logo
امروز : جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۸:۳۹
[ شناسه خبر : ۲۷۳۰۹ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 4 دقیقه ]
اخبار انتظامی روز:

پلیس زنجانی؛ فرشته نجات جان یک شهروند/ دستگيري سارق داخل خودرو با 10 فقره سرقت در زنجان

پلیس-زنجانی؛-فرشته-نجات-جان-یک-شهروند-دستگيري-سارق-داخل-خودرو-با-10-فقره-سرقت-در-زنجان
یک شهروند زنجانی که بر اثر تصادف موتور سیکلت خود، دچار خونریزی شدید شده بود با اقدام به موقع یکی از کارکنان انتظامی استان ، از مرگ نجات پیدا کرد.

به گزارش موج رسا; به نقل از پایگاه خبری پلیس سعید سلیمی یکی از کارکنان انتظامی استان (شهرستان ابهر ) در خصوص نجات جان یکی از شهروندان سلطانیه ای که بر اثر تصادف موتور سیکلت دچار خونریزی شده بود به خبرنگار پایگاه خبری پلیس؛ گفت: اینجانب به همراه همسر خود در حال برگشت به منزل پدری خود در یکی از روستا های شهرستان سلطانیه بودیم ،  که در نزدیکی شهر سلطانیه ، یک دستگاه موتور سیکلت که در شانه خاکی جاده افتاده بود را دیدم و بعد از حدود 20 الی 30 متر که رد شدیم با توجه به اینکه هوا تاریک بود به یک چیزی شبیه گونی در وسط جاده مشکوک و پس از پیاده شدن متوجه شدم که یکی از شهروندان پس از تصادف یا واژگونی موتور سیکلت به وسط جاده افتاده است.

وی افزود: از آنجائیکه بنده به آشنایی کافی با  دوره کمکهای اولیه داشتم نبض گردن و تنفس بیمار را چک کردم دیدم هنوز زنده است ولی از ناحیه سر و گوش خونریزی شدیدی دارد و با صداهای خرخر که از مصدوم بلند شد دیدم خون وارد گلوی وی شده و احتمال خفگی وی وجود دارد ، لذا فورا" وی را به پهلو خوابانده و دست او را زیر سرش گذاشته و راه تنفسش را بازکردم که در حین بررسی وضعیت جسمانی مصدوم متوجه شدم وی معلول و یکی از پاهای وی مصنوعی می باشد.بلافاصله با 115 و 110 تماس گرفتم و وضعیت مصدوم و محل سانحه را گزارش دادم.
 سروان سلیمی در ادامه بیان داشت: با توجه به اینکه مصدوم در وسط خیابان افتاده بود با علائم هشدار دهنده و چراغ گوشی موبایل خودرو های عبوری را از وجود مصدوم مطلع کردم و مصدوم را پس از چند دقیقه به اورژانس تحویل دادم.
وی با بیان اینکه پس از بررسی هایی که انجام دادم متوجه شدم که مصدوم سلامتی خود را به دست آورده ، لذا اینجانب خداوند منان را شاکر و سپاسگزارم که به بنده حقیر توفیق نجات جان یک انسان را از مرگ حتمی داد.
 کلاهبرداری در عید قربان به بهانه کمک به نیازمندان
 سید احمد موسوی در تشریح این خبر بیان داشت: با توجه به قرار گرفتن در آستانه عید سعید قربان و اعتقادات مذهبی مردم ایران اسلامی ، برخی از مجرمان با سوء استفاده از احساسات و اعتقادات مذهبی همشهریان در فضای سایبر ، اقدام به کلاهبرداری می کنند.
وی ضمن تأکید بر عدم اعتماد به افراد ناشناس در فضای مجازی و عدم واریز وجه به‌ حساب اشخاص، بیان کرد: در برخی موارد کلاهبرداران خود را به‌ جای مؤسسات بزرگ و معتبر معرفی کرده و به‌ عنوان دریافت‌کنندگان هزینه‌ی قربانی برای نیازمندان از هم‌ وطنان کلاهبرداری می‌کنند و وجوه شرعی مردم را به تاراج می‌برند.
رئیس پلیس فتا زنجان افزود: کلاهبرداران رایانه‌ای، با راه‌اندازی درگاه‌های جعلی (فیشینگ) و ارسال لینک‌های دروغین برای کاربران فضای مجازی و ضمن سوء استفاده از عناوین دروغین وابسته به مؤسسات خیریه ، کمیته امداد و سازمان‌های مورد اعتماد ، پس از دسترسی به اطلاعات حساب بانکی افراد اعمال مجرمانه‌ی خود را انجام می‌دهند که توصیه می‌شود کاربران از ورود به هرگونه لینک ناشناس جدا" خودداری گردد.
 موسوی تاکید کرد: شهروندان برای پرداخت کمک‌های مالی خود حتما" از مراجع رسمی اقدام کنند و به هیچ عنوان فریب تبلیغات انجام شده در کانال‌ها و گروه‌های شبکه‌های اجتماعی را نخورند.
وی با اشاره به آمادگی 24 ساعته کارشناسان مرکز فوریت‌های سایبری پلیس برای مشاوره و دریافت گزارش‌های مردمی از هم‌ وطنان خواست: در صورتی‌که در دام کلاهبرداران و سارقان اینترنتی گرفتار شدید یا در فضای مجازی نیازمند مشاوره و راهنمایی بودید ، می‌توانید از طریق مرکز فوریت‌های سایبری به شماره تماس 096380 یا سایت پلیس فتا به نشانی www.cyberpolice.ir با همکاران ما در ارتباط باشید و با خیالی راحت در فضای مجازی قدم بگذارید.
 دستگيري سارق داخل خودرو با 10 فقره سرقت در زنجان
سرهنگ "محمد علی آدینه لو " در بیان جزئیات این خبر گفت: در پی وقوع چند فقره سرقت داخل خودرو در سطح شهرستان زنجان موضوع در دستور کار ماموران پلیس آگاهی استان زنجان قرار گرفت.
وی، افزود: ماموران پلیس آگاهی با انجام اقدامات فنی و پلیسی سارق را شناسایی و پس از هماهنگی با مرجع قضائی در عملیاتی غافلگیرانه متهم را دستگیر کردند.
رئیس پلیس آگاهی استان زنجان خاطر نشان کرد: متهم در بازجویی به عمل آمده به 10 فقره سرقت اعتراف كه پس از تشکیل پرونده، برای سیر مراحل قانونی به مرجع قضائی معرفی شد.
 آدینه لو به شهروندان، توصیه کرد: هشدارهاي پليس را درخصوص پيشگيري از سرقت جدي گرفته و در صورت مشاهده هرگونه مورد مشکوک مراتب را به پليس110 اطلاع دهند.//ک

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر