logo
امروز : جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۴:۳۶
[ شناسه خبر : ۲۷۰۸۷ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 4 دقیقه ]
معاون وزیر آموزش و پرورش خبرداد

برگزاری برنامه‌های تابستانی برای 15.5 میلیون دانش آموز در سراسر کشور/ هیچ کدام از فعالیت‌ها بدون حضور معلم، اثرگذار نیست

برگزاری-برنامه‌های-تابستانی-برای-15.5-میلیون-دانش-آموز-در-سراسر-کشور-هیچ-کدام-از-فعالیت‌ها-بدون-حضور-معلم،-اثرگذار-نیست-
معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش با تاکید بر اینکه سیاست کلی برنامه‌های تابستانی وزارت آموزش و پرورش، مشارکت حداکثری دانش‌آموزان است، گفت: برگزاری سفرهای تربیتی یک‌روزه و برگزاری اردوی زیارت‌اولی‌ها برای دانش‌آموزان مناطق کمتربرخوردار و محروم در نظر گرفته شده است.

به گزارش موج رسا; اصغر باقرزاده امروز در آیین افتتاح فعالیت‌های تابستانی کشور در زنجان اظهار داشت: جهاد تبیین یعنی داشته‌ها و ویژگی‌های خود را به خوبی شناخته و مسلط باشیم و بتوانیم داشته‌های خود را بیان کنیم.

وی با بیان اینکه شور و شعور حسینی در زنجان منحصر به ایام محرم نیست، خاطرنشان کرد: تنفس در زنجان در فضای معنوی، مهربانی، شور، شعور و رحمت است و شور و حال معنوی موجود در زنجان برگرفته از معنویت اهل بیت(ع) است.

باقرزاده با بیان اینکه ماه ذی‌القعده متعلق به حضرت امام رضا(ع) است، افزود: امام رضا(ع) فرمودند به خداوند خوش‌گمان باشید چرا که خداوند فرموده که من با بندگانم مثل گمان‌های آن‌ها رفتار می‌کنم.

معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش در ادامه با بیان اینکه اوقات فراغت در ذهن لسان انسان‌های عادی و تربیت‌نشده به عنوان پُر کردن یک زمان به‌صورت باری به هر جهت است، گفت: اما اوقات فراغت در لسان مربیان و معلمان، زمانی برای اثرگذاری بیشتر بر روی بچه‌ها و داشتن برنامه خوب تربیتی است.

وی با بیان اینمکه دلیل این امر نیز آیه «فَاذا فَرَغتَ فانصب» است و هدف از کلمه اردو، سفرهای تربیتی هدفمند است، اظهار داشت: یکی از رویکردهای برنامه‌های تابستانی امسال، مشارکت در طراحی برنامه‌ها است که به استان‌ها اختیار داده شده تا به اقتضای شرایط هر منطقه برنامه‌ریزی کنند.

وی با تاکید بر اینکه سیاست کلی برنامه‌های تابستانی وزارت آموزش و پرورش، مشارکت حداکثری دانش‌آموزان است، خاطرنشان کرد: برگزاری سفرهای تربیتی یک‌روزه و برگزاری اردوی زیارت‌اولی‌ها برای دانش‌آموزان مناطق کمتربرخوردار و محروم در نظر گرفته شده است.

معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه یکی دیگر از سیاست‌ها طلب یاری از نهادهای غیر از آموزش و پرورش است، ابراز کرد: آموزش و پرورش شاید به لحاظ کمیت و کیفیت نیرو دچار مشکل باشد که به همین دلیل، دست یاری به سوی نهادای غیر از آموزش و پرورش دراز می‌کنیم چرا که در صورت امکان اگر کمک و پشتیبانی صورت پذیرد، تعداد بیشتری از دانش‌آموزان را می‌تواند شامل شود.

وی با بیان اینکه 15.5 میلیون دانش‌آموز در سراسر کشور آماده بهره‌مندی از برنامه‌های تابستانی هستند که به خوبی باید برنامه‌ریزی شود، گفت: امکانات وزارت آموزش و پرورش در این زمینه کفاف نمی‌دهد لذا دست یاری به سوی دیگر نهادها داریم.

باقرزاده افزود: تعدادی از دارالقرآن‌ها و اردوگاه‌ها آمادگی اجرای برنامه‌هایی دارند که دانش‌آموزان به‌صورت آزادانه بتوانند فعالیت مورد علاقه خود را انتخاب کنند ضمن اینکه برنامه حفظ قرآن کریم در دارالقرآن‌ها و همچنین در فضای مجازی نیز شروع می‌شود.

وی با اشاره به طرح سکوی ایران قوی خاطرنشان کرد: دانش‌آموزان در پایان دوره فعالیت‌های تابستانی، آورده‌هایی دارند که در سکوی ایران قوی به نمایش می‌گذارند تا این سکو، فرصتی برای عرضه و ارائه توانمندی‌های دانش‌آموزان باشد.

باقرزاده بیان کرد: برنامه متمرکز برای توانمند و حساس کردن مربیان و معلمان تربیتی در راستای احیای نقش تربیتی به‌صورت کشوری و منطقه‌ای داریم.

معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه برنامه‌های تابستانی مربوط به 4 تشکل سازمان دانش‌آموزی، اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان، بسیج دانش‌آموزی و جوانان هلال احمر است، گفت: 10 کار ویژه تابستانی متمرکز، 40 برنامه متمرکز کشوری، 7 برنامه مدرسه‌ای، 120 عنوان برنامه در فضاهای پرورشی و فرهنگی از جمله این برنامه‌ها است.

وی اظهار داشت: آنچه که مورد نظر است اینکه بعد از 2.5 سال فشاری که با شیوع ویروس کرونا به جامعه وارد شده بود با کمک خانواده‌ها بتوانیم دانش‌آموزان را نسبت به فعالیت‌های ورزشی حساس کنیم.

باقرزاده با اشاره به آغاز تثبیت یادگیری دانش‌آموزان خاطرنشان کرد: یک میلیون و 650 هزار دانش‌آموز مقطع ابتدایی و 4.5 میلیون دانش‌آموز مقطع متوسطه، تثبیت یادگیری را از 10 تیر آغاز می‌کنند تا در درس‌هایی که ضعیف هستند و یا وضعیت نامناسبی دارند بتوانند عقب‌مادنگی خود را جبران کنند.

وی افزود: دانش‌آموزان در دوره تثبیت یادگیری، عقب‌ماندگی‌های خود را جبران می‌کنند تا در اول مهرماه وارد پایه جدید تحصیلی شده و از پایه بعدی، جا نمانند.

معاون پرورش و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش تصریح کرد: هیچکدام از برنامه‌ها بدون حضور مربیان و معلمان، اثر ندارند چرا که انسان را انسان، تربیت می‌کند و بقیه موارد، ابزار هستند.

به گزارش موج رسا؛ لازم به ذکر است استان زنجان به عنوان دبیرخانه ستاد اجرایی فعالیت‌های تابستانی کشور انتخاب شده و آیین افتتاح امروز با حضور معاون پرورشی و فرهنگی وزیر و همچنین حضور مدیران کل و معاونان پرورشی و فرهنگی تمام استان‌ها به‌صورت ویدئوکنفرانس در سالن آمفی‌تئاتر کانون فرهنگی و تربیتی سهروردی زنجان برگزار شد.// آ

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر