logo
امروز : شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۲۰:۲۸
[ شناسه خبر : ۲۷۳۰۷ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان:

سرمایه‌گذاران تمایلی به سرمایه‌گذاری در صنایع آبزی‌‌پروری استان زنجان ندارند

سرمایه‌گذاران-تمایلی-به-سرمایه‌گذاری-در-صنایع-آبزی‌‌پروری-استان-زنجان-ندارند
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان با بیان اینکه صنایع بالا دستی و پایین دستی از تامین خوراک ماهی تا فرآوری ماهی در استان بسیار کم است، گفت: سرمایه‌گذاران کمی تمایل به کار و سرمایه‌گذاری در این حوزه دارند.

به گزارش موج رسا; روح‌الله حسنی در جمع خبرنگاران اظهار داشت: استان زنجان با اینکه استان آبی نیست، اما با وجود قرارگیری در حاشیه رودخانه قزل‌اوزن و استفاده از آب‌های سطحی پیشرفت خوبی در آبزی‌پروری داشته و یکی از استان‌های پیشرو در پرورش ماهی قزل آلا است.

وی با بیان اینکه متوسط تولید آبزی در سال گذشته در استان حدود ۱۵ هزارو ۸۰۰ تن بوده، افزود: کاهش بارندگی‌ها و کمبود آب به این بخش فشار وارد می‌کند و یکی از مشکلات جدی آبزی‌پروری است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان گفت: تقریبا از سه سال پیش، توسعه بخش آبزی پروری در استان ممنوع شده است و هیچ آب جدیدی توسط آب منطقه‌ای به این بخش تخصیص داده نمی‌شود.   

وی با بیان اینکه صنایع بالا دستی و پایین دستی از تامین خوراک ماهی تا فرآوری ماهی در استان بسیار کم است، تصریح کرد: سرمایه‌گذاران کمی تمایل به کار در این حوزه و سرمایه‌گذاری دارند با این حال چند نفر محدود پیگیر سرمایه‌گذاری در بخش‌های مذکور هستند.

حسنی با تاکید بر اینکه آبزی‌پروری به شدت موثر در تامین معاش بخشی از استان مخصوصا در ماهنشان و ایجرود است، خاطر‌نشان کرد: توسعه در این بخش با استفاده از آب‌هایی که در حوزه کشاورزی وجود دارد امکان‌پذیر است و می‌توان از همان آبی که برای پرورش ماهی استفاده کرد در بخش کشاورزی نیز به کار برد.

وی با بیان اینکه اشتغال مستقیم ایجاد شده در بیش از ۷۰۰ واحد آبزی‌پروری در حدود ۲ هزارو ۵۰۰ نفر است، یادآور شد: البته اشتغالی که به صورت غیر مستقیم ایجاد شده نیز اگر حساب شود آمار اشتغال‌زایی پرورش ماهی بیشتر از رقم حاضر خواهد شد./ب

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر