logo
امروز : جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۳:۱۴
[ شناسه خبر : ۲۷۰۹۳ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 5 دقیقه ]
معاون استاندار زنجان در گفت‌وگو با موج رسا:

آمریکا معیارهای دوگانه برای تعریف حقوق بشر دارد/ آمریکا با معیارهای دوگانه و هژمونی رسانه‌ای در صدد توجیه اقدامات ضد بشری خود است

آمریکا-معیارهای-دوگانه-برای-تعریف-حقوق-بشر-دارد-آمریکا-با-معیارهای-دوگانه-و-هژمونی-رسانه‌ای-در-صدد-توجیه-اقدامات-ضد-بشری-خود-است
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار زنجان با بیان اینکه آمریکا معیارها دوگانه برای تعریف حقوق بشر دارد، گفت: طبق نگاه، تعریف و معیارهای حقوق بشر آمریکایی ممکن است اقدامی در نقطه‌ای از دنیا در راستای حقوق بشر و همان اقدام در نقطه‌ای دیگر علیه حقوق بشر باشد.

ابوالفضل رفیعی در گفت‌وگو با خبرنگار موج رسا; اظهار داشت: آمریکا نسبت به بحث حقوق بشر اگر نگوییم معیارهای چندگانه، حداقل معیارهای دوگانه دارد و با نگاه و رویکرد خودش حقوق بشر را تعریف می‌کند.

وی با بیان اینکه طبق نگاه، تعریف و معیارهای حقوق بشر آمریکایی ممکن است اقدامی در نقطه‌ای از دنیا در راستای حقوق بشر و همان اقدام در نقطه‌ای دیگر علیه حقوق بشر باشد، خاطرنشان کرد: آمریکا از این دوگانگی در معیارها و تعریف تروریسم و مباحث مشابه در دنیا سوءاستفاده کرده و متعاقب تعاریف خودش مطرح می‌کند.

رفیعی با بیان اینکه آمریکا خودش سردمدار هر مساله‌ای به نام حقوق بشر در زیر سوال بردن و تضییع حقوق بشر در کل دنیا است، تصریح کرد: آمریکا کشوری است که در هر نقطه‌ای از دنیا که منافعش ایجاب کند به راحتی حقوق آن ملت‌ها را زیر سوال برده و در واقع در زیر پنجه‌های عقاب معروف آمریکایی لِه می‌کند.

وی افزود: آمریکا مرکتب جنایت‌های بسیاری می‌شود و حقوق ملت‌ها را از بین می‌برد اما با توجه به هژمونی رسانه‌ای و ابزارهای تبلیغاتی خود، توجیه قابل قبولی برای تمام اقدامات را در راستای مظاهر طرفداری از حقوق بشر و دموکراسی برای افکار عمومی هم در داخل کشورشان و هم به‌خصوص برای سایر کشورها می‌تراشد و هه نوعی برای جنایت‌های خود مشروعیت می‌بخشد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار زنجان با اشاره به جنایت‌هایی که آمریکا علیه ملت ایران و تمام ملت‌های مسلمان و آزاده در سراسر دنیا از جمله افغانستان، عراق، لیبی، فلسطین، سوریه و کشورهای آفریقایی انجام می‌دهد، گفت: آمریکا تمام این جنایت‌ها را با ابزار رسانه‌ای توجیه می‌کند و با بهانه‌های واهی از روکش مخملی و ادبیات دموکراسی برای توجیه و پوشش جنایت‌هایش استفاده می‌کند.

وی با بیان اینکه آمریکا به بهانه‌های مختلف از جمله پیاده کردن دموکراسی، مقابله با سلاح‌های شیمیایی و از بین بردن تروریسم به کشورهای مختلف حماه می‌کند، ابراز کرد: این در حالی است که سال‌ها بعد مشخص شده که همه این اقدامات از اساس، غلط بوده و اطلاعات نادرست توسط آمریکا داده است.

رفیعی با بیان اینکه ترورهایی که در سطح دنیا انجام شده، زبانزد بوده و یا خود آمریکا مستقیم انجام داده و یا از آن‌ها حمایت کرده است، اظهار داشت: یکی از مسئولان اسبق آمریکایی گفته بود به این علت در آمریکا اغتشاش، آشوب و بحران نیست که سفارت آمریکا در خود آمریکا قرار ندارد.

وی خاطرنشان کرد: آمریکا در هر نقطه‌ای از دنیا که سفارت و رد پایی دارد و زمینه نفوذ در آن ایجاد شده آن را زمینه‌ای برای چپاول ملت‌ها و ایجاد آشوب، بلوا و اغتشاش تبدیل کرده و علی‌رغم نظر تمام آن ملت‌ها سعی دارد افراد دست‌نشانده و وابسته خود را بیاورد.

رفیعی با بیان اینکه معیارهایی که آمریکا برای دفاع از حقوق بشر مطرح می‌کند، خنده‌دار است، افزود: این معیارها به هیچ عنوان از دید آگاهان، پنهان نبوده و خنده‌دار است و همگان از معیارهای دوگانه آمریکا آگاه‌اند و می‌دانند که اهداف دیگری در پس پرده است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار زنجان با اشاره به جنیت‌های مختلف آمریکا در کشورمان گفت: انجام 17 هزار ترور در داخل ایران، حمایت از حمله رژیم بعث عراق و صدام در جنگ تحمیلی و تلاش برای حفظ رژیم فاسد پهلوی قبل از انقلاب از جمله این جنایت‌ها است ضمن اینکه آمریکا به بسیاری از قراردادها عمل نکرده و حقوق ملت ایران را پایمال کرده است.

وی خاطرنشان کرد: حمایت از ترورها، اجازه پناهنده شدن به خائنین، سرنگونی هواپیمای مسافربری در 12 تیر 1367 به بهانه واهی که تمام سرنشینان آن به شهادت رسیدند و علی‌رغم بازتاب‌های جهانی که داشت با افتخار از ناخدای ناو وینسز تجلیل کردند که همه این‌ها بخش دیگری از جنایت‌های آمریکا علیه کشورمان است.

رفیعی با بیان اینکه آمریکا اقدامات بسیاری به عنوان دفاع پیش‌دستانه انجام داده و به خودش مشروعیت می‌دهد برای اینکه به کشوری حمله کند که احتمالا خطری در آنجا برایشان خواهد بود، اظهار داشت: اهداف امریکایی‌ها کاملاً برای ملت‌های مسلمان و مظلوم جهان نخ‌نما و روشن شده اما متاسفانه کماکان با توجه به هژمونی و ابزارهای رسانه‌ای، نظامی و اقتصادی اهداف خود را پیگیری می‌کند.

وی با تاکید بر اینکه آمریکا با ادبیات رسانه‌ای، مباحث مربوط به حقوق بشر را راضی می‌کند و به ظاهر به عنوان ارزش‌هایی در بخشی از جهان، استفاده ابزاری می‌کند، تصریح کرد: تحریم اقتصادی آمریکا علیه ملت ایران مسجل شده که نمونه آن ممانعت و محدود کردن ورود دارو و مسائل حداقلی به عنوان کف نیازهای بشری و تمام جوامع است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار زنجان با بیان اینکه آمریکا مدت‌ها از ورود دارو به کشورمان ممانعت کرده و اجازه ورود نداد، گفت: به زبان مطرح می‌کنند که مانعی نیست اما مکانیزم تحریم‌ها به‌گونه‌ای است که اجازه جریان آزاد و مناسب انتقال دارو و تجهیزات نه تنها به ایران بلکه به تمام کشورهای آزادی‌خواه داده نمی‌شود.

وی با اشاره به ترور ناجوانمردانه سردار شهید حاج قاسم سلیمانی توسط آمریکا در کشور ثالث اظهار داشت: متاسفانه مقام رسمی یک کشور، ترور سردار سلیمانی را با افتخار و البته بلاهت و حماقت قبول کرد و به عنوان یکی از موفقیت‌هایشان قلمداد کردند در صورتی که اقدامی کاملا جنایتکارانه بود و تمام این خون‌ها علیه بنیان رژیم آمریکا تمام خواهد شد.

رفیعی با اشاره به حمایت آمریکا از ائتلاف سعودی علیه مردم یمن یا حمایت همیشگی‌اش از رژیم صهیونیستی در حمله به مردم مظلوم مظلوم فلسطین خاطرنشان کرد: تمام این مسائل و حوادث و جنایت‌های مشابه آن در دنیا یک کتاب قطور از اقدامات ضد بشری و ضد حقوق بشری آمریکا است که با معیارهای دوگانه در صدد توجیه این اقدامات هستند.// آ

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر