logo
امروز : جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۴:۰۹
[ شناسه خبر : ۲۷۱۶۴ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 4 دقیقه ]
نایب رئیس اول مجلس: ارز ۴۲۰۰ برای بسیاری آب و نان شد اما برای مردم نه

قطار دولت روحانی از ریل انقلاب خارج شد/ در هیچ جای دنیا فضای مجازی بدون قانون نیست

قطار-دولت-روحانی-از-ریل-انقلاب-خارج-شد-در-هیچ-جای-دنیا-فضای-مجازی-بدون-قانون-نیست
نایب رئیس اول مجلس شورای اسلامی گفت: ما هر چه به دولت قبل می‌گفتیم دست به دست هم دهیم و کمک کنیم تا امور کشور پیش برود، اما آنان قبول نمی‌کردند.

به گزارش موج رسا; علی نیکزاد، نایب رئیس اول مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرگزاری مهر می گوید: ما به دولت سابق می‌گفتیم قانون اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها و صیانت از حقوق ملت ایران تصویب شده، یک قانون مترقی است و می‌تواند به شما در پای میز مذاکره قدرت دهد، اما دولت قبل این قانون را ابلاغ نکرد در حالی که مقام معظم رهبری فرمودند قانون اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها و صیانت از حقوق ملت ایران، قانون خوبی است.

به گزارش جهان نيوز، بخش هایی از اظهارات نیکزاد را در ادامه خواهید خواند:

*در دولت سابق، قطار دولت از ریل انقلاب خارج شد که برای آنکه این قطار به ریل انقلاب بازگردد و مسائل کشور سروسامان پیدا کند، باید به دولت فرصت داد.

*رئیس جمهور همواره بین مردم است، مبارزه با فساد، خدمت به مردم و اقتدار در عرصه بین‌المللی را مورد توجه قرار می‌دهد. چندی پیش همه شاهد بودیم که رئیس جمهور به محض اینکه از مسکو به ایران رسید راهی پاستور نشد، بلکه برای پیگیری وضعیت سیل‌زدگان به کرمان رفت. این مسئله به خوبی نشان‌دهنده عزم راسخ دولت سیزدهم برای کار و خدمت به مردم است.

*استیضاح‌هایی که الان در مجلس مطرح است، استیضاح سیاسی نیست، بلکه مربوط به عملکرد وزرا است. همکاران ما در مجلس بیشتر می‌خواهند به دولت کمک کنند و پیگیری موضوعات کاری در استیضاح یک وزیر ممکن است تلنگری برای آن وزیر باشد تا روند کاری خود را تغییر دهد.

*ما هر چه به دولت قبل می‌گفتیم دست به دست هم دهیم و کمک کنیم تا امور کشور پیش برود، اما آنان قبول نمی‌کردند. نمی‌خواهم پشت سر گذشتگان حرف بزنم اما مثالی در این مورد مطرح می‌کنم. ما به دولت سابق می‌گفتیم قانون اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها و صیانت از حقوق ملت ایران تصویب شده، یک قانون مترقی است و می‌تواند به شما در پای میز مذاکره قدرت دهد، اما دولت قبل این قانون را ابلاغ نکرد در حالی که مقام معظم رهبری فرمودند قانون اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها و صیانت از حقوق ملت ایران، قانون خوبی است.

*حسن روحانی حتی برای ارائه لایحه بودجه سال ۱۴۰۰ هم در مجلس حضور نیافت، در حالی که رئیسی در این مدت کوتاه، چندین بار در مجلس حضور یافته است.

*ارز ۴۲۰۰ تومانی برای بسیاری آب و نان شد اما برای مردم نه آب شد و نه نان. ارز ۴۲۰۰ تومانی سبب فساد شد و قرار بر این بود زمانی که دولت ارز ۴۲۰۰ تومانی را به اشخاص حقیقی و حقوقی می‌دهد، ما تأثیر آن را بر کالاهای اساسی و سر سفره مردم ببینیم اما این اتفاق نیفتاد.

*حداقل ۴۰ درصد جمعیت کشور مستأجر هستند و در حال حاضر درصد بالایی از درآمد یک سرپرست خانوار به خصوص در کلان شهرها صرف تهیه مسکن می‌شود. در کلان شهرها امکان ندارد یک کارمند، کارشناس و حتی مدیر با حقوق خود بتواند خانه‌ای را در قسمت متوسط شهر اجاره کند.

*بانک‌ها تسهیلات لازم برای ساخت مسکن را نمی‌دهند و همین مسئله باعث عدم پیشرفت ساخت مسکن در کشور شده است

*علت اینکه نسخه اولیه طرح صیانت به شورای عالی فضای مجازی ارجاع شده، این است که شورای عالی فضای مجازی یک شورای بالادستی است و باید در این مورد اعلام نظر کند. بنابراین طرح صیانت در مجلس مسکوت نشده است.

*در هیچ جای دنیا فضای مجازی بدون قانون نیست اما عده‌ای به ناحق گفتند که مجلس قصد دارد اینترنت را قطع کند

*تعدادی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی به مردم وعده داده بودند که در عمل شفافیت را مورد توجه قرار می‌دهند. چندین بار طرح شفافیت در کمیسیون‌ها و صحن مجلس مطرح و بررسی شد و در نهایت طرح شفافیت قوای سه‌گانه در مجلس به تصویب رسید. اگر مصوبات مجلس با شرع مقدس اسلام و قانون اساسی مغایرت داشته باشد، معمولاً شورای نگهبان ایراداتی به آن مصوبات می‌گیرد. قطعاً ایرادات شورای نگهبان به طرح شفافیت قوای سه‌گانه رفع خواهد شد و کمیسیون‌های مربوطه آن ایرادات را رفع می‌کنند و اعتقاد بنده آن است که به زودی بحث شفافیت قوای سه‌گانه تبدیل به قانون خواهد شد.

منبع: جهان نیوز

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر