logo
امروز : پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۷:۱۶
[ شناسه خبر : ۲۷۱۷۳ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 6 دقیقه ]
هنرمند هرمزگانی و فرزند شهید ایرباس:

حادثه ایرباس کتاب زندگی بسیاری از دوستانم را بست/ جای خالی اقدامات هنرمندانه در معرفی جنایت حمله به هواپیمای مسافربری

حادثه-ایرباس-کتاب-زندگی-بسیاری-از-دوستانم-را-بست-جای-خالی-اقدامات-هنرمندانه-در-معرفی-جنایت-حمله-به-هواپیمای-مسافربری-
انصاریان گفت: از محله ما افراد زیادی در حادثه حمله به ایریاس شهید شدند و آن چیزی که برای من سخت بود، به یاد آوردن مادری بود که به همراه سه فرزندش به شهادت رسید در حالی که روز قبل یکی از فرزندانش را برای دوچرخه‌سواری آورده بود.

به گزارش موج رسا; 

حسام الدین انصاریان فرزند شهید ابراهیم انصاریان یکی از شهدای حادثه هوایمایی ایرباس در گفت‌وگو با خبرنگار هرمز اظهار کرد: هنگامی که خبر شهادت پدرم را دادند من ١١ سال سن داشتم.

انصاریان افزود: من هم یکی از مسافران پرواز هواپیمای ایرباس بودم و بنا بود که به همراه پدرم در سفر با هم باشیم و اما دست تقدیر مرا یاری نکرد.

تلفن منزلمان زنگ خورد و خبر شوکه کننده را دریافت کردیم

وی در تشریح این واقعه با بیان اینکه صبح روزی که پرواز انجام شد پدرم از خانه بیرون رفته بود و من هم خواب بودم، گفت: به نظرم می رسد ساعت حدود یک ربع به یازده بود که تلفن منزل ما زنگ خورد و من گوشی را برداشتم، یکی از آشنایان ما در مخابرات نیروی دریایی سپاه بود که تماس گرفته بود، به من گفت از بستگان در پرواز دوبی چه کسی حضور داشته که من گفتم پدرم بلیت سفر داشته است ، خواهرم گوشی تلفن را از من گرفت و جویای خبر شد که آشنایمان به او گفته بود هواپیما دچار نقض فنی شده است اما حرفش را باور نکرد.

فرزند شهید ابراهیم انصاریان ادامه داد: وقتی که تلفن قطع شد خواهرم پریشان بود و از حرف های پشت تلفن قانع نشده بود، به سمت منطقه یکم نیروی دریایی حرکت کرد تا از اخبار بیشتری آگاه شود که در طول مسیر دو نفر از عوامل کادر نیروی دریایی را مشاهده می کند که با خود می گویند دو فروند موشک هواپیما را زده است و احتمال می رود هیچ فردی جان سالم از این حادثه به در نبرده باشد.

غبار غم در محله مان پخش شده بود

هنرمند بندرعباسی با بیان اینکه این موضوع خبر خیلی هولناکى برای ما بود و یک غبار غم روی دل همه ما و اهل محله مان نشسته بود، ابراز کرد: خاطرات که اطرافیان تعریف میکنند گویای این است که شاید خودش(پدرم) هم میدانسته سفر آخرش هست، زیرا انگشترش را به مادرم سپرده بود و در فرودگاه نیز تسبیح خود را به خواهرم داده و گفته بود به مادرم بدهد تا روی سجاده اش برایش دعا کند.

انصاریان گفت: از آنجایی که خودم بلیط هواپیما را داشتم و نرفته بودم در تعجب بودم، شرایط برایم خیلی سخت می گذشت در حالی که در روز ششم پس از حادثه، شب جمعه همان هفته پدرم به خوابم آمد و به من گفت که من زنده ام و تو گریه نکن.

وی ادامه داد: ماه ها به برادرم که در نیروی دریایی سپاه بود می گفتم برود دنبال پدرمان بگردد و احساس می کنم زنده است و ما سختی های زیادی کشیدیم ولی آن طوری که باید و شاید یاد و خاطره این عزیزان را تداعی نکرده ایم.

فرزند شهید حادثه هوایی ایرباس عنوان کرد: از محله ما افراد زیادی شهید شدند و آن چیزی که برای من سخت بود در محله ما مادری به همراه سه فرزندش که روز قبل با فرزند وی دوچرخه سواری می کردیم در سانحه ایرباس شهید شدند و آن چیزی که سخت تر بود انگار در محله، خاکی از غم پاشیده شده بود و در شهر بندرعباس همه غمگین بودند.

هنرمند بندرعباسی اظهار کرد: می توانم بگویم اهل سنت در دفاع مقدس کار های خوبی را انجام داده است، در خانواده من پدرم شهید شد و دو برادرم جانباز شدند، یکی از برادرانم در نیروی دریایی سپاه بود و دیگری در جبهه غرب حضور داشت.

حضور اهل سنت در جبهه تا پشتیبانی از جنگ

انصاریان افزود: اهل سنت هرمزگان با اتحاد در کنار شیعیان در اعزام نیرو به جبهه حضور داشته است، در پشتیبانی و جمع آوری کمک های مردمی نیز فعال بوده ، یادم می آید یک کالابرگی بود به اسم کُپن و من کوچکترین فرزند خانواده بودم و کپن ها را می بردم و کالاها را پس از دریافت به مساجد محل زندگی مان تحویل می دادیم که به رزمندگان در جبهه برسد و به قول مادرم به دست برادرت هم می رسد و برادرت نیز استفاده می کند.

هفته حقوق بشر آمریکایی از زبان هنر پرداخته شود

وی گفت: متاسفانه در این هفته ای که سالیان سال هست ما به عنوان هفته حقوق بشر آمریکایی از آن نام می بریم آن طور که باید و شاید نتوانسته ایم از زبان هنر به این هفته بپردازیم، با اینکه از واقعه ی ایرباس بیش از ۳۳ سال می گذرد ما هنوز این واقعه ضد بشری را به جهانیان آنجور که باید معرفی نکرده ایم و ضعفی بوده که در سال های گذشته نیز راجع به آن نیز صحبت شد، در صورتی که کشورهای غربی از کوچکترین اتفاقی به وجود می آید بعد رسانه ای را بزرگ می کنند .

هنرمند بندرعباسی عنوان کرد: خاطرات خوبی از رزمندگان استان هرمزگان وجود دارد اما در کتاب های استان به خوبی توجه نشده است، بهتر است موسسه یا بنیادی برای گرامی داشت یاد و خاطره شهدای ۱۲ تیرماه شکل بگیرد تا بتوتنیم تاثیرگذار تر یاد و خاطره آن عزیزان را گرامی بداریم، در ذهن مردم نفوذ پیدا کنیم و به نسل جدید با زبان هنر از این شهدا سخن بگوییم.
فرزند شهید ابراهیم انصاریان گفت: بنا بود در گذشته فرودگاهی که در بندرعباس قرار دارد به نام این شهدا مزین شود و ما پیشنهاد دادیم که محل رخداد سانحه فانوس دریایی نصب شود و برویم به سمت و سویی که به صورت غیر مستقیم این واقعه را به مردم بازگو کنیم.

باغ موزه دفاع مقدس نیاز اصلی هرمزگان؛ ظریف کار نکرده ایم

انصاریان افزود: در طول دفاع مقدس درگیری های آبی خلیج فارس در حوزه هرمزگان بسیار زیاد بوده اما در این استان موزه دفاع مقدس نداریم و امروز به فرزندانمان چه می توانیم بگوییم، بخواهیم در بعد هنر صحبت کنیم می بینیم خیلی ظریف کار نکرده ایم و خاطره ها اگر بازگو و به فیلم و آثار هنری تبدیل شود خودش ثناگوی خیلی از مسائل است.

وی با بیان اینکه امیدوارم که این موضوع تلنگری باشد به برخی از مسئولین که ما بتوانیم این کار را انجام دهیم، سال ۸۸ پیشنهاد جشنواره خلیج فارس دادیم و امسال نیز پیشنهاد می دهم جنشواره حقوق بشر آمریکایی در هرمزگان با موضوعات مختلف، صدای خودمان را از زاویه فرهنگی و هنری به گوش جهانیان برسانیم.

انصاریان خاطرنشان کرد: ان شاالله بتوانیم با یک خرد جمعی آن حقی را که باید از جهانیان بگیریم و با نگاهی دیگر به تمام مردم جهان بفهمانیم .

انتهای پیام/

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر