logo
امروز : پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۷:۵۸
[ شناسه خبر : ۲۷۲۸۰ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 4 دقیقه ]
امام جمعه ماهنشان:

زوال رژیم صهیونیستی بر روی تند افتاده است/ فریضه اول برای بانوان جهاد عفت است

زوال-رژیم-صهیونیستی-بر-روی-تند-افتاده-است-فریضه-اول-برای-بانوان-جهاد-عفت-است
امام جمعه ماهنشان با بیان اینکه زوال رژیم صهیونیستی بر روی دور تند خود افتاده است، گفت: مشکل اصلی صهیونیست‌ها بحران موجودیت بوده و موجودیتِ جعلی خون‌ریزترین رژیم تروریستی قرن رو به پایان است.

به گزارش موج رسا; حجت‌الاسلام محمدرضا علی‌اکبری امروز در خطبه‌های نماز جمعه ماهنشان با اشاره به شکست‌های پی‌درپی سایبری رژیم صهیونیستی که از محور مقاومت و به‌خصوص ایران متحمل می‌شود، اظهار داشت: این هشدار برای رژیم منحوس صهیونیستی بوده و موفقیت و پیروزی برای محور مقاومت و ایران است.

وی با تاکید بر اینکه با پیروزی‌ها نباید مغرور شویم و از دشمن غافل باشیم، خاطرنشان کرد: دستگاه‌های امنیتی نسبت به تامین بیشتر امنیت زیرساخت‌ها دقت نمایند.

حجت‌الاسلام علی‌اکبری با بیان اینکه امنیت ملی مرهون امنیت روانی جامعه است، افزود: تلاش دشمن بر این است تا با دروغ‌سازی و شایعه‌سازی، احساس ناامنی را دامن زده، روحیه عمومی را کاهش داده و از این طریق به امنیت نرم و اجتماعی و سپس امنیت سخت و فیزیکی جامعه لطمه وارد کند.

وی با بیان اینکه در این میان نقش مردم، نهادها، نخبگان و اهل رسانه بسیار مهم است، تصریح کرد: امنیت روانی، حافظ ارزش‌های انقلابی و ملی بوده و حفظ آن هم وظیفه حاکمیت و هم وظیفه عموم مردم است.

امام جمعه ماهنشان گفت: شبکه‌های اجتماعی با عدم انتشار اخبار دروغ و شایعات و با انتشار اخبار امیدآفرین و نویدبخش می‌توانند در امنیت روانی جامعه تاثیرگذار باشند.

وی ابراز کرد: در این بین نقش شهروندان جامعه، رسانه‌ها، مطبوعات، صاحبنظران، قوه قضاییه، مجلس شورای اسلامی، مسئولان و کارگزاران نیروهای مسلح و نهادهای امنیتی نیز حائز اهمیت است.

حجت‌الاسلام علی‌اکبری در بخش دیگری از سخنان خود اظهار داشت: نخست‌وزیر سابق رژیم صهیونیستی (نفتالی بنت) در یک سال نخست‌وزیری خود در عرصه‌های مختلف در برابر گروه‌های مقاومت شکست خورد.

وی با بیان اینکه بزرگترین شکست‌های وی در برابر ایران بود، خاطرنشان کرد: نفتالی بنت در ابتدا با راهبرد مرگ با هزاران ضربه چاقو به مقابله ایران برخاست و اخیراً از راهبرد سیاست زدن بر سر اختاپوس رونمایی کرد که این سیاست نیز دوام نیاورد و در نهایت به سقوط خود نفتالی بنت منجر شد.

حجت‌الاسلام علی‌اکبری با بیان اینکه زوال رژیم صهیونیستی بر روی دور تند خود افتاده است، افزود: مشکل اصلی صهیونیست‌ها بحران موجودیت است و موجودیت جعلی خون‌ریزترین رژیم تروریستی قرن رو به پایان است.

امام جمعه ماهنشان در ادامه با اشاره به مناسبت‌های هفته پیش رو گفت: روز ترویه (8 ذی‌الحجه) و روز حرکت امام حسین(ع) از مکه به عراق و روز شهادت حضرت مسلم ابن عقیل(ع) از مهمترین مناسبت‌های این هفته است.

وی با بیان اینکه تاریخ، معلم انسان‌ها است، اظهار داشت: حجت‌الله زمان هر روز نیازمند یاری شیعیانش است و هدف از بیان وقایع تاریخی، معرفت‌افزایی و کسب معرفت به ولی‌الله زمان(عج) است.

حجت‌الاسلام علی‌اکبری با اشاره به روز عرفه و تاکید بر قرائت دعای عرفه خاطرنشان کرد: توحید ناب در این دعا متن اصلی است و از عموم مسلمین انتظار می‌رود در قرائت و تدبر در معانی این دعا کوشا باشند.

وی با اشاره به 18 تیر که به مناسبت سالروز درگذشت مهدی آذریزدی در تقویم رسمی کشور به عنوان روز ادبیات کودک و نوجوان نامگذاری شده است، بیان کرد: ادبیات کودک و نوجوان به دلیل تناسب با بیان و درک تخیل و تجربه‌های کودکان و نوجوانان در رشد و پرورش شخصیت آن‌ها بسیار کمک می‌کند.

حجت‌الاسلام علی‌اکبری ادامه داد: تربیت کودک و نوجوان، رسالت سنگین برای مسئولان است که متاسفانه مغفول مانده و نیاز به کار و تلاش دارد.

امام جمعه ماهنشان با اشاره به عید سعید قربان و با تاکید بر استفاده از فرصت نورانی و معنوی این روز از همه مردم خواست تا با اهدای قربانی‌های خود به کمیته امداد و نهادهای حمایتی به یاری آسیب‌دیدگان اقتصادی و مستضعفان بشتابند.

وی با اشاره به قیام خونین مسجد گوهرشاد و نامگذاری این روز به نام عفاف و حجاب گفت: اخلاق الهی بر 4 اصل عفت، عدالت، شجاعت و حکمت استوار است.

حجت‌الاسلام علی‌اکبری با بیان اینکه جهاد عفت، فریضه اول برای بانوان است، خاطرنشان کرد: از عفت و حیای بانوان به‌ویژه بانوانی که در ادارات و ارگان‌ها مشغول خدمت هستند، قدردانی کرده و از معدود افرادی که این فریضه در آن‌ها مغفول شده و عفاف و حیای خود را رعایت نمی‌کنند انتظار می‌رود تا دقت کنند.

وی اظهار داشت: رئیس و مدیر مجموعه، مسئول اصلی در رعایت این مساله بوده و در صورت عدم رعایت کارکنان خود باید پاسخگو باشد.// آ

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر