logo
امروز : جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۹:۲۳
[ شناسه خبر : ۲۷۰۴۰ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 4 دقیقه ]
رئیس شورای اسلامی شهر زنجان:

تلاش شهرداری و شورا حل معضل ترافیک زنجان است/ فاز اول پروژه سبزه‌میدان تا اواسط پاییز به بهره‌برداری می‌رسد

تلاش-شهرداری-و-شورا-حل-معضل-ترافیک-زنجان-است-فاز-اول-پروژه-سبزه‌میدان-تا-اواسط-پاییز-به-بهره‌برداری-می‌رسد
رئیس شورای اسلامی شهر زنجان گفت: ترافیک در شهر زنجان واقعا مشکل بوده و به‌خصوص شهروندان در شهرک‌های اقماری دچار مشکل هستند و هزینه‌های تردد بالا رفته که سعی و تلاش شورا و شهرداری زنجان، مدیریت این موضوع است.

به گزارش موج رسا; منصور مرادلو، ظهر امروز در حاشیه مراسم افتتاح یوترن (دوربرگردان) امام حسن مجتبی(ع) شهر زنجان در جمع خبرنگاران اظهار داشت: وظیفه ما به عنوان نمایندگان مردم، پیگیری مطالبات شهروندان است که از بدو آغاز به کار شورای ششم، پیگیر این امر و پروژه‌های شهر بودیم و تلاش تک‌تک اعضای شورای شهر بر این بوده که با توجه به عهدی که با مردم می‌بندیم، پیگیر مطالبات مردم باشیم.

وی با بیان اینکه مردم زنجان سالیان سال در انتظار تعیین تکلیف پروژه سبزه‌میدان بودند، خاطرنشان کرد: این پروژه دارای نواقصات و مشکلاتی حتی در قرارداد اولیه بود که برخی از مشکلات را شورای پنجم حل کرد و برخی دیگر را شورای ششم تلاش کرد تا تامین مالی شود.

مرادلو با بیان اینکه آخرین قراردادی که با پیمانکار سبزه‌میدان بسته شده 89 میلیارد تومان است که سهم عظیمی از پروژه، تکمیل خواهد شد، افزود: کفسازی قسمت‌های شرقی و غربی در حال انجام است و تلاش بر این است تا دیوارهای فلزی که در سمت شرقی قرار گرفته بودند، جمع‌آوری شوند تا تردد همشهریان در این مسیر به سهولت انجام شود.

رئیس شورای اسلامی شهر زنجان با بیان اینکه صحن جنوبی پروژه نیز تامین اعتبار شده است، گفت: هر چند شهرداری در نورپردازی باید مقداری کار انجام دهد اما تلاش می‌شود که تا اواسط پاییز به جمع‌بندی برسانیم و شاهد افتتاح فاز اول باشیم چرا که پیشرفت فیزیکی پروژه بالا است و به‌خصوص در چند ماه اخیر با جدیت شهردار و نظارت مستمر شورای شهر، شاهد این پیشرفت هستیم.

وی با بیان اینکه پروژه بعدی، محور پادگان است که در سال‌های گذشته به یک قفل، گرفتار شده بود، اظهار داشت: درخواست‌ها و مطالباتی می‌شد که در بعضی واقع ناحق بود و باعث ایجاد خلل در قرارداد شده بود اما پیمانکار، پای کار بود و 16 آبان سال  1400 دیوارهای شمالی و جنوبی و حتی بیش از 90 درصد دیوارهای شرقی را هم انجام داد.

مرادلو با بیان اینکه قراردادی که بابت آسفالت‌ریزی محور پادگان با پیمانکار بسته شده به مبلغ 9 میلیارد و 100 میلیون تومان است، خاطرنشان کرد: در خصوص تامین روشنایی مسیر با اداره برق هماهنگی شده و زمانی که این 2 کار (آسفالت و روشنایی) انجام شود، معبر پادگان که در رفع مشکل ترافیکی بسیار تاثیرگذار است و مشکل یکصد هزار نفر از ساکنان غرب شهر زنجان را حل می‌کند به بهره‌برداری می‌رسد و شاهد حل مشکل ترافیک و تردد در معبر مهم سردار شهید سلیمانی خواهیم شد و از شدت ترافیک تقاطع شهید مدرس نیز کاسته می‌شود.

رئیس شورای اسلامی شهر زنجان با اشاره به پروژه پارکینگ طبقاتی خیابان سعدی که 100 درصد متعلق به شهرداری است، ابراز کرد: با جدیت پیمانکار و تامین مالی شهرداری، تلاش بر این است که این پروژه که هم پارکینگ طبقاتی بوده و هم واحدهای تجاری دارد تا شهریور سال جاری آماده و افتتاح شود تا شهروندان و مسافران هنگام مراجعه به مرکز شهر بتوانند از امکاناتی که در این پروژه ایجاد می‌شود، استفاده کنند.

وی با اشاره به خرید 36 دستگاه مینی‌بوس برای شهر زنجان گفت: برای حل مشکل ترافیک در مرکز شهر و سهولت در تردد شهروندان 36 دستگاه مینی‌بوس 2 درب خریداری می‌شود که قرارداد آن به مبلغ 60 میلیارد تومان با یک شرکت اصفهانی منعقد شده که مینی‌بوس‌ها تا 7 ماه آینده در اختیار شهرداری زنجان قرار می‌گیرد.

مرادلو خاطرنشان کرد: اقدام بعدی، خرید 18 دستگاه اتوبوس با تخصیص یارانه از طریق وزارت کشور است تلاش بر تکمیل ناوگان حمل‌ونقل عمومی شهر زنجان است.

رئیس شورای اسلامی شهر زنجان گفت: ترافیک در شهر زنجان واقعا مشکل بوده و به‌خصوص شهروندان در شهرک‌های اقماری دچار مشکل هستند و هزینه‌های تردد بالا رفته و سعی بر مدیریت این موضوع است.

وی با بیان اینکه مسیر آرامستان نیز مشکل بعدی است که شورا پیگیری می‌کند، اظهار داشت: مسیر آرامستان، یکی از پُرترافیک‌ترین مسیرها به‌ویژه برای اهالی شهرک‌های اقماری اطراف این مسیر است و تردد در آن سبب ازدحام خودروها و ترافیک می‌شود که با حضور قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیا(ص) در زنجان، پل‌های همسطح و غیرهمسطح در آنجا احداث می‌شود تا مشکل ترافیک این مسیر نیز حل شود.

مرادلو با بیان اینکه آخرین قراردادی که هفته گذشته به شهرداری زنجان ابلاغ شده، احداث بوستان شهید هاشمی‌نژاد است، خاطرنشان کرد: این پروژه با قراردادی به مبلغ 134 میلیارد تومان در منطقه بی‌سیم احداث خواهد شد که ظرف 15 تا 16 ماه آینده آماده می‌شود.// آ

 

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر