logo
امروز : پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۳:۰۴
[ شناسه خبر : ۲۷۱۱۲ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 1 دقیقه ]
معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان در گفت‌و‌گو با موج‌رسا خبرداد

نظارت بر برداشت گندم توسط ۵۰ اکیپ از کارشناسان کشاورزی در استان زنجان

نظارت-بر-برداشت-گندم-توسط-۵۰-اکیپ-از-کارشناسان-کشاورزی-در-استان-زنجان-
معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان گفت: ۵۰ اکیپ‌ نظارت بر برداشت گندم که از کارشناسان کشاورزی هستند بر روند برداشت محصول گندم در سطح استان که توسط ۸۰۷ کمباین بومی و قریب به ۲۰۰ کمباین مهاجر انجام می‌شود، نظارت دارند.

اکبر طیبی در گفت‌وگو با خبرنگار موج رسا; با اشاره به اینکه ۳۰۹ هزار هکتار از اراضی استان زنجان زیر کشت گندم رفته است، اظهار داشت: ۲۹۱ هزار هکتار از سطح مذکور مربوط به کشت گندم دیم است.

وی با بیان اینکه تولید محصول استراتژیک گندم در شرایط حاضر بسیار حایز اهمیت است، افزود: تمام تلاش به کارگرفته شد تا کمترین میزان آسیب به محصول وارد شود و در این راستا امسال در سطح استان رکورد مبارزه با سن گندم شکست که این مبارزه خود دلیلی برای تولید گندم با کیفت بالا با سن زدگی پایین است چراکه سن و پوره آن در هر مرحله از رشد گندم می‌توانند خسارت چشمگیری را به لحاظ کیفی و کمی ببار آوردند.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان با بیان اینکه امیدواریم بتوانیم ۲۹۰ هزار تن محصول با کیفیت گندم از مزارع استان برداشت نماییم، گفت: برای برداشت بهینه گندم هماهنگی با ۳۵ مرکز خرید انجام شده است و چندین مرکز نیز هم‌اکنون در برخی شهرستان‌ها در حال خرید با قیمت دولتی هستند.

وی خاطر نشان کرد: ۵۰ اکیپ‌ نظارت بر برداشت گندم که از کارشناسان کشاورزی هستند بر روند برداشت محصول گندم در سطح استان که توسط ۸۰۷ کمباین بومی و قریب به ۲۰۰ کمباین مهاجر انجام می‌شود، نظارت دارند.

طیبی ابراز داشت: امسال استان زنجان نیز مشمول طرح جهش تولید در دیمزار‌ها شده بود که قریب به ۲۰۰ هزار هکتار از مزارع گندم از مزایای طرح بهره برد و امیدواریم در سال‌های پیشرو نیز بتوانیم در سطح بالاتری از مزایای این طرح استفاده نماییم./ب

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر