logo
امروز : شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۱:۲۴
[ شناسه خبر : ۲۷۰۷۱ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 1 دقیقه ]
معاون دبیر کل کتابخانه‌های عمومی کشور:

کتابخانه بدون کتاب افتتاح می‌شود/ کمبود ۱۶ هزار کتابخانه در سراسر کشور

کتابخانه-بدون-کتاب-افتتاح-می‌شود-کمبود-۱۶-هزار-کتابخانه-در-سراسر-کشور
معاون دبیر کل کتابخانه‌های عمومی کشور با بیان اینکه کتابخانه بدون کتاب و کاملاً دیجیتال در کشور افتتاح می شود، گفت: کتابخانه پارک دانشجو تهران یکی از این کتابخانه هاست.

به گزارش موج رسا; سیدباقر میر عبداللهی در آیین تودیع و معارفه مدیر کل نهاد کتابخانه‌های استان زنجان با اشاره به اینکه وضعیت کتابخانه های استان زنجان مطلوب است، اظهار کرد: امیدوار هستیم با این تغییر مدیریتی وضعیت کتابخانه های استان زنجان بهتر از گذشته شود.

وی با بیان اینکه در حکم دبیرکل نهاد کتابخانه های کشور آمده است که کتابخوانی امروز یک واجب فرهنگی است، ابراز کرد: فرهنگ ذات شریف و مقدسی دارد.
معاون دبیرکل نهاد کتابخانه های عمومی کشور با بیان اینکه در برخی از نقاط کشور کتابخانه تنها نهاد فرهنگی در آن نقطه است، تصریح کرد: امروز کتابخانه به یک محل امن فرهنگی تبدیل شده است.
وی با بیان اینکه کتابخانه فقط محل امانت و یا تحویل کتاب نیست، عنوان کرد: کتابخانه محل ارائه خدمات کتابخوانی است.
میر عبداللهی با بیان اینکه کتابخانه بدون کتاب و کاملاً دیجیتال در کشور افتتاح می شود، ادامه داد: کتابخانه پارک دانشجو تهران یکی از این کتابخانه هاست.
وی با بیان اینکه طبق آمار بیش از ۳۷۰۰ کتابخانه در کشور وجود دارد، افزود: ۲۷۰۰ کتابخانه توسط نهاد کتابخانه های کشور را اداره می شود.
معاون دبیر کل کتابخانه‌های عمومی کشور با با اشاره به میزان کمبود کتابخانه در کشور، تاکید کرد: ۱۶ هزار کتابخانه در کشور چند تا به وضع مطلوب برسیم.
وی با اشاره به لزوم اصلاح قانون نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور، خاطر نشان کرد: این امر نیازمند همراهی وزارت فرهنگ و ارشاد، مجلس و سایر نهاد است.//ک

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر