logo
امروز : پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۹:۰۸
[ شناسه خبر : ۲۷۲۸۸ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]

جهادگر زبان فارسی درگذشت

جهادگر-زبان-فارسی-درگذشت
دکتر حسن ذوالفقاری استاد ارشد ادبیات فارسی پس از سال‌ها تلاش در جهت حفظ و استیلای زبان فارسی در سن ۵۶ سالگی دار فانی را وداع گفت.

به گزارش موج رسا; دکتر حسن ذوالفقاری استاد ارشد ادبیات فارسی پس از سال‌ها تلاش در جهت حفظ و استیلای زبان فارسی در سن ۵۶ سالگی و بر اثر سکته قلبی دار فانی را وداع گفت. مرحوم حسن ذوالفقاری متولد ۱۳۴۵در شهر دامغان بود. ایشان پس از طی دوره مقدماتی، توانست دکتری زبان و ادبیات فارسی را از دانشگاه تهران درسال ۱۳۷۵دریافت کند.

دکتر ذوالفقاری، عضو هیئت علمی گروه زبان و ادبیات فارسی دانشکده علوم انسانی دانشگاه تربیت مدرس، نویسنده و پژوهشگر و مولف کتابهای درسی و متخصص ادبیات عامه، مدیر گروه آموزش زبان و ادبیات فارسی فرهنگستان زبان و ادب فارسی بوده است.

از جمله افتخارات این استاد دانشگاه کسب عنوان برگزیده در پژوهشهای کاربردی در نوزدهمین جشنواره بین المللی خوارزمی درسال ۱۳۸۴و برگزیده پژوهش برتر فرهنگی سال در ۱۳۹۴ است. ایشان در کوتاه زمان از عمر پر بارش مشاورعالی دایره المعارف بزرگ اسلامی وموسس انجمن علمی نقد ادبی ایران و سردبیر فصلنامه فرهنگ و ادبیات عامه بوده است.

مرحوم دکتر حسن ذوالفقاری مولف بیش از چهل کتاب است؛ ازجمله کتاب‌های فرهنگ بزرگ ضرب المثل‌های فارسی، ادبیات مکتبخانه‌ای ایران، یکصد منظومه عاشقانه فارسی، فارسی بیاموزیم و باورهای عامیانه مردم ایران به یادگار مانده است، ذولفقاری از جمه اساتید آکادمیک در دانشگاه بوده و از آن مرحوم بیش از ۱۵۰ مقاله علمی در نشریات علمی کشور به چاپ رسیده است.

 

مرحوم دکتر ذوالفقاری در تمامی دوران جهاد علمی در دانشگاه‌های کشور دغدغه رشد و اعتلای دانشجویان ادبیات فارسی را داشت. ایشان رشته زبان فارسی را یک حوزه تخصصی و مهم در آموزش کشور تلقی کرده و همواره تلاش کرد سطح گروه زبان فارسی را در دانشگاه بالا ببرد.  

 

پایگاه خبری وتحلیلی مشرق درگذشت این استاد تلاش‌گر و بسیجی جهادگر را به جامعه علمی و خانواده ایشان تسلیت گفته و برای ایشان رحمت وغفران الهی را مسئلت می نماید.

منبع: مشرق

 

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر