logo
امروز : جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۵:۴۰
[ شناسه خبر : ۲۷۲۴۷ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
معاون سیاسی امنیتی استاندار زنجان:

کودکان بازمانده از تحصیل به عنوان یک اولویت در استان مورد توجه قرار گیرد/ مشارکت تمامی دستگاه‌ها جهت تقویت آموزش و پرورش

کودکان-بازمانده-از-تحصیل-به-عنوان-یک-اولویت-در-استان-مورد-توجه-قرار-گیرد-مشارکت-تمامی-دستگاه‌ها-جهت-تقویت-آموزش-و-پرورش
معاون سیاسی امنیتی استاندار زنجان گفت: اگرچه سوادآموزی حائز اهمیت است اما کودکان بازمانده از تحصیل باید به عنوان یک اولویت در دستور کار قرار گیرد.

به گزارش موج رسا; ابوالفضل رفیعی صبح امروز در شورای آموزش و پرورش استان زنجان با اشاره به اینکه استان زنجان دبیرخانه فعالیت‌های تابستانه وزارت آموزش و پرورش است، اظهار کرد: این برنامه ظرفیتی برای استان زنجان جهت شناساندن و نشان دادن پتانسیل‌ها و توانمندی‌ها و ظرفیت ها بود.

وی با بیان اینکه یکسری اصول و سیاست‌های کلی باید یادآوری شود، ابراز کرد: هر چه در حوزه آموزش و پرورش هزینه کنیم اسمش هزینه نیست و سرمایه‌گذاری است.

معاون سیاسی امنیتی استاندار زنجان با بیان اینکه برای رسیدن به اهداف، آرمان‌ها، تمدن سازی که در گام دوم به آن مطرح شده است نیازمند این است که انسان ها شرایط این امر را فراهم کنند، تصریح کرد: تمامی دستگاه‌ها باید به آموزش و پرورش جهت تقویت کمک کنند تا آموزش و پروش به اهداف خود برسد و در راستای تحقق سند تحول بنیادین قدم بردارد.

وی با تاکید بر احداث فضاهای آموزشی و کمک به توسعه و تجهیز مدارس جهت تحصیل دانش آموزان، افزود: نگرانی‌هایی در خصوص فضای‌های آموزشی داشتیم با گزارشی که در جلسه ارائه شد حاکی از این است که ما نگرانی جدی در خصوص فضاهای آموزشی در مقطع ابتدایی نداشته باشیم و نگرانی جدی ما در حوزه مدارس دو شیفته است.

رفیعی با بیان اینکه سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی آموزش و پرورش در خصوص برنامه‌های ورزشی کمک کند، ادامه داد: اطلاع رسانی آموزش و پرورش به جامعه هدف برای جلب مشارکت دانش آموزان و اولیا باید بیش از این باشد.

وی با بیان اینکه در تمامی برنامه‌ها و امکانات و خدمات باید توزیع عادلانه انجام شود، ابراز کرد: مناطق محروم و روستاها باید از ظرفیت‌های ایجاد شده استفاده کنند.

معاون سیاسی امنیتی استاندار زنجان با بیان اینکه خیرین مدرسه ساز ظرفیت بسیار خوبی در استان زنجان است باید از این ظرفیت بر اساس اولویت‌بندی‌ها حداکثر استفاده را کرد، خاطرنشان کرد: اگرچه سوادآموزی حائز اهمیت است اما کودکان بازمانده از تحصیل باید به عنوان یک اولویت در دستور کار قرار گیرد.

وی عنوان کرد: در جلسه حقوق کودک مطرح شد که ۳۵۰۰ یا ۳۶۰۰ کودک از تحصیل جا ماندند.//ک

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر