logo
امروز : سه شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۲۱:۰۵
[ شناسه خبر : ۲۷۰۷۴ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان زنجان:

تا پایان سال ۲ هزار واحد مسکن روستایی استان زنجان مقاوم‌سازی می‌شود

تا-پایان-سال-۲-هزار-واحد-مسکن-روستایی-استان-زنجان-مقاوم‌سازی-می‌شود
مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان زنجان با بیان اینکه پرداخت تسهیلات به واحد‌های مسکونی روستایی فرسوده و غیر مقاوم در روستاهای کم برخوردار استان زنجان، اولویت اصلی بنیاد مسکن است،گفت: تا پایان سال ۲ هزار واحد مسکن روستایی استان زنجان مقاوم‌سازی می‌شود.

به گزارش موج رسا; و به نقل از روابط عمومی بنیاد مسکن رضا خواجه‌ای اظهار کرد: میزان کمک های بلاعوض از سوی حساب ۱۰۰ امام (ره ) برای تکمیل واحدهای مسکونی نیمه تمام روستایی در سال گذشته تعداد 874 فقره به مبلغ ۶۴ میلیارد ریال بوده، به طوری که در سه ماهه اول سال جاری نیز تعداد 28 فقره به مبلغ 2420 میلیون ریال از این محل برای تکمیل واحدهای مسکونی نیمه تمام روستایی پرداخت شده است.

وی افزود: تسهیلات طرح ویژه بهسازی و نوسازی مسکن روستایی اعتبارسال 1400 در استان زنجان با سهمیه تخصیصی ۵ هزار فقره و تعداد سهمیه ابلاغی ۴ هزارو ۲۳۰ واحد می باشد، که از این تعداد ۴ هزارو ۲۳۰ فقره معرفی به بانک و تعداد ۳ هزارو ۶۴۰ فقره، معادل ۸۶ درصد انعقاد قرارداد شده است.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان زنجان با بیان اینکه این تسهیلات در حال حاضر با کارمزد ۵ درصد و با بازپرداخت ۲۰ ساله است، گفت: سقف تسهیلات ۱۰۰ میلیون تومان است که به واحدهای مسکونی روستایی و شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر نفر اعطا می‌شود.

وی با بیان اینکه تسهیلات ۲۰۰ میلیون تومانی تا امروز به بنیاد مسکن استان ابلاغ نشده است؛ ابراز داشت: تا پایان سال پیش بینی می‌شود ۲ هزار واحد مسکونی در سطح استان مقاوم‌سازی شود.

خواجه‌ای تصریح کرد: زنجان از حیث مقاوم سازی مسکن‌های روستایی جزو استان‌های پیشرو کشور محسوب می‌شود به طوری که در این زمینه از متوسط کشوری بالاتر است.

وی با تاکید بر اینکه، این نهاد در ترویج فرهنگ مقاوم سازی در روستاها نقش تاثیرگذار و مهمی بر عهده دارد، خاطر نشان کرد: نظارت مستمر بنیاد مسکن در ساخت مسکن روستایی گامی مثبت در کاهش بروز خسارت‌های زمان بحران و سوانح طبیعی می باشد./ب

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر