logo
امروز : سه شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۹:۵۹
[ شناسه خبر : ۲۷۳۴۸ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 4 دقیقه ]
مدیرکل بهزیستی استان زنجان:

استان زنجان هیچ کودک کارتن خواب ندارد/ تمامی کودکان کار استان زنجان دارای خانه و خانواده هستند+ فیلم

استان-زنجان-هیچ-کودک-کارتن-خواب-ندارد-تمامی-کودکان-کار-استان-زنجان-دارای-خانه-و-خانواده-هستند+-فیلم
مدیرکل بهزیستی استان زنجان گفت: تمامی کودکان کار استان زنجان دارا خانواده و خانه هستند و هیچ کودک کارتن خواب در زنجان وجود ندارد.

به گزارش موج رسا; سلمان حسینی امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه با بیان اینکه در حال حاضر حدود 8 درصد ده خانوار استان زنجان به تعداد ۲۷ هزار و ۳۲۷ نفر تحت پوشش اداره کل بهزیستی استان زنجان هستند، اظهار کرد: ۶۵ درصد از افردا تحت پوشش بهزیستی جزو مستمری بگیر این سازمان هستند و ۳۵ درصد مابقی از سایر خدمات این اداره استفاده می کنند.

وی با اشاره به واگذاری مسکن به افراد واجد شرایط تحت پوشش بهزیستی از سال 86، ابراز کرد: در سه ماهه اول سال جاری ۲۲ واحد و در سال گذشته ۱۴۹ واحد مسکن به مددجویان واجد شرایط واگذار شده است.

مدیرکل بهزیستی استان زنجان با بیان اینکه سالانه بودجه برای اشتغال مددجویان تحت پوشش بهزیستی استان زنجان اختصاص می‌یابد که به مددجویان پرداخت می‌شود، تصریح کرد: در سه ماهه اول سال جاری ۱۳۹ شغل و در سال گذشته ۶۷۵ برای مددجویان ایجاد شده است.

وی با بیان اینکه تعداد کل موسسات غیرانتفاعی و انتفاعی وابسته به بهزیستی ۹۶ موسسه است، عنوان کرد: هفتاد موسسه وابسته به بهزیستی غیر فعال است.

حسینی با بیان اینکه مراکز مثبت زندگی ۲۲ وظیفه بهزیستی به این مراکز واگذار شده است، ادامه داد: در حال حاضر ۳۹ مرکز مثبت زندگی در سطح استان فعالیت می کند.

وی با بیان اینکه مشارکت های مردم و پویش های مومنانه جذب مشارکت‌های مردمی در رفع مشکلات مددجویان نقش بسزایی دارد، افزود: میزان مشارکت های مردمی نقدی و غیر نقدی و خدماتی در سه ماهۀ اول ۱۴۰۱ بیش از ۲ میلیارد تومان برآورد شده است.

مدیرکل بهزیستی استان زنجان با اشاره به غربالگری تنبلی چشم توسط بهزیستی، ابراز کرد: در سه ماهۀ اول سال ۲۶۸۴ مورد و در سال گذشته ۴۲ هزار و ۲۵۲غربالگری تنبلی چشم انجام شده است.

وی با بیان اینکه ۳۱ دفتر مشاوره و خدمات روانشناختی حضوری دولتی و غیر دولتی در سطح استان فعال است که ۱۳ مرکز به صورت تخصصی در زمینه های خانواده کودکان با نیازهای ویژه تحصیلی، تربیتی، کودک و نوجوان خدمات ارائه می کنند، تصریح کرد: تعداد افراد بهره مندی از مشاوره حضوری دولتی و غیر دولتی در سه ماهه اول ۴۶۱۰ نفر است.

حسینی بیان کرد: در سه ماهه اول سال جاری بیش از ۲ هزار و ۵۷۱ نفر از افراد دارای سوء مصرف مواد مخدر از ۱۲ مرکز اقامتی بهبود و بازتوانی و ۱۱ مرکز درمان سرپایی تحت نظارت بهزیستی خدمات به ترک اعتیاد دریافت کردند در سال گذشته نیز ۱۰ هزار و ۴۰۹ نفر خدمات دریافت کردند.

وی با بیان اینکه ارائه خدمات به معتادین از طریق مراکز کاهش آسیب در سه ماهه اول سال ۱۴۰۱ به تعداد ۸۵۳ نفر و در سال گذشته یک هزار و ۴۲۸ نفر انجام شده است، عنوان کرد: اجرای طرح مدیریت مورد برای توانمندسازی و جامعه پذیری معتادین بی بضاعت در استان زنجان در سال گذشته ۹۱ نفر و در سه ماهه اول سال جاری ۱۲۵ نفر از خدمات این طرح بهره مند شدند.

مدیرکل بهزیستی استان زنجان با بیان اینکه یک هزار و ششصد و نود و هشت نفر در مراکز شبانه روزی بهزیستی استان زنجان هستند، ادامه داد: بهزیستی استان زنجان در پیگیری مناسب سازی شهری و اماکن عمومی جزو سه استان برتر کشور است.

وی با بیان اینکه 5هزار و ۵۵۶ پرونده فعال زنان سرپرست خانوار وجود دارد، افزود: زنان سرپرست خانوار بیمه شده تحت پوشش بر حسب بیمه تامین اجتماعی و بیمه روستایی و عشایری یک هزار و سیصد و یازده نفر است.

حسینی با بیان اینکه دفتر امور آسیب‌دیدگان اجتماعی بهزیستی در کنترل و کاهش آسیب های اجتماعی همواره پیشقدم بوده است، ابراز کرد: کودکان آزار دیده، همسران آزاردیده، زنان خشونت دیده و... می توانند با اروژانس اجتماعی با خط تلفن ۱۲۳ تماس بگیرند.

وی عنوان کرد: تمامی کودکان کار استان زنجان دارای خانواده و خانه هستند و هیچ کودک کارتن خواب در زنجان وجود ندارد.//ک

 

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر