logo
امروز : جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۸:۲۵
[ شناسه خبر : ۲۷۱۷۱ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 3 دقیقه ]
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استان زنجان:

مدیران دستگاه‌های مختلف دقت نظر بیشتری بر مسئله حجاب و عفاف داشته باشند/ باید با متکدیان قانونی برخورد شود

مدیران-دستگاه‌های-مختلف-دقت-نظر-بیشتری-بر-مسئله-حجاب-و-عفاف-داشته-باشند-باید-با-متکدیان-قانونی-برخورد-شود-
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار زنجان گفت: گفتند در استان زنجان تعداد زباله گردی کمتر از انگشتان دست است اگر در حوزه زنان حتی یک مورد هم باشد باز هم زیاد است و دستگاه های متولی باید به فکر باشند.

به گزارش موج رسا; ابوالفضل رفیعی امروز در جلسه کارگروه اجتماعی، فرهنگی و زنان استان زنجان ضمن تبریک سالروز ازدواج حضرت علی‌(ع) و فاطمه زهرا(س) اظهار داشت: با اینکه اقداماتی در راستای پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی در استان انجام شده است اما تشکیل قرارگاه فرهنگی برای هم‌افزایی بین دستگاه‌ها و آزاد‌سازی امکانات برای دسترسی عموم و به عنوان یک ظرفیت عملیاتی برای پیگیری مصوبات به کار گرفته خواهد شد.

وی با تاکید بر اینکه باید بر اصل عدالت در توزیع و به کارگیری امکانات تمرکز شود، افزود: باید تمام مناطق مختلف استان مخصوصا اقشار کم‌برخوردار بتوانند دسترسی به امکانات مختلف داشته باشد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار زنجان در خصوص مسئله حجاب و عفاف نیز یادآور شد: باید در بحث‌های فرهنگی توجه جدی شود و بتوان امر مقدس حجاب را ترویج داد و در این راستا برنامه‌های مختلفی نیز انجام شده و در حال انجام است.

وی با بیان اینکه مدیران دستگاه‌های مختلف باید دقت نظر بیشتری بر مسئله حجاب و عفاف داشته باشند، تصریح کرد: باید مراکزی برای عرضه محصولات حجاب و عفاف اختصاص داده شود و این موضوع بیشتر ترویج یابد.

رفیعی در ارتباط با موضوع تکدی‌گری یادآور شد: وجود متکدیان جلوه زشتی به شهر می‌دهند بنابراین اگر تکدی‌گری جرم است باید متکدیان جمع‌آوری شوند و طبق قانون مورد برخورد قانونی گیرند.

وی با بیان اینکه مسئول آسیب‌های اجتماعی سازمان بهزیستی است گفت: باید هرگونه برنامه‌ریزی‌های لازم انجام شود تا در مواردی که افراد نیاز به تامین معیشت دارند از طریق قانونی پیگیری و اقدامات لازم انجام شود.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار زنجان با بیان اینکه خوشبختانه در استان موضوع زبالگردی چندان رواج ندارد و کمتر از تعداد انگشتان دست است، گفت: گفتند در استان زنجان تعداد زباله گردی کمتر از انگشتان دست است اگر در حوزه زنان حتی یک مورد هم باشد باز هم زیاد است و دستگاه های متولی باید به فکر باشند.

حجت‌الاسلام علی یوسفی نیز در ادامه این جلسه با اشاره به اینکه یکی از جدی‌ترین زمینه‌های بروز آسیب اجتماعی، ضعف معنوی است، اظهار داشت: یکی از جدی‌ترین مسائلی که می‌تواند در مقابل آسیب‌ها استان را بیمه کرده و مانع بسیاری از آسیب‌ها شود موضوع نماز است.

وی با بیان اینکه شاید در اذهان همیشه این موضوع مطرح است که عمده آسیب‌های اجتماعی از فقر و عدم اشتغال نشات می‌گیرد، افزود: اما مهم‌ترین دلیل این معضل فقر فرهنگی است.

رئیس ستاد اقامه نماز استان زنجان با اشاره به اینکه در ۱۰ مدرسه دخترانه و ۱۰ مدرسه پسرانه در مناطق کم برخودار در سطح استان طرح به رنگ قنوت برای ۵ هزار دانش‌آموز اجرا شده است، گفت: مربیان به دانش‌آموزان در ارتباط هستند و این طرح نقش مثبتی را به لحاظ هدایت فرهنگی دانش آموزان داشته است.

این مسئول خاطر نشان کرد: چیزی که در استان نیاز است و برای آن برنامه‌ریزی می‌شود سند راهبردی ۵ ساله نماز است که ابلاغیه وزارت کشور بوده و از شورای اقامه نماز استان این امر درخواست شده است و باید سریع آماده شود که در این سند برنامه‌ها به صورت ترویجی خواهد بود.   وی با بیان اینکه متاسفانه حمایت از ستاد اقامه نماز در استان زنجان ضعیف است، خاطر‌نشان کرد: ستاد اقامه نماز استان زنجان تنها ستادی در کشور است که فاقد ساختمان اداری است.

حجت‌الاسلام یوسفی با انتقاد از اینکه به برنامه‌های فرهنگی اعتباری اختصاص داده نمی‌شود، گفت: بودجه‌ای که لازم است تا از منابع دریافت شود کم می‌باشد اما همراهی و حمایت‌های لازم وجود ندارد.

وی با بیان اینکه استان زنجان جزو نخستین استان‌ها در عملکرد ستاد اقامه نماز است، عنوان کرد: در تهیه سند راهبردی و در برنامه‌ریزی‌های آن استان زنجان جزو معدود استان‌هایی است که در این امر دخالت دارد اما به لحاظ اعتبار شرایط مناسب نیست./ب

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر