logo
امروز : شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۷:۴۳
[ شناسه خبر : ۲۷۱۴۴ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 4 دقیقه ]
امام جمعه سلطانیه:

حقوق بشر ابزاری در دست آمریکا برای جنایت است/ ازدواج امام علی (ع) و حضرت زهرا (س) الگو جوانان

حقوق-بشر-ابزاری-در-دست-آمریکا-برای-جنایت-است-ازدواج-امام-علی-(ع)-و-حضرت-زهرا-(س)-الگو-جوانان
امام جمعه سلطانیه گفت: حقوق بشر ابزاری در دست آمریکا برای جنایت است و مدعیان حقوق بشر با شعار حقوق بشر، در عمل حقوق بشریت را پایمال می کنند.

به گزارش موج رسا; حجت الاسلام حسینی نسب امام جمعه سلطانیه در خطبه های نمازجمعه با توصیه به تقوای الهی و دوری از گناه و معصیت، اظهار کرد: انتخاب مادر شایسته از حقوق فرزندان است.

وی به مسئله اجاره نشینی و مستاجران اشاره کرد و با بیان اینکه اجاره نشینی به یک مشکل برای مستاجران تبدیل شده، ابراز کرد: مسئولان تدبیر کنند و صاحبخانه ها هم ترحم نمایند و کرامت مستاجران را حفظ کنند.
امام جمعه سلطانیه با قدردانی از صاحبخانه های آسان گیر و منصف، با اشاره به روایتی از امام صادق علیه‌السلام که می فرماید: اگر کسی خانه اضافه ای داشته باشد و مومنی به آن نیاز داشته باشد و از او دریغ کند خداوند او را در بهشت ساکن نمی کند، و فتوای جدید مقام معظم رهبری در این باره که اگر صاحبخانه راضی هم نباشد، نماز و روزه مستاجر صحیح است، تصریح کرد: قانون مصوب سران قوا در مورد اجاره بها باید رعایت شود و بنگاه داران نباید بیشتر از مبلغ مصوب بنویسند.
حسینی نسب با تبریک اول ذیحجه سالروز ازدواج امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام و حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها و روز ازدواج، و با بیان اینکه مراسم ازدواج آن دو نور الهی بعد از ۱۴۴۰ سال هم از جهت مهریه و جهیزیه و هم از لحاظ مراسم ازدواج، الگوی زوجین است، عنوان کرد: اساس ازدواج در اسلام سادگی است و ملاک خوشبختی زوجین محبت است و هرگز تشریفات و مهریه های سنگین ملاک خوشبختی نیست.
خطیب جمعه سلطانیه با بیان اینکه تشریفات و تجملات و سختگیری ها در کنار مسائل و مشکلات اقتصادی باعث بالا رفتن سن ازدواج شده، ادامه داد: آسان گرفتن ازدواج مانع بالا رفتن سن ازدواج می شود.
حسینی نسب مسکن و کمک هزینه های ازدواج را از مشکلات جوانان برشمرد و افزود: بانک‌ها زوجین را در پرداخت وام ازدواج سرگردان نکنند.
وی مراسم ازدواج بدون گناه و تشریفات را یک ازدواج اسلامی دانست و با بیان اینکه وقتی حضرت زهرا (س) را به سمت منزل امیرالمؤمنین علیه السلام حرکت دادند پیامبر فرمود: شادی کنید اما کاری نکنید که خداوند راضی نباشد یعنی گناهی مرتکب نشوید، اضافه کرد: گناه و تشریفات و تجملات جنبه قدسی ازدواج را زائل می کند.
حسینی نسب با شمردن جنایات آمریکا و ایادی استکبار در ایران اسلامی از ششم تا دوازدهم تیر دهه ۶۰ ، از جمله ترور مقام معظم رهبری در ۶ تیر و ترور و شهادت شهید بهشتی و هفتاد و دو تن از یارانش در ۷ تیر سال ۶۰، شهادت ایت الله صدوقی چهارمین شهید محراب در سال ۶۱، بمباران سردشت با ۱۱۰ شهید و ۵ هزار مجروح در سال ۶۶ و سرنگونی هواپیمایی مسافربری ایران با ۲۹۰ سرنشین و اهدای مدال به جنایتکار این جمایت در سال ۶۷، و با بیان اینکه این هفته، هفته حقوق بشر آمریکایی نامگذاری شده تا جنایات آمریکا از حافظه ملت ایران پاک نشود، افزود: حقوق بشر ابزاری در دست آمریکا برای جنایت است و مدعیان حقوق بشر با شعار حقوق بشر، در عمل حقوق بشریت را پایمال می کنند.
امام جمعه سلطانیه هفته مالیات را مورد اشاره قرار داد و با بیان اینکه مالیات چیز جدیدی نیست و در سیره ائمه معصومین علیهم السلام هم بود، و مالیات در واقع هزینه اجتماعی مردم در برابر بهره برداری و استفاده از امکانات و منابع کشور است و اگر دولت از دریافت مالیات محروم شود، برای تامین بودجه با مشکل مواجه می شود، ابراز کرد: باید عدالت مالیاتی محقق شود و عدالت مالیاتی زمانی واقع می شود که معیار مالیات برای همگان یکسان باشد و استثنا کردن افراد پردر آمد از مالیات خلاف عدالت مالیاتی است. 
حسینی نسب با گرامیداشت ۱۵ تیر سالروز اقامه اولین نماز جمعه در سلطانیه در سال ۸۶،  نماز جمعه را از دستاوردهای انقلاب و تربیون مردم دانست و با اشاره به آغاز تکمیل پروژه مصلای پیامبر اعظم (ص) سلطانیه با کمک های مردم خیّر و نیکوکار و با بیان اینکه برای سقف ریزی آن به حدود یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان اعتبار نیاز است که تقریبا تامین شده، گفت: تاکنون هیچ اعتبار دولتی به پروژه اختصاص داده نشده و در سفر استاندار زنجان نیز هیچ قول کمکی داده نشد و لذا جهت تکمیل به همت مردم خیّر نیازمند است.//ک

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر