logo
امروز : جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۱:۰۸
[ شناسه خبر : ۲۷۲۳۰ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 3 دقیقه ]
مدیرکل راه و شهرسازی استان زنجان:

نیروی کار مهم‌ترین چالش حوزه مسکن در زنجان است/ عدم همکاری شرکت و آب و فاضلاب زنجان در تامین زیرساخت پروژه های نهضت ملی مسکن

نیروی-کار-مهم‌ترین-چالش-حوزه-مسکن-در-زنجان-است-عدم-همکاری-شرکت-و-آب-و-فاضلاب-زنجان-در-تامین-زیرساخت-پروژه-های-نهضت-ملی-مسکن
مدیرکل راه و شهرسازی استان زنجان با بیان اینکه کمبود نیروی کار در استان یکی از مهم ترین چالش های ما در حوزه مسکن است، گفت: برای جبران کمبود نیروی کار از تکنولوژی استفاده می کنیم.

به گزارش موج رسا; مسعود بیات منش ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه  با اشاره به روز قلم و تبریک این روز به اصحاب قلم، اظهار کرد: ساخت مسکن یکی از وعده های دولت سیزدهم بوده است.

وی با بیان اینکه مسکن به یک کالای سرمایه ای در کشور تبدیل شده است، ابراز کرد: با ایجاد تغییراتی در حوزه بازار سرمایه ساخت و تولید مسکن نیز دچار تغییراتی می شود.

مدیرکل راه و شهرسازی استان زنجان با اشاره به اجرایی شدن قانون جهش تولید مسکن بعد از استقرار دولت سیزدهم، ادامه داد: در این قانون آمده است که در طول چهار سال باید ۴ میلیون مسکن در کشور ساخته شود.

وی با اشاره به برش استانی استان زنجان از قانون جهش تولید مسکن، افزود: طبق آمار جمعیتی استان زنجان برش استانی این قانون برای استان زنجان ۵۰ هزار واحد بود که طبق برنامه‌ریزیهایی که در سطح کشور انجام شد ساخت ۷۱ هزار واحد مسکونی در طول چهار سال به استان زنجان ابلاغ شد.

بیات‌منش با بیان اینکه ۲۰ هزار واحد از بین ۷۱ هزار واحد ابلاغ شده سهم روستاها است، ابراز کرد: ۱۲ هزار واحد نیز در این قانون برای بافت فرسوده و خود مالکی در نظر گرفته شده است.

وی با بیان اینکه در روستاها باید سالانه پنج هزار واحد مسکونی توسط بنیاد مسکن نوسازی شود، عنوان کرد: در سال گذشته ۴ هزار و ۸۰۰ واحد مسکونی در روستاها ساخته و تحویل روستاییان شد.

مدیرکل راه و شهرسازی استان زنجان با بیان اینکه برای ۳۸ هزار واحد مسکونی باید زمین تامین شود، ادامه داد: برای ۱۷ هزار واحد تامین زمین انجام شده است.

وی با اشاره به تامین زمین‌های انجام شده در استان زنجان، تصریح کرد: در تمامی شهرستان‌ها برای ساخت واحدهای مسکونی برای شهروندان تامین زمین انجام شده است.

بیات منش با بیان اینکه تا به امروز تمامی تسهیلات نهضت مسکن ملی از بانک مسکن تامین شده است، افزود: ۲۰ درصد تسهیلات بانک‌ها باید در حوزه مسکن سرمایه گذاری شود.

وی با بیان اینکه دو چالش در حوزه تولید مسکن در استان زنجان وجود دارد، ابراز کرد: پول و نیروی کار از چالش‌های حوزه مسکن در زنجان است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان زنجان  با بیان اینکه کمبود نیروی کار در استان یکی از مهم ترین چالش‌های ما در حوزه مسکن است، عنوان کرد: برای جبران کمبود نیروی کار از تکنولوژی استفاده می‌کنیم.

وی با بیان اینکه در صورتی که متقاضیان نتوانند قسط های آورده را پرداخت کنند را حذف نمی کنیم، ادامه داد: یک سال به متقاضیان فرصت داده می شود تا آورده های خود را پرداخت کنند.

بیات منش با بیان اینکه واحد های مسکونی ساخته شده در نهضت مسکن ملی نسبت به استان های هم جوار ۲۰ تا ۳۰ درصد ارزان تر است، خاطر نشان کرد: ۶۰ درصد متقاضیان مسکن در استان زنجان از کارگران هستند.

وی با بیان اینکه در این پروژه‌ها به صورت مستقیم ۹۵۰۰ نفر شاغل هستند، ابراز کرد: ۱.۵ برابر این عدد اشتغال غیر مستقیم انجام شده است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان زنجان با بیان اینکه آب شرب یکی از مشکلات شهر زنجان است که مقارن شده است با نهضت ملی مسکن، ادامه داد: ۲۵ درصد از رشد اقتصادی استان برای رسیدن به ۸.۸ درصد رشد اقتصادی استان در نظر گرفته شده است.

وی با بیان اینکه شرکت آب و برق به تعهدات خود در حوزه تامین زیرساخت عمل نمی کنند، تاکید کرد: اداره کل راه و شهرسازی زیرساخت‌های آب و برق را خود تامین می‌کند.

وی با بیان اینکه شرکت آب و فاضلاب هیچ گونه همکاری در خصوص آب نهضت ملی مسکن ندارد، افزود: شرکت آب و فاضلاب حتی  یک متر لوله گذاری برای نهضت ملی مسکن انجام نداده است./ک

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر