logo
امروز : جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۸:۳۴
[ شناسه خبر : ۲۷۲۸۴ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 4 دقیقه ]
مسئول بسیج جامعه زنان کشور مطرح کرد:

سیاست زدگی سیاستگذاران در توجه به موضوع عفاف و حجاب/ تمام دولت‌ها به مسائل فرهنگی و حجاب و عفاف بی‌توجه بوده‌اند + فیلم

سیاست-زدگی-سیاستگذاران-در-توجه-به-موضوع-عفاف-و-حجاب-تمام-دولت‌ها-به-مسائل-فرهنگی-و-حجاب-و-عفاف-بی‌توجه-بوده‌اند-+-فیلم
مسئول بسیج جامعه زنان کشور گفت: طرف مطالبه ما برای عفت‌ورزی آحاد زنان و مردان جامعه در نوع پوشش که باید منطبق بر آداب اسلامی، فرهنگ دینی و ملی کشورمان باشد؛ متوجه متولیان فرهنگی و مسئولین کشور است که توجهی به این موضوع مهم نکردند و نوک پیکان در این امر به هیچ وجه به سمت مردم نیست.

مینا بیابانی در گفت‌وگوی اختصاصی با خبرنگار موج رسا; اظهار داشت: با توجه به وضعیت جامعه مردم بر این باورند که در خصوص حجاب و عفاف سیاست‌گذاری وجود ندارد اما بر خلاف تصورات عموم سیاست‌گذاری‌ها و قوانین خوبی در ارتباط با ترویج فرهنگ عفاف و حجاب در جامعه وجود دارد.

وی با بیان اینکه به اندازه‌ای قانون وجود دارد که بتوان عفاف و حجاب را در جامعه و آحاد مردم کشور عمومیت ببخشید، افزود: متاسفانه از زمانی که مصوبه ۴۲۷ توسط شورای عالی انقلاب فرهنگی مصوب شد و برای دستگا‌ها و سازمان‌ها و ارگان‌های مختلف وظایفی تعیین کرد هیچ یک از این نهاد‌ها وظایف خود را به درستی انجام ندادند و نهایتا برخی از سازمان‌ها و نهاد‌ها بخشی از وظایف را انجام دادند.

مسئول بسیج جامعه زنان کشور گفت: شورای عالی فرهنگی که نهاد ناظر بر مصوبات است و باید ارزیابی در خصوص اقدامات حوزه حجاب و عفاف را انجام می‌داد اما این وظیفه را به درستی انجام نداده است.

وی با بیان اینکه بخشی از موضوعات مذکور به دولت‌های حاکم در ادوار مختلف باز‌ می‌گردد، یادآور شد: تمام دولت‌ها نسبت‌ به موضوع حجاب و عفاف و مباحث فرهنگی بی‌تفاوت بوده‌اند و عموما مسائل سیاسی، اقتصادی و عمرانی در دولت‌های گذشته بیشتر مورد توجه بوده است و همین امر سبب شده تا وضعیت عفاف و حجاب در جامعه به وضعیت حاضر برسد‌.

بیابانی بیان کرد: طرف مطالبه ما برای عفت‌ورزی آحاد زنان و مردان جامعه در نوع پوشش که باید منطبق بر آداب اسلامی و فرهنگ دینی و ملی کشورمان بود، متوجه متولیان فرهنگی و مسئولین کشور است و این‌ها هستند که باید قوانین را جاری می‌کردند، اما توجهی به آن نشد، بنابراین نوک پیکان در این امر به سمت مردم نیست.

وی تاکید کرد: سیاست‌های حوزه حجاب و عفاف جامع بوده و تدوین شده است. در سال ۹۸ متمم و مکمل مصوبه ۴۲۷ که با عنوان مصوبه ۸۲۰ معروف است در تداوم و قوام این قوانین مصوب شد اما باز هم از سال ۹۸ به موضوع حجاب و عفاف کمترین توجهی نشد.

مسئول بسیج جامعه زنان کشور با تاکید بر اینکه یکی از مهم‌ترین نهاد‌ها و دستگاه‌های متولی طراحی پوشش مناسب و هماهنگ در راستای دین؛ وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است، گفت: متاسفانه کوچک‌ترین اقدامی در این زمینه انجام نشد، با این وجود با اینکه اقداماتی انجام شده اما این اقدامات بسیار سطحی، غیر مستمر و با جدیتی که باید صورت نگرفته است.

وی با بیان اینکه در حوزه تولید محصولات فرهنگی باز هم وزارت فرهنگ و ارشاد وظایف خود را به درستی انجام نداده است، صدا و سیما نیز در این ارتباط کوتاهی کرده است، ابراز داشت: همینطور وزارت صمت که متولی بخشی از واردات و تولیدات پوشاک و بحث‌هایی از این دست است، این وزارت نیز به طور جدی پای کار نیامده است. با تمام این‌ها مسائل اصلی در دسترسی به پوشاک عفیفانه وجود دارد. با این حال یک خانم محجبه و حتی در حد یک حجاب معمولی به قطع یقین در تهیه لباس مناسب دچار مشکل است.

بیابانی با اشاره به اینکه وزارت آموزش و پرورش نیز متولی آموزش و پرورش کودک، پرورش کادر برای نظام و مملکت است کمترین توجهی را به موضوع عفاف و حجاب نداشته است، گفت: هیچ فعالیتی در این راستا انجام نگرفته و حتی کتاب‌های درسی خالی از این فرهنگ هستند.

این مسئول خاطر‌نشان کرد: وزارت‌خانه‌ها و سازمان‌های دیگر نیز پای کار نیامده‌اند حتی ستاد امر به معروف و نهی از منکر که متولی این موضوع است در سال‌های متوالی در این راستا و در مسیر ترویج حجاب و عفاف را در جامعه اقدامی انجام نداده است.

مسئول بسیج جامعه زنان کشور با بیان اینکه بی‌مهری به سیاست‌گذاری‌های حجاب و عفاف چه در بحث اجرا و چه در بحث‌های دیگر صورت گرفت، گفت: متاسفانه دختران جوان، پسران جوان نسبت به امر مهم حجاب و عفاف کم‌توجه شده‌اند. با این وجود موضوع عفت‌ورزی و نوع پوشش مناسب صرفا به عنوان فرهنگ دینی نیست چراکه این موضوع آمیخته با حیا و عفت بوده و یک موضوع فطری در هر فردی است.

زهرا بیات/

 

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر