logo
امروز : پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۲۰:۵۱
[ شناسه خبر : ۲۷۱۵۲ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
رئیس اتحادیه صادرکنندگان استان زنجان:

تک‌نرخی شدن نرخ ارز در بلندمدت، بازرگانی خارجی را افزایش خواهد داد/ اقدام اخیر دولت در اعطای مجوز به خرید نرخ توافقی ارز صادرکنندگان، التهابات بازار را کاهش داد

تک‌نرخی-شدن-نرخ-ارز-در-بلندمدت،-بازرگانی-خارجی-را-افزایش-خواهد-داد-اقدام-اخیر-دولت-در-اعطای-مجوز-به-خرید-نرخ-توافقی-ارز-صادرکنندگان،-التهابات-بازار-را-کاهش-داد
رئیس اتحادیه صادرکنندگان استان زنجان با اشاره به دستور اخیر بانک مرکزی مبنی بر خرید ارز صادرکنندگان با نرخ توافقی از سوی صرافی‌ها گفت: این اقدام دولت، حرکتی مطلوب در راستای کنترل نرخ ارز است.

به گزارش موج رسا; به نقل از روابط عمومی اتحادیه صادرکنندگان استان زنجان، مهدی رنگ‌رونا با بیان اینکه دستور اخیر بانک مرکزی موجب کاهش التهابات بازار ارز ناشی از اخبار سیاسی بود، تصریح کرد: خوشبختانه روند ثابتی با آرامش بر بازار حاکم شده و صادرکنندگان نیز توانستند ارزهای خود را با نرخ توافقی به صراف‌ها بفروشند.

وی با بیان اینکه نرخ توافقی فروش ارز صادرکنندگان به صرافی‌ها نرخی مابین نرخ سامانه نیما و بازار آزاد است، گفت: این مهم همواره دغدغه صادرکنندگان بوده که این اقدام، گَپ و ضرر صادرکننده بود که موجب می‌شد تا جاذبه صادرات و حاشیه سود حوزه صادرات فاصله داشته و ضرر برای صادرکننده ایجاد می‌کرد.

رنگ‌رونا با بیان اینکه با این دستور، فاصله این نرخ‌ها کم شد و صادرکنندگان ارزهای خود را در اختیار صرافان قراردادند، افزود: این مهم در پایان موجب می‌شود تا عرضه و تقاضا به یک تعادل رسیده و اخبار کمتر بر بازار اثر منفی داشته باشد.

رئیس اتحادیه صادرکنندگان استان زنجان با تاکید بر اینکه نرخ ارز باید تک‌نرخی شود، اظهار کرد: عرضه و تقاضا قیمت بازار را مشخص می‌کند و به صورت دستوری نمی‌توان کنترل موثری بر بازار داشت.

عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی ایران با بیان اینکه دانشجویان و مسافران خارج از کشور، عمده مصرف‌کنندگان و دولت و صادرکنندگان دریافت‌کنندگان اصلی ارز هستند، گفت: بنابراین نرخ ارز اگر به یک نقطه ثبات رسیده و تک‌نرخی شود به اهداف بلندمدت در حوزه بازرگانی خارجی دست پیدا خواهیم کرد.

رنگ‌رونا اقدام اخیر دولت در حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی را اقدامی مثبت ارزیابی کرد و افزود: با وجود همه فشارها حذف ارز ترحیهی باید زودتر اتفاق می‌افتاد و دولت با این اقدام، یارانه را مستقیم به دست مصرف‌کننده می‌رساند که امید است تبعات آن نیز با تدابیر خاص دولت برای اقشار مردم به کمترین میزان برسد.// آ

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر