logo
امروز : جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱:۳۱
[ شناسه خبر : ۲۷۳۴۴ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان در گفت‌وگو با موج‌رسا:

اثری از شیوع ویروس وبا در استان زنجان نیست/ ۱۷ موکب از بسیج جامعه پزشکی به زائران پیاده‌روی اربعین خدمات ارائه خواهند داد

اثری-از-شیوع-ویروس-وبا-در-استان-زنجان-نیست-۱۷-موکب-از-بسیج-جامعه-پزشکی-به-زائران-پیاده‌روی-اربعین-خدمات-ارائه-خواهند-داد
معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان گفت: در طول هفته‌های گذشته تعدادی از کودکان در استان به بیماری ویروسی مبتلا و در بیمارستان‌ها بستری شدند اما خوشبختانه اثری از وبا نبود.

مشهود تقی‌لو در گفت‌وگو با خبرنگار موج رسا; اظهار داشت: در طول هفته‌های گذشته تعدادی از کودکان در استان زنجان به بیماری ویروسی مبتلا شدند که همراه با اسهال و استفراغ بود.

وی افزود: خوشبختانه تعداد مبتلایان در هفته جاری پایین آمده و نگرانی خاصی به لحاظ شیوع بیماری همانند وبا در استان نیست.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی استان در پاسخ به این سوال که آیا موردی از بیماری تب کریمه کنگو، آبله میمونی و تب دانگ در استان وجود دارد یا خیر، گفت: تاکنون هیچ از بیماری‌های مذکور در استان شناسایی نشده است اما این امکان وجود دارد که لارو یا خود پشه آئودس در چمدان یا لباس حجاج به ایران و در نهایت استان انتقال یابد.

وی با بیان اینکه نگرانی حال حاضر اوج‌گیری بیماری کرونا در استان است، تاکید کرد: مردم باید رعایت پروتکل‌های بهداشتی را داشته باشند و نسبت به تزریق دوز‌های واکسن اهتمام بیشتری کنند.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان در پاسخ به این سوال که آیا مشکل حمل دارو و ارائه خدمات دارویی به زائران اربعین در استان حل شده است یا خیر؟ گفت: هلال‌احمر تنها ارگان مجاز به انتقال دارو به عراق برای اربعین است.

وی با بیان اینکه سال گذشته در این زمینه یک ناهماهنگی‌هایی به وجود آمد، عنوان کرد: خوشبختانه  مشکلات به وجود آمده درزمینهٔ این ناهماهنگی‌ها به‌نوعی مدیریت شد و امسال هماهنگی‌های لازم انجام شده است به طوری که مسئولیت هر دو طرف تأمین دارو زائرین در عراق و ایران به عهده بسیج جامعه علوم پزشکی قرار داده شده است.

تقی‌لو ابراز داشت: امسال یک موکب در مرز مهران برای خدمات به ویژه برای بازگشت زائران و ۸ موکب نیز در داخل استان زنجان و در مسیر خواهیم حرکت برای ارائه خدمات به زائران خواهیم داشت که دو مورد آن در ایجرود و دو مورد هم در خدابنده و سلطانیه است که در مجموع مسئولیت ۱۷ موکب در ایام محرم به عهده ما خواهد بود./ب

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر