‌الاسلام علی‌اکبری با تبریک ولادت باسعادت حضرت امام هادی(ع) اظهار داشت: زیارت جامعه کبیره، بزرگترین میراث آن حضرت بوده و تمام کلمات در مورد امام‌شناسی در این زیارت جمع است.

وی با بیان اینکه امام‌شناسی همان دین‌شناسی است، ابراز کرد: از جمیع علما، فرهنگیان، اهل رسانه و صدا و سیما انتظار می‌رود تا زیارت جامعه کبیره را بیشتر معرفی کنند.

امام جمعه ماهنشان با اشاره به آغاز هفته بهزیستی و روز تامین اجتماعی گفت: وظایف بهزیستی و تامین اجتماعی با اصل و فلسفه نظام اسلامی منطبق است و باید تلاش شود و ابتکار به خرج  داده شود، پوشش به شکل صحیحی صورت یابد و نوع کمک‌رسانی‌ها طوری باشد که خانواده‌ها را به تلاش متناسب وادار کند و حرکت در جامعه به وجود آورد.

وی ابراز کرد: سازمان تامین اجتماعی، بازویِ تحقق عدالت اجتماعی در کشور است.

حجت‌الاسلام علی‌اکبری در ادامه با اشاره به سالروز تاسیس نهاد شورای نگهبان در سال ۱۳۵۹ با حکم امام خمینی(ره) اظهار داشت: شورای نگهبان، نهاد راهبردی نظام اسلامی بوده و همین دلیل یکی از نهادهایی است که بیشترین هجمه‌های دشمن را به خود اختصاص داده ضمن اینکه شورای نگهبان، جایگاه والایی در منظر امامین انقلاب دارد.

امام جمعه ماهنشان با تبریک عید سعید غدیر خم گفت: عید غدیر خم را نباید یک رویداد تاریخی صِرف دانست بلکه یک فرهنگ فرامذهب تشیع، فرامذهب اسلام، یک فرهنگ بشری است و مستند آن آیات و روایات و عقل و سیره عقلا است.

وی همچنین سالروز تاسیس نیروی انتظامی را گرامی داشت و خاطرنشان کرد: نیروی انتظامی، نماد ازخودگذشتگی و ارمغان‌آورندگان امنیت در جامعه است.

حجت‌الاسلام علی‌اکبری همچنین با تبریک سالروز پذیرش قطعنامه ۵۹۸ شورای امنیت که نماد عقلانیت و تدبیر انقلابی بود و سالروز ولادت باسعادت حضرت امام موسی کاظم(ع) گفت: امام کاظم(ع) مظهر طاغوت‌ستیزی بود.// آ

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر