logo
امروز : شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۲:۰۷
[ شناسه خبر : ۲۷۰۷۵ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 3 دقیقه ]
بازرس کل استان زنجان در گفت‌وگوی اختصاصی با موج رسا خبر داد؛

تشکیل ۱۸۰۰ پرونده در سال ۱۴۰۰/ ۳۳ میلیارد تومان به بیت المال برگشت

تشکیل-۱۸۰۰-پرونده-در-سال-۱۴۰۰-۳۳-میلیارد-تومان-به-بیت-المال-برگشت
بازرس کل استان زنجان با اشاره به ثبت یک هزار و830 شکایت و گزارش فساد در سال ۱۴۰۰، گفت: ۵۵ درصد از این گزارش ها مربوط به گزارش های فساد مردم از دستگاه های اجرایی بوده است.

بازرس کل استان زنجان در گفت‌وگوی اختصاصی با موج رسا; با بیان اینکه یکی از رویکردهای طرح تحول و تعالی قوه قضاییه هوشمندسازی است، اظهار کرد:  سازمان بازرسی کل کشور در راستای نظارت الکترونیکی قدم های مهمی برداشته است.

وی با اشاره به پایین بودن میزان مطالبه گری مردم زنجان در سال ۹۹، ابراز کرد: با تلاش‌های رسانه‌ای صورت گرفته میزان مطالبه‌گری مردم و ثبت گزارش های فساد توسط مردم در سامانه رسیدگی به شکایات و گزارشگران فساد بازرسی کل استان در سال 1400 افزایش پیدا کرد.
بازرس کل استان زنجان با بیان اینکه ۵۵ درصد از گزارش های رسیده به بازرسی کل استان زنجان مربوط به گزارش های  فساد مردمی از دستگاه های اداری و اجرایی است، تصریح کرد: این حجم از همکاری مردمی شایسته تقدیر بوده و از آن جایی که اولین ناظران مردم می باشند لذا ما همیشه در بین مردم و در کنار مردم هستیم.
خمسه با اشاره به راه‌اندازی و بهره‌برداری و ارتقا ی سامانه رسیدگی به شکایات و گزارش های فساد سازمان بازرسی کل کشور  ادامه داد: شهروندان زنجانی در هر ساعتی از شبانه روز می‌توانند به این سامانه مراجعه  و مطالبات و گزارش های فساد مستند خود از دستگاه های اداری و اجرایی را در آن ثبت کنند.
وی با اشاره به ثبت یک هزار و830 شکایت و گزارش فساد در سال ۱۴۰۰، افزود:  ۵۵ درصد از این گزارش ها مربوط به گزارش های فساد مردم از دستگاه های اجرایی بوده است.
بازرس کل استان زنجان با بیان اینکه دومین اقدام در حوزه هوشمندسازی سازمان بازرسی کل کشور، نظارت برخط بر نحوه انجام معاملات است، ابراز کرد: انجام معاملات دستگاه های اجرایی لازم است در سامانه مذکور درج گردد. 
وی با بیان اینکه یکی از رویکردهای خوبی که در این خصوص وجود داشت نظارت الکترونیک بر معاملات دستگاه های اداری و اجرایی بود که با این رویکرد توانستیم معاملاتی که ممکن بود در آینده محل ایراد باشد و یا فرآیند انجام معامله برخلاف مقررات قانونی بود جلو گیری کنیم، خاطر نشان کرد: از این طریق حدود ۳۳ میلیارد تومان به نفع دولت معاملات تجدید و ابطال شد.
خمسه با بیان اینکه یکی دیگر از اقدامات  هوشمند سازی، راه اندازی و بهره برداری از سامانه مدیران شایسته است که در زیر مجموعه سامانه های هوشمند سازمان بازرسی کل کشور راه اندازی شده است ، عنوان کرد: عملکرد های شاخص و نوین مدیران دستگاه های اجرایی در این زیر سامانه درج و بهره‌برداری می گردد.
وی تاکید کرد: مدیران دستگاه های اجرایی اطمینان داشته باشند باشند بازرسی استان در کنار اینکه  آسیب ها را شناسایی می نماید حتما به نقاط قوت هم پرداخته و این اقدامات مثبت را در سوابق مدیران دستگاه های اجرایی ثبت می کنیم.//ک

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر