logo
امروز : شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۹:۵۸
[ شناسه خبر : ۲۷۲۸۲ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
امام جمعه زنجان:

حجاب و عفاف مایه آرامش است/ پدران و مادران شهدا فرزندان خود را ابراهیم‌وار به جبهه‌ها فرستادند

حجاب-و-عفاف-مایه-آرامش-است-پدران-و-مادران-شهدا-فرزندان-خود-را-ابراهیم‌وار-به-جبهه‌ها-فرستادند
امام جمعه زنجان گفت: حفظ حجاب نه تنها به عنوان محدودیت محسوب نمی‌شود بلکه یک مصونیت نیز می‌باشد و هر چه حجاب و عفت بیشتر رعایت شود یقینا آرامش در زندگی را در پی خواهد داشت.

به گزارش موج رسا; آیت‌الله علی خاتمی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه زنجان، ضمن تبریک به مناسبت فرا رسیدن عید قربان اظهار داشت: این عید یکی از عید‌های بزرگ مسلمانان جهان محسوب می‌شود. این فرصت برای مستحکم کردن رابطه معنوی با خداوند متعال است.

وی با بیان اینکه دهه اول ذی‌الحجه سفارش زیادی به ذکر خداوند شده است، افزود: روز عرفه، روز دعا و نیایش است.

وی با اشاره به اینکه روز هشتم ذی‌الحجه روز تربیت است که در این روز امام حسین(ع) از سمت مکه به کوفه حرکت کرده‌اند، افزود: هر چه ایمان قوی‌تر شود امتحان سخت می‌شود و چندین امتحان همچون جان، مال و اولاد از همه سخت‌تر است.

امام جمعه زنجان با بیان اینکه پدران و مادران شهدا فرزندان خود را ابراهیم‌وار به جبهه ها  فرستاند، گفت: این‌ها حجت الهی را تمام کردند و در این مسیر حتی با شهادت فرزندانشان خم به ابرو نیاوردند.

وی در بخش دیگر از سخنان خود به هفته حجاب و عفاف اشاره و تصریح کرد: حفظ حجاب نه تنها به عنوان محدودیت محسوب نمی‌شود بلکه یک مصونیت نیز می‌باشد و هر چه حجاب و عفت بیشتر رعایت شود یقینا آرامش در زندگی را در پی خواهد داشت.

آیت‌الله خاتمی با اشاره به اینکه ۲۱ تیرماه روزی است که رضا خان به مسجد گوهر شاد حمله کرد، گفت: دشمن در راستای ضعیف نشان دادن دین مردم تلاش‌های بسیاری در طول دهه‌های گذشته کرده است، و برداشتن حجاب زنان سبب اعتراضات شدید مردم گو‌هر شاد شد و همین امر نیز سبب تیرباران این مردم و به شهادت رسیدن عده کثیری از آنان شد.

وی با بیان اینکه زنان و مردان که در کنار هم هستند اگر در چهارچوب رفتار نکنند یقینا به خطا خواهند رفت خاطر نشان کرد: دختران حضرت شعیب با اینکه فعالیت اجتماعی داشتند و کار می‌کردند اما هرگز از چهارچوب خارح نشدند و همواره کرامت خود را حفظ کردند.

امام جمعه زنجان با تاکید بر رعایت تقوای الهی ، گفت: باید مراقب باشیم حرف گناه‌آلود نزنیم، و به تهمت افترا، دروغ آلوده نکنیم، باید مراقب زبان باشیم تا به گوهر تقوا برسیم./ب

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر